Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen her som er MGTOW? (Frivillig singel resten av livet)


Anbefalte innlegg

Jeg er vel kanskje "MGTOW", men ikke slik mange tenker på det, dvs. der jeg henger på Reddit og lignende forum der jeg hater kvinner og verden i sin helhet bare fordi jeg ikke har kone/familie. Har ganske enkelt ikke tid da jeg har en krevende jobb som på godt og vondt har tatt "the better of me". I den grad jeg skylder på noen for at det har blitt som det er blitt er det i så fall meg selv. Det er selvfølgelig litt sårt å tenke på valgene som førte meg til en slik jobb og at det sannsynligvis aldri blir hverken forhold igjen og langt mindre familie på grunn av at jeg endte opp med dette yrket, men det er jo ikke alle andres feil at jeg ikke heller gikk for et yrke med bedre work/life balanse. Hadde jeg visst det jeg gjorde nå så hadde jeg selvsagt gått for en helt annen utdannelse og en helt annen type jobb, men enhver er jo til syvende og sist ansvarlig for egne valg, så nå må jeg bare gjøre mitt beste for å redde restene av det som gjenstår av "det gode liv". 

 

Man kan vel kanskje spørre seg hvorfor jeg er en slags "MGTOW" med tanke på at min sivilstatus er et resultat av manglende fritid og dermed ikke helt frivilliig, på den annen side har man jo alltids et valg hvis man ønsker en partner koste hva det koste vil. Jeg har bare ikke overskudd til å date, og jeg vil heller ikke ha tid nok til å være der for en potensiell partner. Ønsker ikke et jallaforhold der man bare er sammen i teorien men ikke har tid til å gjøre noe sammen i det daglige. Det er nok heller ikke mange kvinner som kan tenke seg forhold til en mann som jobber nesten hele tiden, som sjelden er hjemme før 21-2200 om kvelden og som omtrent aldri har muligheten til å dra på ferie. Dermed har valget falt på å droppe dating og forhold. 



Anonymous poster hash: e1ac4...923
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

(...)

Anonymous poster hash: e1ac4...923  

Med tanke på at du ikke har tatt ett aktivt valg men at du er utenfor forhold som ett resultat av omgivelsene vil jeg ikke si at du teller som MGTOW. Hvis du derimot valgte den jobben du har fordi du ønsket å bruke tid på jobb over forhold hadde du vært nærmere MGTOW.

 

 

På hvilken måte? Og hvordan definerer du dårlig? Nysgjerrig.

Teknisk sett så dør jo en av partnerne uansett så "ender" jo dårlig uansett, men går ikke å se slikt på det.

 

Med dårlig mener jeg at det ikke fungerer, dvs det blir ett brudd.

 

Skilsmisse statistikken for 2016 endte opp med 22 537 ekteskap, 9 345 skilsmisser og 10 842 separasjoner. (fra ssb)

Dødsfall er ikke del av disse tallene, men nå er det vel ingen som forventer at ett forhold skal vare til etter døden?

Når det kommer til forhold uten giftemål er det vanskelig å måle men spør en tilfeldig person hvor mange kjæresteforhold de har som har endt i brudd og hvor mange som fortsatt går, 10:1 er vel den snilleste rasjonen du vil se.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med tanke på at du ikke har tatt ett aktivt valg men at du er utenfor forhold som ett resultat av omgivelsene vil jeg ikke si at du teller som MGTOW. Hvis du derimot valgte den jobben du har fordi du ønsket å bruke tid på jobb over forhold hadde du vært nærmere MGTOW.

 

 

 

 

Dette går jeg vel inn på i det andre avsnittet der jeg definerer meg som "en slags MGTOW", men på ingen måte som f. eks. en som henger på reddit og lignende forum og spyr ut edder og galle mot kvinner. 

 

Anonymous poster hash: e1ac4...923

Lenke til kommentar

Først og fremst Reddit er på ingen måte en autorativ kilde på MGTOW selv om noen ønsker at det var tilfellet. det handler om å ta ett aktivt valg om å ikke gå inn i noe forhold, med tanke på at du ikke har gjort dette synes jeg det blir feil å også si "en slags MGTOW".

 

MGTOW er for så vidt langt eldre enn reddit også, best dokumentert er vel de japanske 'herbivore men'.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

MGTOW fremstår litt slik som Ayn Rand presenterer gründernes "trussel" mot samfunnet: Vil dere ikke ha oss som vi er og på våre vilkår, så tar vi oss selv og går.

 

Med tanke på begrepets opprinnelse i redpillsamfunnet er det vanskelig å fri seg fra tanken om at det er slik det er ment også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

MGTOW fremstår litt slik som Ayn Rand presenterer gründernes "trussel" mot samfunnet: Vil dere ikke ha oss som vi er og på våre vilkår, så tar vi oss selv og går.

 

Med tanke på begrepets opprinnelse i redpillsamfunnet er det vanskelig å fri seg fra tanken om at det er slik det er ment også.

Noen undergrupper sier dette mer eller mindre rett ut også, at de bare gjør minimum for at de skal overleve og utover det involverer de seg ikke i samfunnet.

 

Jeg finner hele denne holdningen litt bakvendt, men det kan jo være bare meg selvfølgelig.

Selv klassifiserer jeg meg ikke som "MGTOW" noe mer enn jeg klassifiserer meg som "ateist". Altså, valget (om man kan kalle det det) er gjort av meg, for meg, med mine grunner. Ikke fordi noen andre sier/er/gjør slik eller sånn, men fordi det er hva som passer meg. Så ikke noe jeg må ta til takke med fordi alle andre er så forbasket vanskelige. Det må være lov å velge noe bort uten at det skal ligge et fiendebilde til grunn.

Det kan til tider virke som om man "må" ha et generelt negativt syn på kvinner for å ikke ville være i et forhold.

Der er ikke jeg enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Undersøkelser viser at folk (på gruppenivå) ikke blir lykkeligere av å få barn.  

 

Det man får derimot, er en opplevelse av mening og retning i livet. For mange er det viktigere enn lykke. Hvis du opplever å ha dette uten barn, kan du fint la være å få. 

 

Det går fint an å leve livet uten partner også.  Du beskriver at Tinder og sjekking ikke er noe du ønsker å begi deg ut på, og det trenger du heller ikke. Bare len deg tilbake og nyt livet, så skjer ett av to:  (Jeg tipper det er størst sjanse for #2, for kjærlighetsevnen forsvinner aldri.  Folk forelsker seg like crazy som 70-åringer også.)

 

  • Du lever resten av livet ditt alene, fornøyd eller ikke.
  • Den store kjærligheten dukker uventet opp der du minst venter det.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

dA8Ocsm.jpg

 

MGTOW ?

 

Nei takk, tror ikke det. :)

Pillen skal være rød, og ikke er det noen jøde med i bildet heller.

 

Hvorfor må de hate noe de ikke er del av? Kan de ikke bare være likegyldige til kvinner så lenge de eneste de skal ha kontakt med er prostituerte uansett?

Hva kom først høna eller egget?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor må de hate noe de ikke er del av? Kan de ikke bare være likegyldige til kvinner så lenge de eneste de skal ha kontakt med er prostituerte uansett?

Hva kom først høna eller egget?

 

relevant hvordan?

 

Hva kom først systemet eller MGTOW (og da mener jeg rettssystemet som diskriminerer menn i skillsmissesaker og barnefordeling, eller duluth modellen som forutsetter at menn er hovedårsaken i familievoldsaker selv om all forskning tillsier at fordelingen av utøver av nevnte vold er 50/50 (med en liten overvekt mot kvinner)), men man skal ikke generalisere MGTOW det finnes mange forskjellige motivasjoner hvorfor menn blir MGTOW.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor må de hate noe de ikke er del av? Kan de ikke bare være likegyldige til kvinner så lenge de eneste de skal ha kontakt med er prostituerte uansett?

Hva kom først høna eller egget?

 

relevant hvordan?

 

Hva kom først systemet eller MGTOW (og da mener jeg rettssystemet som diskriminerer menn i skillsmissesaker og barnefordeling, eller duluth modellen som forutsetter at menn er hovedårsaken i familievoldsaker selv om all forskning tillsier at fordelingen av utøver av nevnte vold er 50/50 (med en liten overvekt mot kvinner)), men man skal ikke generalisere MGTOW det finnes mange forskjellige motivasjoner hvorfor menn blir MGTOW.

 

Tror du skal lese en gang til hva du svarte på.

Jeg spør hvorfor MGTOW skal bruke tid på å hate kvinner, når de likevel ikke skal bry seg med kvinner - hele poenget må jo være å slippe å tenke på kvinner.

Lenke til kommentar

 

Tror du skal lese en gang til hva du svarte på.

Jeg spør hvorfor MGTOW skal bruke tid på å hate kvinner, når de likevel ikke skal bry seg med kvinner - hele poenget må jo være å slippe å tenke på kvinner.

Og jeg sier at du skal slutte å generalisere MGTOWs.
Tror du skal lese en gang til hva du svarer på.

Jeg stiller et spørsmål, jeg fremsetter ikke en påstand.

Endret av toth
Lenke til kommentar

 

Tror du skal lese en gang til hva du svarer på.

Jeg stiller et spørsmål, jeg fremsetter ikke en påstand.

Du har en påstand i spørsmålet ditt, dvs. for å være MGTOW så må man hate kvinner, som ikke er sant.

 

Da bør du kanskje lese hele tråden en gang til - jeg refererer spesifikt til, og spør om, MGTOW-samfunnet på reddit, som er gjennomsyret av kvinnehat, og er langt mer opptatt av det enn å faktisk søke egen lykke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...