Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vel, Corsair Vengeance LPX DDR4 3000 MHz 32GB (4x 8 GB) CL15 er hva jeg har kjøpt (var et bra tilbud). Så det høres ut som det ikke på noen måte vil være noe for meg å hente på en Intel X-CPU da.

Dersom du har planer om å beholde de så bør ikke du gå x299 for gaming ytelse.

Gå for 9900ks, selv om du ikke får alt ut av den heller med brikkene du har kjøpt :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva betalte du da?

 

4x8GB b-die koster ca 2800-3000kr. Dette er fasiten til kongeytelse :)

 

Jeg kjøpte dem av sjefen min for 900 Kr. Han sa han betalte rundt 3000 Kr. for dem i 2018. Skal definitivt beholde dem.

 

Det er dette settet:

https://www.corsair.com/eu/en/Categories/Products/Memory/vengeance-lpx-black/p/CMK32GX4M4C3000C15

 

Men hele hensikten med den nye PCen min er 24/7 stabilitet i de neste 5-6 årene fremfor noe annet, så pressing av komponentene kommer ikke før om ~4 år. :wee:

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi får se når testene kommer ut, men foreløpig synes jeg det er veldig skuffende. 8200 kr for 12 kjerner er rett og slett for mye når en kan få 3900x for 5390. :no:

Det beste koster alltid premium. Bli vant til det ;)

 

Kjøp min 3900x :)

 

10980xe bestillt ?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Ser jo ikke så bra ut, https://wccftech.com/amd-ryzen-9-3950x-16-core-and-intel-core-i9-10980xe-18-core-cpu-benchmarks-leak/ , 

 

Satser på det dukker opp troverdige tester snart

 

Ryzen 3900X topper rett over 6000 i Geekbench 4 single core med "normal" kjøling.

Ut fra det jeg klarer å finne ut klarer 9980XE ca 100 poeng ekstra med rask RAM og en heftig overklokk. Den er veldig begrenset stock grunnet 165W TDP, men det skal mye til for å holde en så stor prosessor kjølig på 4.7 GHz

Hvis det er mulig å kjøre 3950X like høyt eller høyere enn 3900X all core bør det være mulig å nærme seg 10980XE multi-core, men den vil nok ikke passere.

Lenke til kommentar

Ryzen 3900X topper rett over 6000 i Geekbench 4 single core med "normal" kjøling.

Ut fra det jeg klarer å finne ut klarer 9980XE ca 100 poeng ekstra med rask RAM og en heftig overklokk. Den er veldig begrenset stock grunnet 165W TDP, men det skal mye til for å holde en så stor prosessor kjølig på 4.7 GHz

Hvis det er mulig å kjøre 3950X like høyt eller høyere enn 3900X all core bør det være mulig å nærme seg 10980XE multi-core, men den vil nok ikke passere.

Så er spørsmålet hvilke programmer "geekbench" representerer som folk bruker.

 

Cinebench representerer f.eks godt renderingytelse i forskjellige programmer

Lenke til kommentar

Så er spørsmålet hvilke programmer "geekbench" representerer som folk bruker.

 

Cinebench representerer f.eks godt renderingytelse i forskjellige programmer

Skal ikke nekte for at Geekbench er dårlig for å sammenligne mellom forskjellige plattformer og OS, men scoren skalerer ganske bra med minnebåndbredde og latency, dog noe svakere enn spill.

 

En i9-9900k kan passere 7000 poeng single core med raskt minne og god kjøling.

 

EDIT: se her

https://browser.geekbench.com/v4/cpu/13692109

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Skal ikke nekte for at Geekbench er dårlig for å sammenligne mellom forskjellige plattformer og OS, men scoren skalerer ganske bra med minnebåndbredde og latency, dog noe svakere enn spill.

 

En i9-9900k kan passere 7000 poeng single core med raskt minne og god kjøling.

 

EDIT: se her

https://browser.geekbench.com/v4/cpu/13692109

Verdt å nevne at geekbench er "broken" når noen OS er totalt overlegene enn andre i denne testen.

Lenke til kommentar

Verdt å nevne at geekbench er "broken" når noen OS er totalt overlegene enn andre i denne testen.

Det er en haug med programmer som har dette "problemet" med Windows mot Linux, så jeg ser ikke helt hvordan det er et problem for Geekbench.

Så lenge man ser på samme Windows-utgave burde resultatene være sammenlignbare mellom prosessorarkitekturer, selv om Ryzen 3000 tydeligvis ikke er spesielt optimert for Windows 10 1903

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...