Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann.

​Jeg er på jakt etter en gaming pc, til +/- 15.000kr inkl. skjerm. (om det ikke går for mye ut over pcen)
​Jeg har brukt timesvis på elkjop og komplett, og desto mer usikker blir jeg. Er ingen tech expert.

​Jeg skal ikke bygge den selv, ettersom at jeg ikke har kunnskapen eller tiden.

Spiller spill som: GTA V, Rust, For Honor, BF1 og wow.

​Komplett:

https://www.komplett.no/product/11129/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-premium/komplett-gamer-premium-i45

 

Noen konfigurasjoner som burde gjøres på denne?
Er dette good stuff?

 

-

​Elkjop:

https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/MSICODEXX064/msi-codex-x-064eu-stasjonar-gaming-pc

 

-

 

Er tilbud ute å går, så derfor poster jeg her, så kanskje jeg blir litt smartere og handler noe bra.

​Om dere har tid og ser noe som er mer verdi for pengene, gi meg gjerne en link :)


​Tusen takk på forhånd! :)

 


 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PC'n fra komplett ser ganske grei ut. Hadde plukket med en 1080p 144 Hz skjerm :)

 

Skal du ha 1440p 144 Hz i de titlene ville jeg hatt med g sync, men da er vi fort oppe i 6k bare for skjermen. Uansett så ville jeg ikke gått for noe annet enn 144 Hz

Lenke til kommentar

PC'n fra komplett ser ganske grei ut. Hadde plukket med en 1080p 144 Hz skjerm :)

 

Skal du ha 1440p 144 Hz i de titlene ville jeg hatt med g sync, men da er vi fort oppe i 6k bare for skjermen. Uansett så ville jeg ikke gått for noe annet enn 144 Hz

 

144 HZ Skjerm var i tankene, om det kommer nå eller ved neste kjøp får vi se på :)

​Takk for svar.

 

​Fikk et tilbud fra Harddisk.no, vet ingenting om noen av de komponentene.. Har egentlig alltid tenkt intel og nvidia.

​Vet du noe om det bygget de foreslår for 15.499kr?

 

 kabinett fra Fractal, Define Mini C

 B350M-A hovedkort med 6 USB-utganger, 4x 3.0 og 2x 3.1 Gen 2, lydutgang, HDMI, DVI og VGA . Kortet har plass til 4 minnebrikker.

AMD  Ryzen 5 1600x 6 kjerner (12 tilgjengelig)  høy klokkefrekvens.

​16Gb Ram (vet ikke hvilken type)

 M.2 SSD-disk på 250GB

Asus STRIX RX 580 8GB Skjermkort

 550W i 80+ Gold rating strømforsyning.

​Windows 10

 

​Også skriver han at strømforsyning ikke starter viften, pga støy?

Og han skriver masse om lite støy.

 

​Setter høy pris på svar! :)

 

Endret av CyberSiDn
Lenke til kommentar

Oppsettet du får fra harddisk er ikke så dumt det, men du nevner ikke noe om skjerm i det oppsettet, skal de ha 15.449 for det oppsettet uten skjerm?

Du burde og spørre dem om spesifikke komponenter. Alt for mange butikker selger "pakke" pc med det dårligste de finner, f.eks 2400mhz crucial ram og et vrak av en 550W psu.

Få da samtidig vite hvordan m.2 ssd disk det er. Mange m.2 disker har ikke mer enn +-500 MB/s og det er ganske bortkastet når du får en lynraks 1500-3000MB/s for ca 1000kr.

Lenke til kommentar

​Jeg skal ikke bygge den selv, ettersom at jeg ikke har kunnskapen eller tiden.

Anbefaler deg å kaste deg ut i det og prøve. Det tar ikke mer enn én ettermiddag/kveld og da tilegner du deg kunnskap for fremtiden om hvordan du kan bytte ut deler uten å måtte skrote hele maskinen. Slik jeg lærte meg det for første gang: med youtube filmer og hjelp fra diskusjonsforum.

Når det kommer til AMD mot Intel vil AMD være bedre på mange programmer grunnet flere kjerner/tråder som gjør den bedre på multitasking. Til gjengjeld er ytelsen på enkelttråder viktigere i spill siden de sjeldent eller aldri optimaliseres for fire kjerner engang.

Jeg ville gått for Komplett sin av de du har listet opp. Jeg hadde også konfigurert den til å endre PSU til 650W gold eller platinum, men det trenger nok ikke du.

Lenke til kommentar

Kan eventuelt vurdere Power sitt tilbud.

https://www.power.no/x/p-505350/

 

  • NVIDIA GeForce GTX1070 8GB
  • Intel® Core™ i5-7400 3.0GHz
  • DDR4 2400MHz 8 GB RAM
  • 128GB M.2 SSD + 1TB SATA HDD (7200RPM)
  • 802.11 ac + BT 4.1
  • Windows 10

Prisen er 8000. En del lavere specs, men det er kanskje verdt det til den prisen. Den vil nok også være vanskeligere å oppgradere på sikt, med manglende utvidelsesspor.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...