Gå til innhold

[Løst] Port-forwarding på Netgear WNDR3700 og ZyXEL P8702N


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en ZyXEL p8702N koblet til ADSL kabelen i veggen, den bruker en såkalt "VDSL splitter". Ruteren/modemet fungerer både med WiFi og uten. Jeg har koblet en NetGear WNDR3700 router i ethernet-slot'en til ZyXEL'en, slik at den fungerer som en repeater et annet sted i huset. 

 

Jeg forsøker å åpne portene 5755 på begge ruterne, da jeg ønsker å bruke en spesiell proxy (urelevant, de må bare åpnes). Jeg har forsøkt å bruke alle slags IP'er på hver av ruterne, uten hell. Jeg koblet også fra NetGear ruteren og koblet meg rett på ZyXEL ruterens WiFi (som ikke skal være i bruk, fordi jeg har NetGear ruteren) og åpne portene på kun ZyXEL ruteren, men det går bare ikke. Har forsøkt på 4 forskjellige enheter, ingen av dem fungerer. Jeg har på følelsen at ruteren blokkerer inntrengende tilkobling (selv om brannmuren er slått HELT av). Har slått av brannmurer, regler osv på alle enhetene uten hell.

 

Jeg er desperat, hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

918858f8fca0509bb55efa6b699fe451.png988ebe6a5a7108c6f22ebf296fb22060.png

 

10.0.0.116 er IPv4-adressen til datamaskinen. Jeg vil ha suksess på å åpne portene på ZyXEL ruteren (som er koblet direkte til veggen/ADSL) før jeg begynner å koble den opp med Netgear ruteren. Jeg har forsøkt å bruke standard gateway og IPv4, uten hell i det hele tatt. 4 forskjellige enheter har blitt forsøkt med, uten hell. 

Endret av lek721
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

1: Er du sikker på at det er ADSL du har, og ikke VDSL? I tilfelle må du endre WAN Interface til VDSL

 

2: Er NAT og brannmur aktivert på Netgear-ruteren? I tilfelle må du på ZyXELen forwarde port 5755 til WAN-IPadressa til Netgearen. Og så i oppsettet til Netgearen forwarde samme port til IPen til PCen din (10.0.0.116)

 

3: Å deaktivere brannmur på ZyXELen hjelper ingenting. ZyXELen vil ikke vite hvilken IP innkommende trafikk på port 5755 skal videresendes til med mindre du lager en Port-forward regel. Om du vil teste om problemet ligger på ZyXEL eller Netgear er det bedre å bruke DMZ. Da vil all innkommende trafikk det ikke allerede finnes regler for videresendes til IPen du setter i DMZ (F.eks. PCen din). Fungerer det ikke da, ligger ikke problemet bare på ZyXELen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...