Gå til innhold

FIFA 18-tråden


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

EA må nå gjøre endringer for at Fifa skal bli moro igjen? Kanskje øke skill gapet mellom folk, nå kan nå alle mestre spillet etter et par timer, og da gidder jeg heller ikke bruke tid på spillet heller. Hadde nå vært et sjakk trekk og ført UT over på et eget spill og faktisk hatt fokus på selve spillet istedenfor melke folk for penger i UT

Lenke til kommentar

Spillet har også blitt alt for meta-orientert etter min smak. Savner den tiden hvor man kunne eksperimentere og bruke forskjellige squads, og fortsatt ha suksess. Det var jo ikke uvanlig å møte sølvlag, (hvem husker vel ikke Esswein) Brasilianske skill lag osv i de høyere divisjonene. Nå møter man bare de typiske meta lagene med icons (Vieira, Gullit, Del Piero etc.) hele forbanna tiden. Det blir frustrerende og kjedelig i lengden. Særlig hvis man ikke har icons selv da man virkelig må outplaye motstanderen for å få med seg et resultat.

 

Pay to win.

Lenke til kommentar

Glemmer aldri når jeg gikk innpå VGD et par uker etter release av Fifa 18, på alle sidene med innlegg fra release og et par uker frem var det ikke et eneste innlegg som handlet om gamaplay. Det var bare snakk om UT og pakker, ganske sykt at gameplay kommer i andre rekke mens UT kommer først.

Lenke til kommentar

Jeg er fornøyd med gameplay'et. Er ikke så keen på at spillet skal bli vanskeligere. Ville garantert kommet en drøss med klager om de for eksempel gjorde det vanskeligere å spille pasninger, hvis spillerne ble seigere i vendingene osv. Å spille FIFA skal ikke være pain. Jeg er mest opptatt av funksjonalitet i menyene, at de fikser kjemisystemet og ikke minst at de fikser pro clubs med tanke på posisjonering og leaderboards.

 

Neppe lønnsomt å splitte FIFA. "Alle" ville spilt FUT-spillet. Merker jo hvor laber interesse det er for pro clubs, og seasons, co-op og career mode er det nok enda mindre interesse for. Litt usikker på interessen rundt career mode, men for meg er det uforståelig at man orker å spille offline mot cpu i så stor skala. Squad battles i FUT er egentlig ille nok, men spiller SB fordi det er lønnsomt og fordi jeg ikke åpner pakker for FP eller coins. Min sjanse til å få noe bra i pakker. Husk på at EA er et profittmaksimerende selskap med et ansvar overfor aksjonærene.

 

Synes ikke at FUT er pay to win. Jeg har ikke brukt en krone, men har noen millioner i transfer profit og en ganske solid stall atm. Folk på VG-forumet har klubber verdt tre ganger så mye som min eller noe, uten å ha brukt penger. Så vet vi også at de beste spillerne herjer i 1. div og WL med bronselag eller relativt svake lag. Handler mye om ferdighetene til han som sitter med kontrolleren.

 

Savner turneringene, både champions shield og bronseturnering. Nå er det ganske bortkastet å lage sølv- eller bronselag, og det er også svært få informs på disse nivåene. Spillerne oppgraderes for mye, særlig de som er sølv eller bronse, men også lavt rated gull.

 

Klubben min i pro clubs, som jeg har opprettet og er manager for, blir slutten på denne romanen. Spilte 13 kamper på rad uten å slippe inn mål. Skjermbildet nederst sier ganske mye om det å takle i FIFA. 5 kamper, 5 clean sheets, 0 taklinger som CB. Jeg spiller CB som CDM for bedre ballbehandling, og har selvsagt 4* skills :laugh:

 

(I tapet man ser spilte vi uten any, mot any, selv om vi søkte etter motstander uten any. EA'd)

 

4bb4f393c01e4672d6cc4eb7e4d5a4db.jpg

d3052f3820c16702ee0c685dbd9f3fa5.png

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Jeg leste ikke alt. Stoppet når du mente FIFA ikke burde bli vankeligere. Og det er hovedproblemet til spillet. Har man et latterlig bra lag vil enhver tulling vinne kamper. Det er så og si ingenting som kreves trening før man behersker det. Spillet blir mer og mer autopilot. Og man ser av interessen på twich osv. at spille dør tidligere enn før.

Lenke til kommentar

Jeg leste ikke alt. Stoppet når du mente FIFA ikke burde bli vankeligere. Og det er hovedproblemet til spillet. Har man et latterlig bra lag vil enhver tulling vinne kamper. Det er så og si ingenting som kreves trening før man behersker det. Spillet blir mer og mer autopilot. Og man ser av interessen på twich osv. at spille dør tidligere enn før.

 

Helt uenig. Det er så ufattelig mange eksempler på at folk har lag verdt millioner, men taper mot langt svakere lag. Så klager de på scripting og what not, istedenfor å innse at det er de selv som bør bli bedre.

 

Hvis spillet blir vanskeligere, så vil de beste vinne oftere enn nå, som sikkert føles helt greit, men jeg er ikke villig til å betale denne prisen bare for å vinne litt oftere. Langt flere vil droppe å spille FIFA om det blir for komplisert.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

 

Jeg leste ikke alt. Stoppet når du mente FIFA ikke burde bli vankeligere. Og det er hovedproblemet til spillet. Har man et latterlig bra lag vil enhver tulling vinne kamper. Det er så og si ingenting som kreves trening før man behersker det. Spillet blir mer og mer autopilot. Og man ser av interessen på twich osv. at spille dør tidligere enn før.

Helt uenig. Det er så ufattelig mange eksempler på at folk har lag verdt millioner, men taper mot langt svakere lag. Så klager de på scripting og what not, istedenfor å innse at det er de selv som bør bli bedre.

 

Hvis spillet blir vanskeligere, så vil de beste vinne oftere enn nå, som sikkert føles helt greit, men jeg er ikke villig til å betale denne prisen bare for å vinne litt oftere. Langt flere vil droppe å spille FIFA om det blir for komplisert.

Du burde jo strengt tatt være enig med dette så mye tid som du bruker på FIFA? At du gidder og bruke så mye tid på et spill der tilfeldigheter er i den store hovedrollen er for meg uforståelig. Gjelder ikke bare FUT men pro clubs ER nå den verste moden av alle når det kommer til tilfeldigheter. Synes ikke du det er greit at folk som bruker masse tid på et spill skal være bedre enn de som bruker lite tid? Du får komme ut av skallet og prøve andre spill som faktisk krever tid for og mestre.

Lenke til kommentar

Nei, jeg vil ikke at FIFA skal bli et blytungt spill preget av feil (pasningsfeil osv) når spillet fungerer ganske bra sånn som det er nå. Virker som at mange av de beste, eller de som mener at de er blant de beste, bare vil vinne og det er alt som står i hodet på mange. Jeg er mer opptatt av at spillet skal være gøy og relativt enkelt å beherske. Det vil uansett være slik at de beste ofte vinner, og så får man selvsagt noe "gratis" ved å ha gode spillere. Det virker rimelig. Må også være noe flaks og tilfeldigheter, akkurat som i virkeligheten.

 

Ser ikke helt hvorfor jeg skal prøve andre spill. FIFA er min greie, og jeg har ikke så mye tid til andre spill når jeg prøver å henge med i både FUT og pro clubs.

Lenke til kommentar

Japp. Fjerner de det blir også spillet mer competitivt. Det er latterlig av EA å lansere FUT Champ i et spill hvor du ikke 100% vil ha kontroll. Du kan aldri helgardere deg mot at den du møter har momentum.

 

Det sier jo seg selv at når de som skal være profesjonelle sier: "Det er ikke mulig å trene". Selvfølgelige satt på spissen, men poenget er veldig relevant.

Lenke til kommentar

Er det scripting/momentum eller er det rett og slett dårlig gameplay? En ser jo hvor stor forskjell det er når alt går på skinner og gameplayet er som det skal. Så merker man veldig forskjell i de kampene hvor du får følelsen av at noe er "galt" fra første minutt. Touchene til spillerne er helt forferdelige, pasningene går aldri dit de skal osv.

Lenke til kommentar

Det er spesielt tydelig i Squad Battles, men synes absolutt det kan merkes når man spiller online også. Kan rundspille motstander uten å få ballen i mål. Stang ut, stang ut, stang ut. Vips så kommer 45. minutt og motstanderen parkerer deg med en superkontring. Så kan du gå rett fra avspark og sørge for 1-1 til pause. Det skjer påfallende ofte synes jeg.

Lenke til kommentar

Har blitt veldig obs på det. Merker veldig godt når man eller de er i flyten. Veldig typisk når det plutselig er steike umulig å komme over midtbanen. midtbanespillerne snapper opp alt/alle forsøk på å sentre ut av forsvar blir feilpasninger.  Dette skjer begge veier selvsagt, men ettersom man ikke vet når det oppstår eller hva man kan gjøre mot det så det vanskelig.

Ellers så er jo "dramatic moments"  standard. Mål rett etter mål, mål rett før pause. gjerne 1-3 mål rett før 90 og på overtid. 

Lenke til kommentar

Opplever ingenting av dette. Jeg vet ikke om det skjer i alle typer kamper, eller for eksempel bare WL (jeg spiller ikke WL).

 

Angående mål rett før kampslutt (ikke at det skjer så ofte, men man husker gjerne slike mål bedre enn andre mål), så angriper man nok mer skjerpet enn ellers i kampen ("nå må jeg score, dette er min siste sjanse"), samtidig som at den som forsvarer blir redd for å slippe inn et mål helt på tampen. Med slike tanker i sving er det ikke rart om det scores et mål.

 

Men i pro clubs har jeg vært ganske frustrert til tider, når jeg selv ville vært maks innstilt på å utligne eller score det avgjørende målet for å vinne kampen, men så er det noen som surrer vekk den muligheten ved å spille en håpløs langpasning, skyter fra altfor langt hold osv,som om dette var tidligere i kampen og "null" hastverk. Seint i kampen, når man virkelig trenger et mål, må man sørge for å spille seg fram til en siste målsjanse.

Lenke til kommentar

Opplever ingenting av dette. Jeg vet ikke om det skjer i alle typer kamper, eller for eksempel bare WL (jeg spiller ikke WL).

 

Angående mål rett før kampslutt (ikke at det skjer så ofte, men man husker gjerne slike mål bedre enn andre mål), så angriper man nok mer skjerpet enn ellers i kampen ("nå må jeg score, dette er min siste sjanse"), samtidig som at den som forsvarer blir redd for å slippe inn et mål helt på tampen. Med slike tanker i sving er det ikke rart om det scores et mål.

 

Men i pro clubs har jeg vært ganske frustrert til tider, når jeg selv ville vært maks innstilt på å utligne eller score det avgjørende målet for å vinne kampen, men så er det noen som surrer vekk den muligheten ved å spille en håpløs langpasning, skyter fra altfor langt hold osv,som om dette var tidligere i kampen og "null" hastverk. Seint i kampen, når man virkelig trenger et mål, må man sørge for å spille seg fram til en siste målsjanse.

 

 

Man må virkelig leve i en boble når man enda ikke tror på momentum i Fifa :p Alle vet at det er et momentum i spillet som gjerne gjør at kampene er mer jevne mellom to spillere som ikke nødvendigvis er så veldig jevne egentlig. I forsvar er det også ekstremt mye auto taklinger etc og CPU til og med klarere ballen for deg. Hvis ikke dette er og gjøre en bjørnetjeneste for nye spillere så vet ikke jeg.

Endret av Raul07
Lenke til kommentar

Evt er det altfor mange som finner på unnskyldninger og skylder på EA. Hvis noe av dette eksisterer, må det være i veldig liten grad. Litt komisk at for eksempel pasninger "når spillet vil at du skal tape" er et tema. Å spille pasninger er veldig enkelt, og det er ikke slik at pasningene plutselig overhodet ikke sitter. Da må man heller gå litt i seg selv og ta selvkritikk.

 

Kjøpte Messi for 445k. Bale inn i midten, Lingard RM, en valgfri LM og Courtois i mål.

post-281715-0-66454000-1521222272_thumb.png

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...