Gå til innhold

masteroppgave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal i fremtiden skrive en masteroppgave, det er ikke en språkmaster, men en sivilingeniørmasteroppgave, går på et slikt studium.

Lurer på om man kan skrive den på norsk, eller må slikt skrives på engelsk?

Rimelig sikker på at det kommer an på oppgaven/fakultetet/studiested, det trenger ikke nødvendigvis være engelsk.

 

Jeg finner blant annet dette for NTNU: https://innsida.ntnu.no/wiki/-/wiki/Norsk/Spr%C3%A5k+og+m%C3%A5lform+p%C3%A5%20masteroppgave+-+sivilingeni%C3%B8r

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Master thesis (og høyere) antas til å være av såpass god internasjonal standard, at det er nærmest forventet at du skriver på engelsk (spesielt på natmat linjer). BSc teser er ofte på lavere nivå og er som oftest ikke "interessant" nok utenfor landegrensene.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

NTNU tillet at masteroppgåver kan skrivast på anten eit skandinavisk språk, engelsk, tysk eller fransk. Ein veljer sjølv kva språk ein vil skriva på, men ein bør jo tenkja på kva som er hensiktsmessig med tanke på temaet og praktiske omstende. Tysk og fransk er til dømes som regel upraktisk, all den tid norske professorar som regel ikkje har god kontroll på dei språka. Eg skriv ingeniørmasteren min på norsk, spesielt sidan temaet mitt spesifikt fokuserer på Norge. Dei fleste masteroppgåvene frå NTNU innan same tema eg har komme over har òg vore på norsk.

Endret av MKap
Lenke til kommentar

Jeg skal i fremtiden skrive en masteroppgave, det er ikke en språkmaster, men en sivilingeniørmasteroppgave, går på et slikt studium.

Lurer på om man kan skrive den på norsk, eller må slikt skrives på engelsk?

 

Ja, det kan skrives på norsk eller nynorsk om du vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...