Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg bygger min aller første gaming PC, og jeg hadde satt stor pris på litt hjelp fra dere!

 

Nå som Xbox One X er rundt hjørnet begynte jeg å spørre meg selv om jeg burde investere masse penger i en PC mot å heller bare kjøpe en skjerm med XOX og være fornøyd med det. Jeg kom fram til at en PC ville være det beste valget for meg i det lange løp. FPS er viktig, med tanke på at jeg vil spille konkurransedyktig. Og jeg vil at de fleste spill skal kjøre flytende og klart på Ultra-innstillinger. Jeg har ingen planer om å investere i en 4K-skjerm med det første, så dette oppsettet er hovedsakelig rettet mot 1080p eller 1440p (144Hz) spilling.

 

 

Hvordan vil du vurdere dette bygget? Vil spillene kjøre på Ultra mens de fortsatt beholder høy FPS? Hvilke deler vil du i tilfelle endre, og hvorfor? (Så lenge det ikke går så mye utover det totale budsjettet på rundt 14-15K)

 

Her er linken til PC-delene:

https://www.komplett.no/wishlists/c8b3bdee-465c-42d0-9082-a51da076a4ce

 

(Obs! RAM vil da i tilfelle bli bestilt utenom dette, går mest sannsynlig for G. Skill - Ripjaws V Series 16 GB DDR4)

 

Her er monitoren jeg har valgt ut til dette oppsettet:

https://www.komplett.no/product/774683/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/asus-24-led-vg248qe#

 

 

-Er litt i tvil om det er verdt å satse på Ryzen 5 1600 ovenfor Intel i7, og samtidig å bygge selv mot å kjøpe en ferdigbygd PC. Hvor mye sparer jeg, og får jeg mer for pengene ved å bygge selv mot å f.eks kjøpe en Komplett-PC med i7 (1070) på tilbud? (Eller en annen Komplett-PC som er AMD-basert eventuelt?)

 

På forhånd, takk!

Endret av Sisto90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Butt ut skjermen med denne (helgetilbud), og spander på deg en M.2 SSD. Og hvis det står så dårlig til økonomisk at du ikke har råd til større enn 1TB snurredisk. Drop den, og spar til du har råd til en større..

Ville du heller anbefalt denne?

 

https://www.komplett.no/product/11130/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-premium/komplett-gamer-premium-i150

 

Er litt i tvil om det er verdt å satse på Ryzen 5 1600 ovenfor Intel i7, og samtidig å bygge selv mot å kjøpe en ferdigbygd Komplett-PC. Hvor mye sparer jeg, og får jeg mer for pengene ved å bygge selv, eventuelt i forhold til dette tilbudet? (Eller en annen Komplett-PC som er AMD-basert eventuelt?)

Endret av Sisto90
Lenke til kommentar

Hvis du vil klemme hver minste "dråpe" ut av GTX1070, og skal spille i 1920x1080 oppløsning. Så ville jeg gått for en Intel i7 7700K.

 

Skal du spille i 2560x1440 så kan man begynne å diskutere. I 4K blir det penger ut av vinduet for øyeblikket. En "billig" CPU klarer jobben nesten like greit.

 

Det er fordeler og ulemper med kompletts bygge PC'er. En fordel er "3 års send inn garanti". Men ulempene er litt for mange for min egen del. 3 års garantien forsvinner for eksempel om du oppgraderer kjøleren på CPU senere. Og kjølerne de tilbyr i byggeren er ikke spesielt bra, eller rimelige. Pluss, om du vil endre enkelte komponenter, så tar komplett ofte alt for mye for å bytte.

 

Bygger du selv, så har du uansett 5 års reklamasjon på de fleste komponenten i maskinen. Og du får nøyaktig de komponenten du vil ha. Du kan også shoppe litt rundt, og handle der det er billigst per komponent. Slik ender du med en maskin som er både billigere og bedre. Men da må du nesten velge de "beste" komponenten også. ;)

 

Jeg er ikke så veldig oppdatert selv for øyeblikket. Så jeg pleier å henvise til denne tråden med forslag til forskjellige bygg i forskjellige prisklasser. OP der holder seg ganske bra oppdatert. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan spare ganske mye på å kjøpe oem windows fra play-asia (legitim butikk, ikke gråmarked).

 

Jeg ville kjøpt en 250gb m.2 960 evo istedenfor wd blue, koster 2-300 mer og er betraktelig kjappere. HDD ville jeg skippet helt og heller spart til en ekstra og større ssd etterhvert.

Endret av Nwader
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å kjøpe m.2 ssd med litt stramt budsjett er en dårlig deal. Kjøp heller en Samsung 850evo sata ssd. Ca dobbel størrelse ssd for pengene, og den er rask nok. 256GB ssd er så 2014. Ja det er jammen med ikkje mange spill/programmer man får plass til på 256GB. OS + de mest brukte spilla/programmene MÅ man jo ha på ssd. Da er 256GB latterlig lite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri hatt noe erfaring med Palit merke, men ser at de har GTX 1080 til 4890,- 

 

Du får også med Destiny 2 early access og selve spillet når det kommer ut :)

 

http://cdon.no/elektronikk/palit-nvidia-gtx-1080-8gb-dual-oc-destiny2-p39724683?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Palit+GTX1080+8GB+Dual+OC&utm_content=39724683&utm_campaign=prisjakt_no_PC+-+Comp+-+Video+Card

 

Palit og KFA2 er like gode som alt annet. Til den prisen så er det ikkje noe å lure på. Ytelsen er lik, men bare billigere. Med 5års reklamasjon, så trenger man ikkje å bekymre seg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...