Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nizzen skrev (6 timer siden):

14 core til 7 599,- ?

 

https://www.komplett.no/product/1116855/datautstyr/pc-komponenter/prosessorer/intel-core-i9-9940x-prosessor
 

Mye ytelse for pengene om man kjører tweaket 3200c14 minne @ 4000 c16-17 som gir ca 50ns memorylatency :D
Jeg vil si det er et kupp :)

 

10940x koster 9400kr til sammenlikning. 

Satan. En del rendering för pengarna där ja. Kunde Titan komma ned lite grann i pris också så vete fan om jag inte hade gått all in.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Sikkert en feilprising...
De har jo en "boxed" til vel 9k++..., så ett avslag på 5k for å slippe en eske og en kjøler som ikke blir brukt uansett er vel i overkant.
Håper jeg tar feil selvfølgelig og at alle her har bestilt en råbillig CPU

Lenke til kommentar

4294,- er da en ganske fornuftig pris for en utgått CPU på en utgått platform. Er egentlig overpriset selv til den prisen når man kan får en 3900x til en tusenlapp mer. 

4 hours ago, RRhoads said:

De vil nok bli kvitt beholdningen før 10-serien kommer. Ingen vits å brenne inne med disse når de nye kommer.

Er ikke på grunn av 10 serien men 3900x og 3950x. Historisk senker ikke Intel prisen på gamle cpu'er. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
42 minutes ago, scuderia said:

4294,- er da en ganske fornuftig pris for en utgått CPU på en utgått platform. Er egentlig overpriset selv til den prisen når man kan får en 3900x til en tusenlapp mer. 

 

-Flere pci-e lanes

-Overklokket cpu og minne er den suveren 3900x på alt av spill i all fremtid, og programmer som krever mye minnebåndbredde/ høy singlecore ytelse (ikkje bare cinebench singlecore ytelse. Det kan ikke sammenliknes)

-Lik ytelse i rendering mest samsynlig som 3900x når begge er overklokket.

-Oppgraderbar x299 til 18core, som burde holde for de fleste.

Er jammen med ikkje sikker på at den er så veldig overpriset :)

X299 er ikkje akkurat død, selv om den ikkje har pci-e 4.0 :p
 

 

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
17 hours ago, Nizzen said:

-Flere pci-e lanes

-Overklokket cpu og minne er den suveren 3900x på alt av spill i all fremtid, og programmer som krever mye minnebåndbredde/ høy singlecore ytelse (ikkje bare cinebench singlecore ytelse. Det kan ikke sammenliknes)

-Lik ytelse i rendering mest samsynlig som 3900x når begge er overklokket.

-Oppgraderbar x299 til 18core, som burde holde for de fleste.

Er jammen med ikkje sikker på at den er så veldig overpriset :)

X299 er ikkje akkurat død, selv om den ikkje har pci-e 4.0 :p
 

 

Altså prisen virker nå grei men ikke akkurat et røvkjøp. Dessuten når man regner med de ekstra kostnadene på eksotisk kjøler og hovedkort så kan man like så greit kjøpe en 3950x som kjører ring rundt denne. Men for oss som liker å fikle med utstyret (:  så er dette en mer morsom sak enn AMD sine cpu'er. 

Antall PCI-e lines er egentlig ikke en forskjell mellom disse grunnet PCi-e 4.0. X570 vil splitte 16x til 8x (8x 4.0 tilsvarer ca 16x 3.0) om man bruker flere spor så i all praksis er PCi-e bånnbredden like mellom x570 og x299.

Antall minnekanaler er klart en fordel men fordyrer hele bygget noe voldsomt om man skal utnytte dette og da er kanskje ikke en utgått cpu på en utgått platfor (ikke død) tingen uansett.

10 kjerner burde holde lenge til spill men ikke i all fremtid :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde jeg ikke kjøpt meg en 9900K i fjor, så hadde jeg nok slått til på en 9940X til 7600 kr ja. Siktet etter 4500 Mhz med en Kraken X62 AIO. Intel burde jo droppe prisene enda mer hvis dem ønsker å selge mer av X299. 6900 kr hadde vært en fin pris for en 9940X. Et sted mellom prisen av en 3900X og 3950X.

Lenke til kommentar
18 minutes ago, scuderia said:

Altså prisen virker nå grei men ikke akkurat et røvkjøp. Dessuten når man regner med de ekstra kostnadene på eksotisk kjøler og hovedkort så kan man like så greit kjøpe en 3950x som kjører ring rundt denne. Men for oss som liker å fikle med utstyret (:  så er dette en mer morsom sak enn AMD sine cpu'er. 

Antall PCI-e lines er egentlig ikke en forskjell mellom disse grunnet PCi-e 4.0. X570 vil splitte 16x til 8x (8x 4.0 tilsvarer ca 16x 3.0) om man bruker flere spor så i all praksis er PCi-e bånnbredden like mellom x570 og x299.

Antall minnekanaler er klart en fordel men fordyrer hele bygget noe voldsomt om man skal utnytte dette og da er kanskje ikke en utgått cpu på en utgått platfor (ikke død) tingen uansett.

10 kjerner burde holde lenge til spill men ikke i all fremtid :) 

Så hvorfor er kjøling og hovedkort fordyrende på x299 og ikkje x570 med 3950x? Aner jeg en liten fanboy her? :p

Nei pci-e lanes blir ikkje slik i praksis.

Kun i din teori foreløpig ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Just now, Nizzen said:

Så hvorfor er kjøling og hovedkort fordyrende på x299 og ikkje x570 med 3950x? Aner jeg en liten fanboy her? :p

Haha nå heier jeg faktisk litt på Intel siden de må få AMD sine priser ned ?

Hmm.. så Intel sin HEDT hovedkort ligger i samme prisklasse som x570? Nah..  Kjøling, ikke noe problem, bare delidd driten og klask på EK til 3000,- så er det nada problemos med 5ghz.. 

 

Ble det threadripper på deg til slutt da?

Lenke til kommentar
6 minutes ago, scuderia said:

Haha nå heier jeg faktisk litt på Intel siden de må få AMD sine priser ned ?

Hmm.. så Intel sin HEDT hovedkort ligger i samme prisklasse som x570? Nah..  Kjøling, ikke noe problem, bare delidd driten og klask på EK til 3000,- så er det nada problemos med 5ghz.. 

 

Ble det threadripper på deg til slutt da?

Har threadripper :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...