Gå til innhold

TEST: Huawei Honor 8 Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lest hele saken, TStensland + Elefantmesteren?

"Honor 8 Pro er enkelt og greit en fantastisk telefon å bruke. Men Huawei ser ut til å ha gjort noen små endringer i hvordan Honor-produktene selges her til lands. Reiser du ut i den vide verden er det slett ikke umulig å få fatt i produktet for rundtom 490 euro, eller 4500 kroner. Her på berget skal telefonen kanskje selges for knappe 7000 kroner."

 

Når den er klin lik Mate 9 Pro på mange områder - en telefon som koster rundt 7000 kroner uansett hvor du handler den - men likevel lar seg kjøpe for 4500 kroner de fleste steder (foruten Norden), så er det faktisk snakk om en "billigserie" i sammenlikning. Problemet er at prisen er blåst opp her i Norden, og derfor når den heller ikke høyere opp.

Endret av fjarle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen telefon er verdt 7000,- uansett.

 

Si det til hvordan markedet har vært siden mobiltelefon ble en ting. I forhold til kroneverdi og dollarverdi og standard profitt så har 7.000,- vært normalt i veldig veldig veldig mange år. At folk flest kjøpte billigere telefoner før er jo en ting, men man finner mye i det nedre prissegmentet fortsatt.

Lenke til kommentar

Dårlig opplevelse!
Er målgruppen lesere i utlandet eller i Norge??
Hvis ja at målgruppen er lesere i utlandet kan jeg være enig at overskriften er godkjent. Men er målgruppen i Norge så er det tullete å si at prisen er billig i utlandet når det ikke blir billig hvis den kommer i salg i Norge. Hjelper lite selv om det står nederst i testen. Hvorfor skal jeg lese hele artikkelen når det konkluderes med at den ikke blir billig i Norge??
Kunne brukt teksten som er ved siden av karakteren som overskrift.
"Honor 8 Pro gir himmelsk ytelse, men prisen er ikke fullt så hyggelig som den pleier."

Dere er interresert i å beholde de leserne allerede har men samtidig vil få nye? I stedet for å se på leserne som bare lesere se på dem som kunder. Kunder som dere vil selge gode leseropplevelser. Sammenlign gjerne med en restaurantopplevelse. Hvis man får dårlig restaurantopplevelse hvorfor skal man da komme tilbake igjen?? Selg meg gode restaurantopplevelser, og gi meg en grunn til å komme tilbake igjen.

Endret av Iwant1ofThose
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dårlig opplevelse!

Er målgruppen lesere i utlandet eller i Norge??

Hvis ja at målgruppen er lesere i utlandet kan jeg være enig at overskriften er godkjent. Men er målgruppen i Norge så er det tullete å si at prisen er billig i utlandet når det ikke blir billig hvis den kommer i salg i Norge. Hjelper lite selv om det står nederst i testen. Hvorfor skal jeg lese hele artikkelen når det konkluderes med at den ikke blir billig i Norge??

Kunne brukt teksten som er ved siden av karakteren som overskrift.

"Honor 8 Pro gir himmelsk ytelse, men prisen er ikke fullt så hyggelig som den pleier."

 

Dere er interresert i å beholde de leserne allerede har men samtidig vil få nye? I stedet for å se på leserne som bare lesere se på dem som kunder. Kunder som dere vil selge gode leseropplevelser. Sammenlign gjerne med en restaurantopplevelse. Hvis man får dårlig restaurantopplevelse hvorfor skal man da komme tilbake igjen?? Selg meg gode restaurantopplevelser, og gi meg en grunn til å komme tilbake igjen.

 

 

Bestill den fra Kina da vell. Ebay, Gearbest, Aliexpress eller Oppomart. Da får du den billig slik som overskriften sier :)

Endret av vivastar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så etter å ha betalt frakt og toll så mener du at dette er en billigtelefon?

Sist jeg kjøpte mobil fra kina betalte jeg 249kr for ekspress frakt. Tok ca 6 dager fra bestilling til ankomst. Toll og mva er ikke et tema da kina selgerne skriver en mye lavere verdi på pakken ( Ihvertfall alle handlene jeg har gjort på ebay, oppomart osv... de siste årene) å det er vell ikke akkurat ukjent for de som har handlet en del ifra Kina.

 

Så alt i alt er dette en billig mobil i mine øyne i forhold til hva slags innmat den har sammenlignet med de store mobilprodusentene og prisene deres.

 

 

Endret av vivastar
Lenke til kommentar

 

Så etter å ha betalt frakt og toll så mener du at dette er en billigtelefon?

Sist jeg kjøpte mobil fra kina betalte jeg 249kr for ekspress frakt. Tok ca 6 dager fra bestilling til ankomst. Toll og mva er ikke et tema da kina selgerne skriver en mye lavere verdi på pakken ( Ihvertfall alle handlene jeg har gjort på ebay, oppomart osv... de siste årene) å det er vell ikke akkurat ukjent for de som har handlet en del ifra Kina.

 

Så alt i alt er dette en billig mobil i mine øyne i forhold til hva slags innmat den har sammenlignet med de store mobilprodusentene og prisene deres.

 

Så på oppomart sine sider at de hadde dhl expressfrakt, men må jeg si at de skal skrive en annen verdi på pakken eller gjør de det uansett?
Lenke til kommentar

 

 

Så etter å ha betalt frakt og toll så mener du at dette er en billigtelefon?

Sist jeg kjøpte mobil fra kina betalte jeg 249kr for ekspress frakt. Tok ca 6 dager fra bestilling til ankomst. Toll og mva er ikke et tema da kina selgerne skriver en mye lavere verdi på pakken ( Ihvertfall alle handlene jeg har gjort på ebay, oppomart osv... de siste årene) å det er vell ikke akkurat ukjent for de som har handlet en del ifra Kina.

 

Så alt i alt er dette en billig mobil i mine øyne i forhold til hva slags innmat den har sammenlignet med de store mobilprodusentene og prisene deres.

 

Så på oppomart sine sider at de hadde dhl expressfrakt, men må jeg si at de skal skrive en annen verdi på pakken eller gjør de det uansett?
De gjør det uansett er min erfaring. Endret av vivastar
Lenke til kommentar

Ja fantastisk billig telefon, men ett eventuelt alternativ er jo kanskje Huaweis Gratisserie P10 Lite. Ettersom gratistelefoner har blitt mye bedre med årene så ser jeg ingen grunn til å betale mer enn 3000kr for en tlf. For 4-5 år var det kanskje innafor å kjøpe en toppmodell til 5000kr, for datidens billigtelefoner(gratistelefoner etter 2017 standard) var ganske ubehagelige å bruke.

Lenke til kommentar

Den konkurrer på pris. Når samsung sin s8 koster noen 100lapper mer er valget lett ,og andre etablerte merker som lg med G6 under 7k ,som jeg kunne tenke meg og HTC som man kan forvente de stort sett leverer et produkt etter pris.

 

Er ikke fornøyd med min honor 8.

Den kommer helt sikkert til å bli solgt billig når den tid kommer.

 

Som de borte på gsmarena så herlig sant sa, huawei er ikke på høyde med samsung eller apple ,som de tror.

Når prisen øker må også kvaliteten på levert produkt gjøre det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...