Gå til innhold

Vietnam - forslag til hvor?


Anbefalte innlegg

Jeg og familien skal på tur til Vietnam i påsken. Jeg lurer på hvor dere anbefaler å dra? Jeg ønsker ikke en storbyferie, men heller ikke å tilbringe hele ferien på stranda. Jeg ønsker mer en ferie med mye fin natur og kultur. Jeg er mer ute etter ting å gjøre og se.

 

Så hvor anbefaler dere å dra? Eventuelt tours eller andre aktiviteter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg likte veldig godt Hoi An når jeg var i Vietnam. Gamlebyen der var utrolig fin. Man kan leie sykkel og sykle til stranda og rundt ellers.

Fint og rolig på dagtid. På kveldstid så kan man ta en fest hvis man vil.

 

http://wikitravel.org/en/Hoi_An

 

Ellers så er jo Ho Chi Minh City og Hanoi å anbefale. Samt Ha Long Bay.

Er man interessert i vietnamkrigen, så kan man besøke skyttergraver utenfor Ho Chi Minh og Krigsmusem og Hanoi Hilton i Hanoi.

Lenke til kommentar

Vil sterkt anbefale Sapa, det ligger i fjellene i nord og er ett av mine favorittsteder i verden. Nydelig natur og fjell og risåkre der ingen kunne tru at ris kunne gro. Vi Tok nattog fra Ha Noi til Lao Cai og buss defra til Sapa. Husker ikke om det var organisert gjennom et reisebyrå, men vi hadde en kjempehyggelig lokal guide som tok oss med på lange gåturer i området. Så hvis dere ønsker å bevege dere og se flott natur anbefaler jeg dette veldig

 

En annen ting jeg vil anbefale er å ta en båttur med overnating i Ha Long Bay området. Fantastiske øyer og de båtene man bor på er skikkelig stilige

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...