Gå til innhold

Hvordan bli flinkere i fotball?


ClIcK-Maji

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Det er nok bare trening som hjelper. Spørs hvilken alder vi snakker, men generelt sett kan man forbedre teknikken på egenhånd, men for å mestre spillet må man spille det.

 

Forøvrig foreslår jeg å prøve andre idretter også. Fotball har en utrolig dårlig kultur imho, i forhold til mindre sporter som klatring, squash osv. 

Lenke til kommentar

Husk at du må se opp så ofte som mulig for å se hvor dine medspillere og motspillere er.

 

Få kontroll på ballen ved å gå rundt kjegler ("kinahatter"). Bruk først kun utside, så kun innside, så kun venstre, så kun høyre, så begge etter behov. Husk å se opp så ofte som mulig (men ikke så mye at du snubler i ballen).

 

Skyt pasninger mot en vegg, og prøv å treffe der du sikter.

Lenke til kommentar

Det er nok bare trening som hjelper. Spørs hvilken alder vi snakker, men generelt sett kan man forbedre teknikken på egenhånd, men for å mestre spillet må man spille det.

 

Forøvrig foreslår jeg å prøve andre idretter også. Fotball har en utrolig dårlig kultur imho, i forhold til mindre sporter som klatring, squash osv. 

 

Har du noen ide på hva jeg kan gjøre for å trene fotball ferdighetene mine, for eksempel div. øvelser ?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Lurte på om noen hadde noen tips til hva jeg kan gjøre for å bli flinkere i fotball. Vil ikke starte på fotballtrening eller få en trener, har bare lyst til å være i stand til å spille på lik linje med vennene mine.

her har du ett sett med div. øvelser som går på teknikk.
Lenke til kommentar

Forøvrig foreslår jeg å prøve andre idretter også. Fotball har en utrolig dårlig kultur imho, i forhold til mindre sporter som klatring, squash osv. 

Ikke for å hijacke tråden, men kan du utdype litt mer hva du mener her? Har spilt fotball i 3 forskjellige land (på amatørnivå) og har kun møtt hyggelige folk. Lagfølelsen du får i fotball er noe du ikke får i klatring, squash etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...