Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

samfunnsøkonomi 2 eksamen, vår 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei, jeg har kommet opp i Samfunnsøkonomi 2 muntlig!!! Kan noen hjelpe meg?

 

Tema: Økonomisk vekst, inntektsfordeling og miljøproblemer

 

Oppgaven er slik: Mange politikere er svært opptatt av de globale miljøproblemene verden står overfor. Store internasjonale konferanser er avholdt blant annet i Japan, Danmark, Mexico og i Paris. Grei ut om sammenhengen mellom økonomisk aktivitet og de konsekvenser slik aktivitet har for miljøet. 

 

Setter stor pris på hjelp her....

Lenke til kommentar

Hei, jeg har kommet opp i Samfunnsøkonomi 2 muntlig!!! Kan noen hjelpe meg?

 

Tema: Økonomisk vekst, inntektsfordeling og miljøproblemer

 

Oppgaven er slik: Mange politikere er svært opptatt av de globale miljøproblemene verden står overfor. Store internasjonale konferanser er avholdt blant annet i Japan, Danmark, Mexico og i Paris. Grei ut om sammenhengen mellom økonomisk aktivitet og de konsekvenser slik aktivitet har for miljøet.

 

Setter stor pris på hjelp her....

Lenke til kommentar

Jeg kan sikkert komme med noen innspill, men da må du komme med noen tanker om det selv først..

 

Hei, jeg tenker på dette med at vi slipper ut for mye fossilt brensel... Utviklingslandene har ulike interesser av å bekjempe den globale oppvarmingen som forårsaker blant annet fattigdomsproblemer. Der er vanskelig å holde den økonomiske veksten oppe samtidig som vi må håndtere at CO2 utslippene må reduseres, det er derfor ikke lett å finne felles løsninger. 

Tenker også på dette med resirkulering av diverse materiale, det har vært/er en veldig viktig sak. Og f.eks. bedrifter som motiveres til å utvikle ny og mindre forurensende teknologi. 

Også vil jeg si det er veldig viktig at alle har forståelse for miljøpolitikken, det er den som setter realistiske grenser for utslipp og ''regler'' for resirkulering, sortering og utslipp. Som igjen viser til disse store internasjonale konferansene om miljøproblemer vi står ovenfor. 

 

Dette er mine tanker om hva denne oppgaven går utpå.. Noen innspill til noe mer? 

Lenke til kommentar

Alt dette er forsåvidt vel og bra, men enn så lenge har du ikke demonstrert mye samfunnsøkonomi..

 

Start med litt lange linjer når det gjelder økonomisk vekst, gjerne også inntektsfordeling både nasjonalt og internasjonalt. Så kan du for eksempel trekke inn hvordan økonomisk veskst har vært korrelert med utslippsvekst og hvordan det ikke kan fortsette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...