Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] GPU går sjeldent over 40-50% "usage"


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte nylig PC i delerRyzen 1600x fra Komplett, med følgende komponenter:

 

1x AMD Ryzen 5 1600X
 

1x ASUS Prime B350-Plus, Socket-AM4

1x Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB

1x Samsung PM961 SSD 512GB PCIe PC KIT

1x Phanteks Eclipse P400

1x Corsair CX750M, 750W PSU

1x EVGA GeForce GTX 1070 SC Gaming

1x Cooler Master Hyper TX3 EVO

 

 

Problemet er som sagt at GPU-bruken sjeldent går over 40-50%. Har testet CPU-utnyttelsen, som sjeldent stiger over 25 %. På spill som Arma 2 har antall bilder falt ned til så lavt som 18 fps. 

Har sjekket innstillinger, men G-sync er ikke aktivert. Merker dette i samtlige spill jeg har prøvd. 

Mistenker at noe av årsaken kan ligge ved at minnet ligger på 2133 MHz, mot det potensielle 2993 MHz. I tillegg bruker jeg en 60 HZ tv-skjerm akkurat nå. Tar i mot tips med åpne armer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er vel ikke arma de spillene som er flinkest til å bruke mye av cpu , så ta noen runder i 3dmark og ikke minst populære spilltester for å kunne sammenligne.

 

Ryzen 1600X vil i mange spill ligge ganske så bra ( bedre noen ganger enn 1800x ) men den elsker raskt minne og 2133 Mhz kan være litt for tregt minne for den. 

Lenke til kommentar

Nå er vel ikke arma de spillene som er flinkest til å bruke mye av cpu , så ta noen runder i 3dmark og ikke minst populære spilltester for å kunne sammenligne.

 

Ryzen 1600X vil i mange spill ligge ganske så bra ( bedre noen ganger enn 1800x ) men den elsker raskt minne og 2133 Mhz kan være litt for tregt minne for den. 

 

Skal ta teste 3dmark! Har sett tester på youtube med samme prosessor og hardware uten overklokking som når langt høyere resultater enn det jeg oppnår. Ser at GPU-bruken er konsistent på alle spill jeg har prøvd ut. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...