Gå til innhold

Anbefalte innlegg

On 11/25/2019 at 12:16 PM, Betroz said:

Godt sagt, men legg til dette : Vil du overklokke en 10980XE, skaff deg cøstom loop. Effektforbruket under en Blender test med OC er jo bare helt sinnsykt, 530W. Greit at det er for hele systemet, men mye fordet. Jevnt over vil jeg si at en 3950X er et smartere kjøp av disse to.

Blender ja... Snart bruker vi bare RTX til blender:

 

https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=blender-281-optix&num=3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

BZ hade precis en stream med 10980x på ett Gigabyte. Slet med att få ram över 4200. Cpu gjorde i alla fall bench på 5ghz (5k cinebench r15) med standard AIO. Men den var varm ja. Nu är väl inte han känd för att lägga ned tid på att tuna ned volt för 24/7.

Med lite tuning skall det inte vara några problem med 4.8 all core 24/7 på AIO/D15.

Får bara mer och mer lust på 10920x, framför allt nu när man får 4400 B-Die för 1500 spänn.

Lenke til kommentar
8 hours ago, mackanz said:

BZ hade precis en stream med 10980x på ett Gigabyte. Slet med att få ram över 4200. Cpu gjorde i alla fall bench på 5ghz (5k cinebench r15) med standard AIO. Men den var varm ja. Nu är väl inte han känd för att lägga ned tid på att tuna ned volt för 24/7.

Med lite tuning skall det inte vara några problem med 4.8 all core 24/7 på AIO/D15.

Får bara mer och mer lust på 10920x, framför allt nu när man får 4400 B-Die för 1500 spänn.

x299 med quadchannel liker ikkje mere enn max 4200mhz. Slik er det iallefall på 7 og 9 serien cpuer. 4000mhz c16 godt tweaket er det beste jeg får til 24/7. 4200mhz er for hardt for min cpu.

 

Mulig 10 serien klarer 4400mhz greitt, noe som kan bety 125GB/s+ lesehastighet om det er godt tweaket. Jeg har max på 122GB/s

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Mumriken said:

Sikkert Buildzoid :)

 

Var visst det...

Gigabyte hovedkort til overklokking av minne ?

Nei det må Evga eller Asus til for å få fart på sakene. Fant heller ikkje noen tester han kjører 4800mhz minne på iallefall! Ikkje 4200 engang :p

 

Kanskje jeg har spolt for fort?

 

Lenke til kommentar

Ser ingen resultater på hwbot.org eller noen andre plasser der noen har minne høyere enn 4000mhz på 10980xe.

Skulle gjerne ha sett 4800mhz på 10980xe, fordi da hadde det vært sykt bra! Akkurat nå så virker det for bra til å være sant. "BZ" er jo ikkje kjent for å teste veldig nøye, men er fornøyd om han booter opp med settingene. Så lenge han booter opp, så er det stabilt nok for han :p

 

4200mhz går på 7 og 9 serien, så i teorien  burde iallefall 4400mhz gå (om imc er litt forbedret)

 

Har noen Team t-force 4500c18 "8pack" brikker på vei, som hadde vært kult å teste med 10 serien.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...