Gå til innhold

Far Cry 5 skal lage satire av høyreekstremisme i Amerika – se annonseringstraileren


Anbefalte innlegg

 

 

Logikken din ifht. BLM faller på sin egen urimelighet. BLM har høylytt ropt for vold/drap mot politiet. Den linken er sterkere enn mye av det andre vi snakker om her. Det er helt utrolig hvor mye denne gruppen skal unnlates alt av ansvar.

 

 

 

Det her er jo bare tull. BLM unnlates jo ingenting, og får i tillegg ting de ikke har gjort skrevet på sin kappe. At BLM er en voldelig bevegelse er kun tull som stammer fra Fox News og Breitbart.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ett spill, gud bedre. Hva har vi her inne til felles? Vi har drept milliarder av mennesker og andre skapninger iløpet av våre lange gamer liv. Spiller det noen trille om det er en kult fra USA? De forrige Far Cry spillene har hatt Afrikanere og Asiater som fiender, ingen som klagde da. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Logikken din ifht. BLM faller på sin egen urimelighet. BLM har høylytt ropt for vold/drap mot politiet. Den linken er sterkere enn mye av det andre vi snakker om her. Det er helt utrolig hvor mye denne gruppen skal unnlates alt av ansvar.

 

 

 

Det her er jo bare tull. BLM unnlates jo ingenting, og får i tillegg ting de ikke har gjort skrevet på sin kappe. At BLM er en voldelig bevegelse er kun tull som stammer fra Fox News og Breitbart.

 

 

Herlighet, det har jo vært mange store voldelige opptøyer. Man ser tydeligvis kun det man vil se.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

Skulle helst lagt spill om venstreekstremisme. Om BLM for eksempel :)

we wuz kings n shit......

 

 

Det tørr de nok ikke. Vil ikke bli laget et med slemme muslimer heller. Det er mye tryggere å drive gjøn med kristne hvite menn - helt i bunn av den progressive stacken.

 

Du mener med untakk av alle de spillene der man skyter slemme muslimer?

Ingen har blitt drept av BLB mens høyresektremisme er den farligste terrorimsen i usa etter 2001

 

Tull. Kun angrepene i San Bernardino og Orlando krevde 70 liv til sammen. Uansett hvor mye forskjellig rask man putter i "høyreekstrem"-båsen, så overgår det ikke det.

 

For å være rettferdig må man da også putte episoder som f.eks. politidrapene i Dallas 2016 på BLM, men det gjør du åpenbart ikke.

Høyre ekstremisme er langt farlige i usa enn muslimer.

 

https://mobile.nytimes.com/2015/06/16/opinion/the-other-terror-threat.html?_r=1&referer=https://thinkprogress-org.cdn.ampproject.org/v/s/thinkprogress.org/amp/p/54e99b0e11b6?amp_js_v=9

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Wildlands og Watch Dogs 2 har vel ikke hatt noe misvisende trailere? The Division så jo på et tidspunkt langt bedre ut enn det gjorde ved utgivelse, men det hadde jo også sammenheng med at kraften til den nye konsollgenerasjonen var noe ukjent på tidspunktet det ble avduket.

Nå nå..ikke dra frem detaljer som er av relevans nå. Har du ikke hørt? Det er "kult" å være sint på Ubisoft.

Det er vel "kult" fordi de gjør masse dustete ting. AtW
Lenke til kommentar

**yawn**

 

Ja Far cry serien hadde sitt høydepunkt i nummer 3. nummer 4 var bare en kopi av 3'en som jeg gadd å spille litt over halvveis og far cry primal har jeg ikke spillt og kommer aldri til å spille da det er en kopi av nummer 4 bare uten maskingevær. Men det beste Far cry spillet er egentlig det første. Makan til skrekkoppelevelse og frihetsfølelse man hadde da

Lenke til kommentar

 

**yawn**

Ja Far cry serien hadde sitt høydepunkt i nummer 3. nummer 4 var bare en kopi av 3'en som jeg gadd å spille litt over halvveis og far cry primal har jeg ikke spillt og kommer aldri til å spille da det er en kopi av nummer 4 bare uten maskingevær. Men det beste Far cry spillet er egentlig det første. Makan til skrekkoppelevelse og frihetsfølelse man hadde da

 

For min del vil jeg si at høydepunktet var originalen, som gav relativt stort handlingsrom og mye frihet, men fortsatt fokuserte og relativt varierte oppdrag med mer substans. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Logikken din ifht. BLM faller på sin egen urimelighet. BLM har høylytt ropt for vold/drap mot politiet. Den linken er sterkere enn mye av det andre vi snakker om her. Det er helt utrolig hvor mye denne gruppen skal unnlates alt av ansvar.

 

 

 

Det her er jo bare tull. BLM unnlates jo ingenting, og får i tillegg ting de ikke har gjort skrevet på sin kappe. At BLM er en voldelig bevegelse er kun tull som stammer fra Fox News og Breitbart.

 

 

Herlighet, det har jo vært mange store voldelige opptøyer. Man ser tydeligvis kun det man vil se.

 

 

 

Det er jo ikke sånn at BLM arrangerer voldelige opptøyer, akkurat som politiet ikke går ut med et ønske om å drepe uskyldige svarte menn. Mener ikke BLM er feilfrie, men de er ikke på langt nær så ille som folk skal ha det til.

Endret av CommanderKeen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Skulle helst lagt spill om venstreekstremisme. Om BLM for eksempel :)

we wuz kings n shit......

 

 

Det tørr de nok ikke. Vil ikke bli laget et med slemme muslimer heller. Det er mye tryggere å drive gjøn med kristne hvite menn - helt i bunn av den progressive stacken.

 

Du mener med untakk av alle de spillene der man skyter slemme muslimer?

Ingen har blitt drept av BLB mens høyresektremisme er den farligste terrorimsen i usa etter 2001

 

Tull. Kun angrepene i San Bernardino og Orlando krevde 70 liv til sammen. Uansett hvor mye forskjellig rask man putter i "høyreekstrem"-båsen, så overgår det ikke det.

 

For å være rettferdig må man da også putte episoder som f.eks. politidrapene i Dallas 2016 på BLM, men det gjør du åpenbart ikke.

Høyre ekstremisme er langt farlige i usa enn muslimer.

 

https://mobile.nytimes.com/2015/06/16/opinion/the-other-terror-threat.html?_r=1&referer=https://thinkprogress-org.cdn.ampproject.org/v/s/thinkprogress.org/amp/p/54e99b0e11b6?amp_js_v=9

Begge de to er faktisk ikke engang på toppen. "Venstreradikale" (inkludert kommunister) er den største ideologiske gruppen med ganske god margin historisk sett hva angår trussel mot landet (USA). Hvis en tar hensyn til etnisitet vil nok andel "venstre"-affilierte øke ytterligere.

 

http://i.imgur.com/LrK0WJR.png

 

Når det er sagt er det riktig som artikkelen sier (ut fra min viten) at høyreradikale er den gruppen med desidert størst vekst av tilhengerskara. Dette er gjerne fattige fra landet som er føler seg oversett eller undertrykt av egen myndighet. Ungene deres vokser nå opp til å være de mest ytterliggående konservative folkene vi har sett på lenge. Det er spesielt de i aldersgruppen 14-18 uttrykker seg tungt og hvor en bør være bekymret over at de ikke går "off the rails" (at det begrenser seg til tunge ord fremfor handling).

 

Det som derimot er litt spesielt med disse er at religion ikke lenger ser ut til å være en spesielt motiverende faktor. Det er mer hat mot sentrale myndigheter og globalisme, da spesielt alle politikere i byene som bare "grafser til seg alle verdiene", og overser de i "mindre viktige stater/områder". En kunne forøvrig se tendenser av dette i forrige presidentvalg, hvor historiske demokratiske stater flippet mot Trump som hadde en populistisk nasjonalistisk tendens. Ting de nærmest fanatisk hater og ser etter (selv der hvor det ikke finnes) er angrep på ytringsfriheten (politisk korrekthet), identity politics, virtue signaling, osv. Det å f. eks. uttrykke sympati mot meksikanere, bare for at big business i neste omgang outsourcer jobben til foreldrene deres, eller at bedrifter vinner frem ved bruk av ulovlig underbetalt arbeidskraft som utkonkurrerer amerikanske arbeidskraft (som forsøker å følge reglene)... Dette er alle elementer som radikaliserer disse ungdommene. De kjenner seg overhode ikke igjen i den virkeligheten politikerne/eliten presenterer. Politikerne på toppen vet lite mot ingenting om hverdagen til de som får kjenne påkjenningene av slik, og firmatoppene gjemmer seg bak sine høye murer i New York og andre sentrum.

 

På mange måter deler de dermed mange synspunkt med venstreradikale (mer rettferdig fordeling av godene), men hvor en er uenig i hvem som lider og løsningen. Hvite føler seg undertrykt, heterofile føler seg undertrykt, menn føler seg undertrykt, "alle historiske majoriteter" føler seg undertrykt, osv. fordi staten har satt opp hjelpeprogrammer til alle andre grupper enn demselv. De i sin vanskelige situasjon ser dermed bare sentral myndigheten som enda et hinder mot å få ting på stell, og når en tilogmed går etter jobbene til folk som har en annerledes mening eller går til voldelig protester mot folk som taler disse sin sak inne i byene, så gjør det at de ser enda mer blodrødt på situasjonen. Når det er sagt tror jeg akkurat disse folkene vil roe seg ned bare de får en jobb. Dette med å ha en respektabel jobb er utrolig mye viktigere for gruppen i motsetning til de venstreradikale som gjerne bare "krever penger". Hvis Trump dermed lykkes med å bringe jobber tilbake til de miljøene, så tror jeg også "voldelige høyreradikale" vil forsvinne i sin helhet når dette er den største bekymringen til denne gruppen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Liker settingen og dette ser spennende ut. Dessverre synes jeg gameplayet fra Far Cry 2 og utover har vært ganske stusselig, og jeg ble ganske lei av å nedkjempe de samme små gruppene på diverse poster igjen og igjen. Håper de fornyer seg, og heller fokuserer på færre men mer omfattende oppgaver. 

^^^^ dette ^^^^

 

Jeg nekter å tro at de vil introdusere noe nytt i det hele tatt, blir nokså sikkert samme "capture the flag" tull hele hovedbrettet med typisk ensidig storyline og noen side-quests med "rare" karaktere.

Sånn sett om man har spilt en annen Far Cry så har man spilt alle andre. De burde helt absolutt komme med noe nytt.

Forresten samme type gameplay var også i Mad Max.

 

 

Det er det folk vil ha, folk ser ut til å elske open world spill der man kan bruke 60+ timer på egentlig ingen ting. Sånn har det bare blitt, folk som lager open world games har en checkliste de må gjennom å krysse av for hver eneste en. Dette er ikke unikt til UBI(bare vedlig tydelig siden de nå nesten bare lager open world games)  Men det er helt likt i GTA spillene også, samme med Fall out. Og som du nevner Mad Max.

 

Ikke enig. For det første det er ikke det folket vil ha, men det folket får og må nøye seg med... to helt forskjellige ting.

For det andre er dette ikke tilfellet Fallout siden der er ingen misjoner som er helt like, i alle fall er ikke 90% av misjonene "capture the flag".

Men ja, det går ned i dass for det. For min del så synes jeg man gikk fra relativt OK spill i "gamle" Fallout, inkl Tactics, til forholdsvis OK versjon i Fallout 3 og NV, men den siste ble rett og slett et arkade eventyr for kiddies. Den helt spesifikke grenen av spill (overlevelse i post-apokalypse) har mye å å lære av både gamle spill og de få som får det til bedre enn andre - eks. "I am alive". Men dette er bare våre IMHO, at spillprodusentene driter i hva vi synes og vil produsere noe som selger er egentlig gitt. Sånn sett er det om å vente og håpe at i ny og ne så kommer det noe brukbart.

Lenke til kommentar

 

 

 

Liker settingen og dette ser spennende ut. Dessverre synes jeg gameplayet fra Far Cry 2 og utover har vært ganske stusselig, og jeg ble ganske lei av å nedkjempe de samme små gruppene på diverse poster igjen og igjen. Håper de fornyer seg, og heller fokuserer på færre men mer omfattende oppgaver.

 

^^^^ dette ^^^^

Jeg nekter å tro at de vil introdusere noe nytt i det hele tatt, blir nokså sikkert samme "capture the flag" tull hele hovedbrettet med typisk ensidig storyline og noen side-quests med "rare" karaktere.

Sånn sett om man har spilt en annen Far Cry så har man spilt alle andre. De burde helt absolutt komme med noe nytt.

Forresten samme type gameplay var også i Mad Max.

 

Det er det folk vil ha, folk ser ut til å elske open world spill der man kan bruke 60+ timer på egentlig ingen ting. Sånn har det bare blitt, folk som lager open world games har en checkliste de må gjennom å krysse av for hver eneste en. Dette er ikke unikt til UBI(bare vedlig tydelig siden de nå nesten bare lager open world games)  Men det er helt likt i GTA spillene også, samme med Fall out. Og som du nevner Mad Max.

Ikke enig. For det første det er ikke det folket vil ha, men det folket får og må nøye seg med... to helt forskjellige ting.

For det andre er dette ikke tilfellet Fallout siden der er ingen misjoner som er helt like, i alle fall er ikke 90% av misjonene "capture the flag".

Men ja, det går ned i dass for det. For min del så synes jeg man gikk fra relativt OK spill i "gamle" Fallout, inkl Tactics, til forholdsvis OK versjon i Fallout 3 og NV, men den siste ble rett og slett et arkade eventyr for kiddies. Den helt spesifikke grenen av spill (overlevelse i post-apokalypse) har mye å å lære av både gamle spill og de få som får det til bedre enn andre - eks. "I am alive". Men dette er bare våre IMHO, at spillprodusentene driter i hva vi synes og vil produsere noe som selger er egentlig gitt. Sånn sett er det om å vente og håpe at i ny og ne så kommer det noe brukbart.

Det er det folk vil ha. Mad max fikk lunken kritikk av de proffe kritikerne. Men vanlige folk elsket det. Det ser man på forskjellen på kritiker score og user score.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er det folk vil ha. Mad max fikk lunken kritikk av de proffe kritikerne. Men vanlige folk elsket det. Det ser man på forskjellen på kritiker score og user score.

 

Stoler påm ingen av delene, pluss at "user score" er ikke akkurat kritikk av x vs y men "brukeropplevelse" av ukritiske brukere som så. Men alt i alt så har du rett.
Lenke til kommentar

Eeeeh, er nu vel religiøs ekstermisme de tar for seg her, og ikke høyreekstremisme?

 

Kanskje spesielt i USA så er det en god del overlapp mellom evangeliske kristne, konservative og innvandringsfiendtlige grupper, selv om de i essensen burde være motsetninger på mange måter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om jeg husker riktig er mye av de "venstre terrorismen" miljø vernere. De driver for det meste med ødeleggelse av eiendom (som laboratorium for industri, pelsnæring osv) dette er klassifisert som terrorisme men sjeldent det fører til død)

 

Du får lage et spill om angrep på pelsnæringen, blir nok en hit!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om jeg husker riktig er mye av de "venstre terrorismen" miljø vernere. De driver for det meste med ødeleggelse av eiendom (som laboratorium for industri, pelsnæring osv) dette er klassifisert som terrorisme men sjeldent det fører til død)

Du får lage et spill om angrep på pelsnæringen, blir nok en hit!

 

Ser for meg et mobil spill der PETA har tidligere eiere av pelsfarmer i små bur hvor de tygger av seg beina før det blir kakka i hue og flodd. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...