Gå til innhold

Casebuild: Redstone ore


Anbefalte innlegg

Casebuild: Redstone Ore

 

Er noen år siden jeg har hatt et casemod/casebuild prosjekt, så jeg bestemte meg for å kjøre på med et nytt et! :)

Har du lyst til å komme med tips eller forslag, eller kommentere arbeidet? Legg igjen en kommentar i kommentartråden her :)

 

Skisse


Har tegnet planen jeg har for kabinettet i Sketcup. En av de første gangene jeg bruker sketchup, så det er ikke verdens beste skisse, men den duger
Størrelsen på kabinettet blir 400x400x400mm. Kabinettet blir laget av stål og plexiglass

Slik ønsker jeg at det skal se ut fra utsiden. De røde firkantene blir skjært ut, rødt plexiglass på baksiden som blir lyst opp
post-211321-0-52495500-1497215994_thumb.png

Fra baksiden, blir en plate her, har ikke tegnet den enda. Strømforskyning i bånn, hdd'er blir plassert vedsiden av. 3 stk vifter i bunnplata som pusher luft inn og 3 over hovedkort som pusher ut
post-211321-0-26514700-1497215995_thumb.png

Fra toppen, topplaten har jeg tenkt å lage magnetfeste til, samt at jeg har lyst til å ha en utdragbar hovedkortplate for å få tilgang på harddisker og lignende i bånn
post-211321-0-75076300-1497215995_thumb.png



Bakgrunnen til prosjektet er at jeg har ønsket meg cube case lenge, men har ikke vært noen på markedet som har falt helt i smak. I tillegg spiller jeg en del Minecraft, og der driver jeg mest med redstone :p Har også fått litt inspirasjon fra en Redstone ore nattlampe jeg har liggende. I tillegg til at det er flere år siden forrige prosjekt, og jeg fikk lyst på en utfordring

 

 

Hardware:

 

Hardware til dette prosjektet blir det som jeg har i en Corsair carbide 200R kabinett nå. Dette blir mest sannsynlig oppgradert til neste år igjen :)

 

  • HK: Gigabyte Z170-Gaming K3
  • CPU: Intel i7 6700K med Noctua NH-D15 kjøler
  • RAM: HyperX Fury 16GB 1600MHz
  • GPU: 2x MSI GeForce 960 Gaming 4GB
  • PSU: Corsair AX1200W
  • SSD: 1x Intel ssd600 M.2, 2x Kingston HyperX Savage 128GB i RAID0, 2x Kingston SSDnow 256GB i RAID0

 

To do list:

 

[X] Ikke utført

[X] Deler bestilt

[X] Under arbeid

[X] Ferdig

  • Skaffe plater, og skjære ut disse
  • Skaffe/lage hovedkortplate
  • Skaffe rødt plexiglass, samt tilpasse dette
  • Lage en hdd bay
  • Finne en løsning på frontpanel
  • Belysning av plexiglass

Ønsker du å kommentere prosjektet? Sving innom kommentartråden :)

Endret av The Crusher
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...