Gå til innhold

profeti i bibelen som kan bekreftes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det å gå med angst og frykt for dommedag blir en litt sånn selvpåført greie av dumskap som jeg ikke skal blande meg for mye borti, men å ønske dommedag som en annen sprut gal Islamofaschist er noe ganske annet. Den store løgnen blir plutselig farlig for oss alle.

Endret av Thoto79
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den gjør det klart at det aldri var Jehova Gud hensikt at menneskene skulle herske over jorden uavhengig av sin skaper. Det er derfor Guds Sønn. kristus Jesus lærte menneskene å be til Gud: Komme ditt rike, skje din vilje, som i himmelen, så og på jorden. ( Matt 6:10 )

Lenke til kommentar

Om premisset er at sky-guden har skapt oss så er dette sikkert den mest naturlige ting i verden. For meg er det ett uhyggelig eventyr med en grufull slutt som vi må slutte å skremme hverandre med som om vi skulle vært unger. Dette er tatt ut av en fri men dessverre destruktiv fantasi.

Endret av Thoto79
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Og som sagt så elsker dere denne verden og all den urett og ondskap som er i verden.

 

Synes du DET er en hyggelig ting å si? Hvor er din nestekjærlighet når du slenger drit om din neste på den måten?

 

Dessuten, hva skjedde med "døm ikke" og "haste den første stein"?

 

Synes ikke du fremstår som en god kristen her nå, må jeg si.

 

 

Kristendom handler ikke om å være god mot alle og godt alle løgner og all ondskap og umoral for ikke å fornærme noen.

 

Kristendom handler om sannheten, og om å stå imot all ondskap, urett og umoral, og kjempe mot det og ikke tolerere det av frykt for å fornærme noen.

 

Å tolerere slikt uten å si fra er IKKE kjærlighet.

 

Å si sannheten er ikke å dømme noen, og heller ikke å kaste stein på noen, noe som jo for øvrig er en fysisk handling, og ganske umulig å utføre over internett.

Lenke til kommentar

 

Det er ikke serlig smart å gå rundt å tro at fordi noe ikke har skjedd før så kan det heller aldri skje. Det ER allerede i ferd med å skje, men dere ser ikke og forstår ikke, bla fordi dere er for opptatt med å gjøre narr av dem som prøver å advare om det som skjer.

 

Og som sagt så elsker dere denne verden og all den urett og ondskap som er i verden.

Det er idiotisk å si det samme som alle andre før deg, å forvente et annet resultat. Alle dine forgjengere tok feil. Du sier det samme som deg. Du tar feil.

 

På tide å vokse opp, du klarer ikke engang lure unger med løgnene dine.

 

 

Jeg visste ikke om "alle andre som har sagt dette før meg" Og hva slags "annet" resultat er det du mener jeg forventer ?

 

Jeg sier bare sannheten. Men faktum er at Gud er tålmodig, Han lar menneskene få alle sjanser til å omvende seg, men faktum er også at nå er tiden kommet, for teknologien er kommet så langt at menneskene under satans ledelse er i ferd med å ødelegge jorden og alt liv på jorden.

 

Nå er det blitt slik Jesus sier her: 22 And except those days should be shortened, there should no flesh be saved: but for the elect's sake those days shall be shortened.

 

 

Du gjør for øvrig en stor feil, fordi du tror at om noe aldri  har skjedd før så betyr dette også at det  aldri vil skje.

Lenke til kommentar

Jeg visste ikke om "alle andre som har sagt dette før meg" Og hva slags "annet" resultat er det du mener jeg forventer ?

 

Jeg sier bare sannheten. Men faktum er at Gud er tålmodig, Han lar menneskene få alle sjanser til å omvende seg, men faktum er også at nå er tiden kommet, for teknologien er kommet så langt at menneskene under satans ledelse er i ferd med å ødelegge jorden og alt liv på jorden.

 

Nå er det blitt slik Jesus sier her: 22 And except those days should be shortened, there should no flesh be saved: but for the elect's sake those days shall be shortened.

 

 

Du gjør for øvrig en stor feil, fordi du tror at om noe aldri  har skjedd før så betyr dette også at det  aldri vil skje.

Du er en klovn.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kristendom handler om sannheten

 

Jeg sier bare sannheten. --

 

Og her har vi vel roten til problemet. Jeg forstår at du tror på alt dette, men det er nå faktisk beviselig ikke sant sånn helt på ordentlig. Dette er altså ikke noe jeg bare tror tilbake, men derimot er trolldom og magi vitenskapelig tilbakevist sammen med hele det første testament. Så "sannheten" din ender opp med å være en løgn, trist men helt sant.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Kristendom handler om sannheten

 

Jeg sier bare sannheten. --

 

Og her har vi vel roten til problemet. Jeg forstår at du tror på alt dette, men det er nå faktisk beviselig ikke sant sånn helt på ordentlig. Dette er altså ikke noe jeg bare tror tilbake, men derimot er trolldom og magi vitenskapelig tilbakevist sammen med hele det første testament. Så "sannheten" din ender opp med å være en løgn, trist men helt sant.

 

 

Hva er det du mener som er beviselig ikke sant ?

Lenke til kommentar

 

 

Kristendom handler om sannheten

 

Jeg sier bare sannheten. --

 

Og her har vi vel roten til problemet. Jeg forstår at du tror på alt dette, men det er nå faktisk beviselig ikke sant sånn helt på ordentlig. Dette er altså ikke noe jeg bare tror tilbake, men derimot er trolldom og magi vitenskapelig tilbakevist sammen med hele det første testament. Så "sannheten" din ender opp med å være en løgn, trist men helt sant.

 

 

Hva er det du mener som er beviselig ikke sant ?

 

 

Hele det gamle testamentet, samt store deler av det nye. Vi vet at verken verden eller menneskene kan ha bli skapt slik som forespeilet, vi har dateringsverktøy som forteller en helt annen historie.

 

Dog har man i det nye noe som trolig er historisk korrekt, ting tyder på at en kvakksalver ved navn Jesus levde på den tiden sammen med tusenvis av likesinnede luringer på helbredelsestokt. Det er selvfølgelig lov å håpe at spaserturer på vannet og tryllerier som vann til vin er metaforisk ment, men akkurat det kan vel du sikkert umiddelbart avkrefte kjenner jeg dette her rett... :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Guddommelig legemlig helbredelse finner ikke sted i dag etter som de spesielle gaver opphørte etter apostlenes død. ( 1.kor 13:8 )

 

Det blir for enkelt at de kunne tøye naturlovene dit hen de ville akkurat i dette tidsrom... Er det ikke mulig idag så var det heller ikke mulig da, siden om man tenker etter så var det jo tross alt mennesker akkurat som oss og på akkurat samme klode som vi også bor på idag. Så nei, dette kan derfor umulig stemme.

 

En fin tommelfingerregel er at om noe er umulig for oss, så er det også det for alle andre, ettersom vi alle er av det samme.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Guddommelig helbredelse ved kristus Jesus skal finne sted i full utstrekning i løpet av hans tusenårige regjering

 

Es 33: 24: Og ingen innbygger skal si: Jeg er syk. Det folk bor der, har fåttt  sin misgjerning forlatt.

 

Åp 21:4-5: Og han skal tørke bort hver tåre av deres øyne og døden skal ikke være mer og ikke sorg og ikke skrik og ikke pine skal være mer for de første ting er veket nort. Og han som satt på tronen sa: Se jeg gjør alle ting nye

Lenke til kommentar

Guddommelig helbredelse ved kristus Jesus skal finne sted i full utstrekning i løpet av hans tusenårige regjering

 

Es 33: 24: Og ingen innbygger skal si: Jeg er syk. Det folk bor der, har fåttt  sin misgjerning forlatt.

 

Åp 21:4-5: Og han skal tørke bort hver tåre av deres øyne og døden skal ikke være mer og ikke sorg og ikke skrik og ikke pine skal være mer for de første ting er veket nort. Og han som satt på tronen sa: Se jeg gjør alle ting nye

Fordi om noen har skrevet det i en bok blir det ikke automatisk sannhet, du skjønner det, sant? Det nytter ikke å komme med noen sitater fra et eventyr og satse på at det vil overbevise noen.

 

Eller trodde du vil ville si "Åhmen DA såååh!"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Guddommelig helbredelse ved kristus Jesus skal finne sted i full utstrekning i løpet av hans tusenårige regjering

 

Es 33: 24: Og ingen innbygger skal si: Jeg er syk. Det folk bor der, har fåttt  sin misgjerning forlatt.

 

Åp 21:4-5: Og han skal tørke bort hver tåre av deres øyne og døden skal ikke være mer og ikke sorg og ikke skrik og ikke pine skal være mer for de første ting er veket nort. Og han som satt på tronen sa: Se jeg gjør alle ting nye

Fordi om noen har skrevet det i en bok blir det ikke automatisk sannhet, du skjønner det, sant? Det nytter ikke å komme med noen sitater fra et eventyr og satse på at det vil overbevise noen.

 

Eller trodde du vil ville si "Åhmen DA såååh!"?

 

 

Hvis du hadde makt  ? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...