Gå til innhold

Hjelp! Hvordan får jeg strøm på skjermkortet?


Thlian

Anbefalte innlegg

Har akkurat byttet hovedkort og skjermkort, har ikke tidligere hatt skjermkort.

Strømforsyninga, en Corsair 600 watt er noen år gammel men antar at den er grei fremdeles.

 

Men skjermkortet skal ha en 6-pin for strøm og dette har jeg ikke i mine eksisterende kabler på strømforsyninga. Må jeg bytte strømforsyninga eller finnes det overganger å bruke?

Skjermkortet er et MSI GTX1050Ti

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig kan jeg det, men jeg vet ikke om pin-konfigurasjonen på strømforsyningen er riktig, det er en ting. For det er to forskjellige varianter på strømforsyningen. Det andre er om PCI-E slotten alene klarer å levere den effekten kortet trenger. Ikke noe av dette finner jeg svar på.

Lenke til kommentar

Det andre er om PCI-E slotten alene klarer å levere den effekten kortet trenger. Ikke noe av dette finner jeg svar på.

Kortet trekker 75 watt og slotten leverer 75 watt, så det er nok, men kortet trenger ifølge internettet 6-pin-kontakten.

 

Det skader kanskje ikke å starte opp PCen for å sjekke likevel.

 

Man får andre gtx 1050 ti uten behov for 6-pin, hvis du har mulighet til å returnere det.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

OCZ600MXSP

 

Var nok en pci express med, det ligner ikke meg å kaste kabler men finner i allefall ikke igjen. Men det er nå rart at man ikke skal kunne finne en 6 pins strømkabel som kan kobles rett i en i de ledige uttakene på strømforsyningene og rett i kortet.

Lenke til kommentar

Skal se litt i garasjen i morgen men tror jeg nesten har en skuffe full av slike kabler Uderzo viser til.. I så fall skal jeg sende en til deg i morgen om jeg finner en... Helt gratis...

Det er jo helt konge, har leita alle plasser utenom ebay. Det var kanskje feil av meg.

Tross alt bare 75 watt, vil ikke bytte heller. Føler at dette er kanskje det beste kortet jeg kan få til budsjettet jeg hadde som opprinnelig var 1500 på skjermkort (sprakk litt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...