Gå til innhold

Anthem - Nyheter og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, lagde denne for jeg liker Bioware og vil lage alle trådene for dem sine spill så lenge de lever. Vet det vil bli ett veldig annerledes Bioware spill kontra hva vi kjenner dem for. Men hvis det blir Destiny med en god historie så er jeg allerede solgt. Hva tenker folk?

 

Legger til ett par tweets som jeg syntes er viktige, som spørsmålet om Single Player med svar fra Lead designer.

 

Neste er fra Drew Karpyshyn. For de som ikke helt vet hvem han er, så er han regnet som en av de mest essensielle skribentene til Bioware når det kommer til KoToR, Mass Effect og Star Wars - ToR

 

Poster flere interessante etterhvert som jeg finner dem.

Endret av Akrabra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne ikke gitt mer blanke i multiplayer, så regner med at story og singleplayer nødvendigvis vil være nedprioritert. Jeg vil bli positivt overrasket om dette gir like mye for oss SP-fans som tidligere BioWare spill, men jeg forventer å bli skuffet. 

 

"amazing bioware story"..altså ørten seksuelle/LGBTH interesser som man må groome med perfekte samtaler gjennom hele spillet. så feminist-tweeterne får sitt. Right.

 

Er det virkelig nødvendig å være så drittsekk om noe som er en veldig liten del av de eksisterende spillene? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tenkte mer vi kunne snakke om selve spillet enn kjønns/seksualitet politikk.

 

Uansett lagde mest tråden så jeg kan poste nyheter om spillet mens det er under utvikling. Hvis de holder til høst 2018 slipp så er det jo fortsatt en stund igjen og mye å lære.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Men, kan snakke litt om spillet også.

 

Synes det ser teknisk ekstremt bra ut, og er spent om det ser sånn ut på release. Fra du hopper utforbi kanten og ser den store åpneverden, og flyr ner i jungelen ser jo heilt fantastisk ut. Og når du ser hun dykker under vatn, ser ut som det kan være ein verden der også.

 

Synes abilitysa såg kule ut, ultimaten til hun som var POV i presentasjonen virka ganske kul.

 

Er spent på kossen storyen blir levert, ser jo ut som folk kan hoppe inn kor som helst. Men det eg har sett til nå virker kult, definitivt et av høydepunktene for meg på Microsoft sin konferanse, basert mest på kor bra det såg ut.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Av det som ble vist hittil har Bioware fått mye til grafisk med Frostbite, presentasjonen så rett og slett fantastisk ut. Det ser også ut som om de har klart å legge inn en animasjonsmotor i Frostbite som fungerer (hvordan de ikke klarte det med ME:A etter at DA:I klarte det skjønner jeg fortsatt ikke).

 

Det jeg ikke liker er at spillet tilsynelatende er et loot-basert open-world Co-Op spill, det er ubegripelig mange av denne typen spill allerede, Borderlands-oppskriften er rimelig oppbrukt. Det er heller ikke spesielt lovende at man måtte bake inn jetpacks for å reise gjennom verdenen fordi den for stor for å gå gjennom til fots, eller at de ikke viste frem hvordan kampsystemet fungerer utenom "awesome-buttons", hvis alle spesialegenskaper/våpen er så fantastiske vil spillet bli like spennende som en typisk Michael Bay-film.

 

Et subjektivt problem jeg har med Co-Op spill som The Division og Destiny er at denne typen spill pleier å bryte fullstendig sammen om jeg ikke spiller dem med venner, progresjonen er ekstremt treg for å "stimulere" for grinding av loot samtidig som at kampene ender opp med å bli ekstremt repetetive fordi man grinder så enormt mye for marginalt bedre utstyr, Bioware har ikke mye erfaring i å skape engasjerende kampsystemer for action.

 

Jeg har ikke store forventninger til et spill der målet bak er "å bli det som Bob Dylan blant videospill", jeg tror nemlig ikke at Bob Dylan tenkte på hvor stor kjendis han kom til å bli da han skrev Song to Woody.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Jeg digger loot'em ups og jakten på bedre loot og større utfordringer så dette spillet følger jeg spent med på. Synes presentasjonen fra E3 i år var bra - verdenen så fantastisk ut og at det kan minne om Destiny ser jeg ingen problemer med.

At dette spillet kommer fra Bioware Edmonton som produserte Mass Effect 1-3, Baldurs Gate I og 2, Neverwinter Nights og Knights of The Old Republic er gode nyheter. Jeg er spent på hva de får ut av Frostbite da det forrige spillet de leverte var Dragon Age: Inquisition.

 

Hadde det vært Montreal (Mass Effect Andromeda) som stod bak dette så hadde jeg ikke vært halvparten så gira engang. Ironisk nok var Anthem grunnen til at Bioware Montreal lagde dette makkverket.

Lenke til kommentar

Ser bra ut altså! Og konklusjonen er att One X teknisk kan klare å levere det man ser her. Bare synd det er forhåndsbestemt 30FPS, så det blir PC versjonen og potensielt skjermkort oppgradering på meg isåfall :D Krysser fingra for crossplay og play anywhere uansett.

Lenke til kommentar

Har ventet på et spill til å ta over for flere år med World of Warcraft i mange år. Dette kan se ut som å kanskje være et alternativ samens med Destiny 2. Ble vist masse kult under E3. Men dette er hva jeg ville hatt her og nå av alt som ble vist om jeg kunne knipse med fingerene... :D

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...





Interessen min har dabba litt av. Ser veldig generisk ut egentlig, men kanskje fordi jeg er mett av denne typen spill som har dominert markedet mye den siste tiden. Shared world, lootah shootah osv. Men tenkte det var på tide og oppdatere her litt når vi vet slippdato osv. Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Basics 
Anthem is an action rpg where you take the role of a Freelancer. You pilot Javelins; suits of powered armour that let you fly and swim. Javelins also let you survive in the hostile world of Anthem, a world left unfinished by the Shapers.

Your primary enemy in the story will be the Dominion, a human nation bent on subjugating the other people. The Dominion believes that they can control the tools of the Shapers and bend them to their own purposes. The Dominion are an ancient enemy with a secret in their past.
 

The structure of the game is encapsulated in the concept of ‘Our World, My Story’.
 
Our World 
When you are out on a mission, you are focussed on that The world is shared across everyone and changes You share cataclysmic storms, and time of day even with people you aren’t playing with. This offers a kind of storytelling that hasn’t existed in BioWare games before.
 
My Story 
When you are done a mission, you can return to a base like Fort Tarsis.
 
Here you will talk to characters, customize your suit, and see the results of your actions. Your base is a singleplayer experience, removing social pressure from those who want to spend time with the characters of Fort Tarsis.
 
Character interactions evolve and grow over time, allowing you to build friendship.
 
Javelins 
A lot more on this in the future but some basics You have more than one suit, unlocked through the story You are not forced into a specific suit when playing with others.
 
You can change the play style of a Javelin by changing its weapons and gear on the Javelin You can change the look of a Javelin through a separate personalization system
 
Progression 
Progression drives this kind of game and we will have a lot more later but here is a bit Your Freelancer has a level and perks that affect ALL the Javelins you use There are loot drops in the world with different rarities that give you gear and weapons
 
There is crafting. There are top tier gear and weapons that have special properties. Gear is designed to be a long chase giving you a lot of goals.
 
Co-op and Online 
Anthem is designed to provide a story while also the engagement of playing with your friends and others. You can play story missions alone but I believe that the experience of grouping is fun even for people that don’t play that way.
 
All mission types will have matchmaking so you can get your group to 4 if you want. Anthem uses dedicated servers even when you play solo. The shared world requires a connection to maintain that shared experience.
 
No PvP. This decision allows us to have a much wider array of weapons and gear and makes the loot chase more interesting*
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 5 uker senere...

Ser veldig frem til release på detta, og har allerede forhåndsbestilt Legion of Dawn edition.

(Fordi SKINS). 

 

Skal spille med lillebror primært (begge voksne folk), men det hadde vært litt ålreit å ha en norsk gjeng å spille med. Hvordan er ståa med norsk klan/tribe/guild? Brorsjan tenker å spille Colossus, jeg som Interceptor. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...