Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen her som er MGTOW? (Frivillig singel resten av livet)


Anbefalte innlegg

Hans Olav Lahlum, forfatter,sjakkekspert og kjendis, har vel egentlig gått ut å sagt at han trives best i eget selskap og at han  har så mange prosjekter at han ikke finner det interessant å prøve å finne seg en samboer. Han har rett og slett ikke tid til det. Det virket som han mente både "sjekkeprosessen" og det å leve sammen med en samboer. Han er kanskje ikke en med høy seksuell kapital men en morsom og interessant type. Når noen nevner MGTOW tenker jeg på han. Jeg tror ikke seksualiteten betyr noe for han og jeg tror han også liker å holde på med sine ting. Jeg kjenner han ikke så jeg kan ta styggelig feil. Jeg baserer bare på det jeg ser på tv og hva han har uttalt i intervjuer angående samboer og eget arbeid osv. 

Endret av Alfon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Om jeg var deg ville jeg lest meg opp eller sett videoer på YouTube om redpil det er den beste veien og gå i min mening mgtow asosieres mest med tapere som ikke klarer og få damer jeg so er ikke at det er sånn det er men det er sånn de blir sett på 

Redpil er mere folk som jobber med seg selv og holder seg unna gifte mål og lange forhold  og lærer om hvordan kvinner oppfører seg og hva de er interessert i

Jeg anbefaler og lese The Rational Mal av Rollo Tomasi   og eller se litt på ritch cooper aka entrepreneurs and cars på YouTube der vil du lære mye om hva som driver kvinner i forhold og mye om hvordan og håndtere manipulasjon og hvordan du unngår farlige kvinner som kan ødelegge livet ditt og hvordan du spottet røde flagg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor frivillig det er, både for meg selv og andre, er nok veldig komplisert. Jeg tror egentlig det er ganske få som virkelig -går inn- for å være singel. Hadde dem funnet drømmepartneren eller blitt rent ned av potensielle kandidater, så hadde nok svært få valgt å si nei hundre ganger.

Personlig er jeg singel av en mengde frivillige grunner, likevel har jeg prøvd i perioder å finne partner. Men det må være ting i livet som muliggjør det. Når de faktorene ikke er der, så unngår jeg bevisst å være i et forhold. For jeg vil gjerne ha noe å tilby en partner. Og mye av vitsen med å være i et forhold er jo å stifte familie og få barn. Og når man ikke har fast jobb og er økonomisk trygg på den måten, så er det uansvarlig å få barn. Så det er mange ting man må tenke på. Familiestabilitet er også viktig. Det er etter min filosofi også ganske uansvarlig å få barn hvis familien bare er et eneste kaos med intriger, bråk og vanskelige personligheter. Med mindre man har en 100% plan på å bryte med dem og starte helt på nytt et annet sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, RedpilGamer said:

Jeg anbefaler og lese The Rational Mal av Rollo Tomasi   og eller se litt på ritch cooper aka entrepreneurs and cars

Rimelig kynisk denne entreprenøren. Forsåvidt ikke uvanlig, men kanskje greit med litt motbalanse i ens informasjon også.

11 hours ago, RedpilGamer said:

på YouTube der vil du lære mye om hva som driver kvinner i forhold

Det eneste de "glemmer" er å regne med ens personlige tendens til å finne en spesifikk type mennesker. Mange ønsker dessverre en type som gjerne ikke passer sammen med dem. Da blir jo opplevelsene deretter også.

11 hours ago, RedpilGamer said:

og mye om hvordan og håndtere manipulasjon og hvordan du unngår farlige kvinner som kan ødelegge livet ditt og hvordan du spottet røde flagg

Helt klart. Menn og kvinner har gjerne veldig forskjellige tilnærminger til et forhold, noe mange er veldig uvitende om. Og om man er den typen som velger idiotpartnere og likevel er uvitende om det, da kan slike tips være veldig hjelpsomme.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Taurean skrev (1 time siden):

Hvor frivillig det er, både for meg selv og andre, er nok veldig komplisert. Jeg tror egentlig det er ganske få som virkelig -går inn- for å være singel. Hadde dem funnet drømmepartneren eller blitt rent ned av potensielle kandidater, så hadde nok svært få valgt å si nei hundre ganger.

Personlig er jeg singel av en mengde frivillige grunner, likevel har jeg prøvd i perioder å finne partner. Men det må være ting i livet som muliggjør det. Når de faktorene ikke er der, så unngår jeg bevisst å være i et forhold. For jeg vil gjerne ha noe å tilby en partner. Og mye av vitsen med å være i et forhold er jo å stifte familie og få barn. Og når man ikke har fast jobb og er økonomisk trygg på den måten, så er det uansvarlig å få barn. Så det er mange ting man må tenke på. Familiestabilitet er også viktig. Det er etter min filosofi også ganske uansvarlig å få barn hvis familien bare er et eneste kaos med intriger, bråk og vanskelige personligheter. Med mindre man har en 100% plan på å bryte med dem og starte helt på nytt et annet sted.

Samtidig mener jeg at det alltid finnes uliie mulige partnere der ute som passer for den livssituasjonen man er i, mange damer som er i din situasjon og kanskje ikke ønsker seg barn/ikke akkurat nå. Hvis man kunne tenkt seg en partner er det verdt å prøve å finne partneren mens man man, fordi livet er kort og kjærligheten etter min erfaring kan ofte komme når man minst forventer det. Erfaring rikere på veien er også gull verdt. Hvis du kun ser etter en partner i visse perioder, forståelig nok med din forklaring, så dessverre går man glipp av muligheter da en "riktig partner" kan ofte være en som har vid aksept for den du er, og slike partnere forsvinner fort fra dating apps hvor menn er i flertall.

Lenke til kommentar
Gjest ba207...eb5

Mgtow er vel bare folk som ikke søker langvarig forhold/ekteskap, så enkelt er det. Selvsagt er det noen bitre mennesker der, mange som har opplevd mye vondt.

Selv orker jeg ikke jakte på damer lenger, men er åpen for forhold om jeg finner drømmedama. Barn og familie orker jeg ikke. Trives veldig godt som singel. At alle må ha forhold og barn syntes jeg også blir feil å si.

Anonymous poster hash: ba207...eb5

Lenke til kommentar
Gjest ba207...eb5 skrev (57 minutter siden):

Mgtow er vel bare folk som ikke søker langvarig forhold/ekteskap, så enkelt er det. Selvsagt er det noen bitre mennesker der, mange som har opplevd mye vondt.

Jeg kjøper ikke det argumentet. Hadde det vært tilfellet så hadde det ikke vært behov for å bli med i en gutteklubb med egen logo.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
9 hours ago, Gavekort said:

Jeg kjøper ikke det argumentet. Hadde det vært tilfellet så hadde det ikke vært behov for å bli med i en gutteklubb med egen logo.

Jeg tror nok dette ikke er helt riktig. Litt som å kunne være enig med et politisk parti uten å være medlem eller engang stemme på dem (eller andre). Alt ettersom graden av enighet og ens eget ønske for aktiv innblanding.

Mange anser seg for eksempel som MGTOW kun i kraft at de har gjort valget av å ikke ville forfølge stereotypen med kone/familie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har gjort et dypdykk ned i MGTOW-kaninhullet, og har gjort meg opp mange meninger om hva det egentlig dreier seg om. 

"Mannosfæren"

Rent generelt kan man si at "mannosfæren" (primært et internett-fenomen) handler om å utveksle erfaringer og ideer menn seg i mellom, og at den grunnleggende motivasjonen er å forstå hva som foregår under overflaten i mann-kvinne-dynamikken, og på den måten bedre kunne navigere i en post-feministisk verden som fortsatt forventer de samme, gamle privilegiene for kvinner, og det samme, gamle ansvaret for menn.

Mannosfæren er altså grunnleggende anti-feministisk over hele fjøla (i hvert fall i feminismens nåværende "female supremacy" - form). Dog bør det nevnes at mannosfæren jevnt over forstår det biologiske og ide-grunnlaget feminismen baserer seg på bedre enn menn forøvrig (som typisk bare vil anse feminisme som "noe stort tull"). Mannosfæren kan sågar også uttrykke en viss takknemlighet overfor feminisme - for å ha eksponert kvinner for hvordan de egentlig er skrudd sammen, og for å gi menn motivasjonen til å fri seg fra "old order thinking" (menns tjener-mentalitet og ridderlighet overfor kvinner).

Enda mer generelt kan man si at mannosfærens overordnede agenda - som er felles for alle undergrupper - er å avromantisere menns tankegang rundt kvinner og ens egen rolle i samfunnet - rett og slett fordi romantisert tenkning vil ha en destruktiv innvirkning på en manns liv, hans psyke, hans livskvalitet og hans relasjoner til kvinner. Naturligvis snakkes det derfor mye om kvinner og romantikk (slik Anonyme Alkoholikere også vil snakke mye om farene og gledene med alkohol). 

Fakta- og databasert kunnskap om kjønnsdynamikk er hva det hele dreier seg om, men hvilke prinsipper, filosofier og personlige og samfunnsmessige handlingsplaner man utleder fra dette varierer i stor grad. MGTOW er sånn sett bare ett lite hjørne av mannosfæren, som også består av PUAs (pickup artists), tradisjonalister (ofte religiøse), rød-pillere (både gifte og single), menns rettigheter - aktivister (MRA), incels (menn som lever i ufrivillig sølibat) og sikkert mange andre grupper jeg enten ikke kommer på i øyeblikket, eller ikke kjenner til.

Teorigrunnlaget til alle disse gruppene overlapper som sagt, og baserer seg i stor grad på teoretiske evolusjons-psykologiske mekanismer vi enkelt kan observere rundt oss i dagens høyteknologiske informasjonssamfunn, hvor også kvinners adferd og psykologi er mindre kontrollert enn i mer tradisjonalistiske samfunn (og derfor også mer observerbar).

MGTOW spesifikt:

MGTOWs grunnpilarer går som følger:

"No marriage, no cohabitation, no children"

Utover det er det masse uenighet om hvordan man best lever livet sitt mentalt uavhengig av kvinner. Noen lever i "munke-modus", andre praktiserer "tøm og røm" mens andre igjen praktiserer langtidsforhold uten juridiske forpliktelser (derfor: ikke ekteskap, samboerskap eller barn).

Selv er jeg både gift og har barn, så åpenbart er jeg ikke MGTOW selv. Men jeg mener allikevel i all seriøsitet at MGTOW-tankesettet bør være default programmering i alle menns sinn. For uansett hvordan du vil forme livet ditt når det gjelder sex, kjærlighet og forhold, er det alfa og omega å gjøre seg selv til sentrum i sitt eget liv. Menn som ikke klarer det er som oftest "nice guys" som fortsatt tviholder på "old order thinking", hvor ens selvbilde bygger på hvor nyttig man er for kvinner og hva de måtte tenke og mene om deg - og med det blir man også totalt uatraktiv for kvinner.

Det eneste romantisert "old order thinking" vil bringe deg er lite suksess med kvinner, dårlige og sexløse ekteskap, skilsmisse, barn som blir tapere, mangel på respekt og i ytterste konsekvens: selvmord. Så uansett om du vil gå MGTOW eller ikke, er MGTOWs grunnleggende ideer verdt å ta med seg i livet for alle menn.

Er mannosfæren hatefull mot kvinner?

Nei. Målet er alltid å forstå, ikke å gjøre moralske verdivurderinger. Det man generelt ønsker er å se verden slik den er, sånn at man kan gjøre de justeringer man selv anser som fordelaktige i ens eget liv.

Men mannosfæren kan så absolutt fremstå som hatefull i utenforståendes øyne. Det er det hovedsakelig to grunner til:

1) Det er et vanlig fenomen at menn som får øynene sine åpnet for et avromantisert bilde av virkeligheten går igjennom det man typisk kaller "red pill rage". Dette skjer i prosessen når man gradvis går fra "old order thinking" til "new order thinking", og er en helt normal menneskelig reaksjon til det å måtte forandre sitt virkelighetssyn radikalt.

Det er den voksne versjonen av "julenissen finnes ikke" kan du si.

Og jo mer tungrodd man er i "old order thinking" - og jo større konsekvenser dette har fått for ditt liv - jo mer bitter vil man bli når man begynner å se virkeligheten, kvinner og en selv slik det egentlig er.

For de fleste vil dette allikevel bare være snakk om en fase, men det finnes også de som aldri klarer å gi slipp på skuffelsen. Det finnes også de som aldri går igjennom "red pill rage" i det hele tatt fordi de allerede var ganske påskrudd før de i det hele tatt oppdaget mannosfæren.

2) Mannosfæren kan fremstå som "hatefull" fordi det er den eneste arenaen hvor kritisk eksaminering av den kvinnelige psyke er ansett som stuereint. Ikke noe annet sted i samfunnet er dette lov - ikke engang innenfor akademia (f.eks. psykologi-faget, samfunnsvitenskap, sosiologi o.s.v.).

Det er derfor en veldig fremmed ide for utenforstående at dette i det hele tatt er mulig - de har aldri egentlig blitt utsatt for det - og default programmering er derfor å avskrive det hele som "hatefullt" og "bittert".

Endret av Kastrup
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Om en mener at en er best tjent med det, så er det jo greit. Noen vil jo ikke ha et slikt forhold, og det ser jeg ikke noe «feil» med.

Etter å ha lest litt gjennom denne tråden, lest en del forklaringer generelt, etter hva jeg har lest av fag og basert på erfaringer så får jeg inntrykk av noen bare må oppsøke «grupper» med folk som forsterker deres negative egenskaper (er få som utfordrer) og som ofte fører til at en begynner å skylde på alle kvinner (f.eks) i den grad at de selv forblir single hele livet (når de egentlig ikke vil det).

Med «feminister»: Det kan virke som om det dreier seg om det samme noen ganger. Det er ikke akkurat så rasjonelt å bare si at du står for noe når du ikke gjør det.

Det blir også en form for oss mot dem-mentalitet som kan virke skadelig i mange sammenhenger. Som fører til at det oppstår en dårlig kommunikasjonsevne og som skaper unødvendig konflikt - innen f.eks (av det jeg har vært inne på) kriger, politikk, filosofi osv.

Så det jeg skrev handlet ikke om det du tok opp nødvendigvis. Det var litt kvast innlegg, men noen folk er det jo umulig å diskutere eller snakke normalt med (og da tenker jeg i mange sammenhenger). Da blir det ikke akkurat så mye til sunne forhold heller. Og jeg tenker for det meste i det store bilde.

Var ikke så veldig detaljorientert i farten, skrev noe som kan være relevant. Og som kvinne selv så synes jeg noen ganger at «feminister» eller «de som hater kvinner»-(eller noe slikt) er irriterende. Kan jo fungere greiere om en ikke fritt dømmer noen for å ha andre meninger.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Gjest 02af9...b40
On 9/24/2020 at 9:13 PM, Guest ba207...eb5 said:

Mgtow er vel bare folk som ikke søker langvarig forhold/ekteskap, så enkelt er det. Selvsagt er det noen bitre mennesker der, mange som har opplevd mye vondt.

Anonymous poster hash: ba207...eb5

De mennene som velger bort langvarige forhold/ekteskap frivillig trenger ikke bruke all sin tid på å lage en gutteklubb for de som misliker (vestlige) kvinner. Når du leser MGTOW forums finner du mange av de samme argumentene du finner i incel forums om hvor forferdelige (vestlige) kvinner er. Her er det en overflod av bitre mannfolk.

Klart det finnes menn som feks Hans Olav Lahlum som velger bort langvarige forhold frivillig, men de identifiserer seg neppe med mgtow bevegelsen. 

Anonymous poster hash: 02af9...b40

Lenke til kommentar
15 hours ago, Guest 02af9...b40 said:

De mennene som velger bort langvarige forhold/ekteskap frivillig trenger ikke bruke all sin tid på å lage en gutteklubb for de som misliker (vestlige) kvinner.

Og det gjør de jo ikke heller. Snarere tvert imot tror jeg nok de bruker mindre tid på slikt enn mange som er i forhold de misliker og leter etter meningsfeller som kan støtte de i hva jeg er helt sikker på at er for dem en veldig vanskelig situasjon.

15 hours ago, Guest 02af9...b40 said:

Når du leser MGTOW forums finner du mange av de samme argumentene du finner i incel forums om hvor forferdelige (vestlige) kvinner er. Her er det en overflod av bitre mannfolk.

Helt klart. De finnes i alle sjatteringer og på et anonymt forum er det ikke vanskelig å smøre på litt ekstra heller, om ikke annet så hvertfall for å lette litt på trykket. Jeg tror nok man vil finne at nær på ingen av disse "hot-heads" kan pekes ut ute i det fri ved hvordan de forholder seg til kvinner.

15 hours ago, Guest 02af9...b40 said:

Klart det finnes menn som feks Hans Olav Lahlum som velger bort langvarige forhold frivillig, men de identifiserer seg neppe med mgtow bevegelsen. 

Anonymous poster hash: 02af9...b40

Jeg tror det gjelder de fleste selv om mange, hvertfall på internet, kan påta seg stempelet "MGTOW" som en ren forkortende beskrivelse av at de ikke er interessert i "samfunnsnormen".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 9/29/2020 at 9:43 AM, Zepticon said:

Den fantastiske ironien i at man kaller det å bli med i et ekkokammer for "red pill"...
 

Jeg er litt nysgjerrig på hva du mener med dette. Hva mener du red pill er da?

For meg gjelder det at man ser mer av realitetene rundt oss. Som at kvinner ofte forfordeles i barnesaker. Som at menn i stor grad også mishandles hjemme. Som at bare kvinner har beskyttelse mot kjønnslemlestelse. Som at menn har betraktelig større sjanse for å bli overfalt på gaten.
Og når man begynner å se på slike ting, da vil mange også begynne å sette spørsmålstegn ved kvinners kamp for likhet da den fremstår mer som at man vil ha en haug fordeler og ingen av ulempene ved å være mann. Hva med å ha et representativt antall krisesentre for menn og kvinner som faktisk er enig med statistikken rundt mishandling? En av to må da skje; 1) Vi må ha færre krisesentre for kvinner eller 2) vi må ha flere for menn.
Ingen av disse klinger godt for de som kjemper for kvinners likhet, av en eller annen grunn. Red pill er å innse disse problemene. For mange herrans år siden var førstegangstjeneste og vold i hjemmet to temaer jeg har snakket med kvinneforkjempere om.
Min påstand til dem var at vi ikke har likhet før kvinner må inn til førstegangstjeneste. Fikk lite gehør for dette.
Min andre påstand var at jeg ville aldri slå en kvinne uten at hun slo meg først. Fikk lite gehør for at det var greit heller.

At det finnes ekkokamre innen MGTOW er på det rene. Akkurat slik det også er for feminisme. Men å si at alle MGTOW'ere er ofre for ekkokamre er like feil som å si at alle feminister er det, og å klistre red pill på denne effekten er rett og slett feil.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...