Gå til innhold

Huaweis MateBook X går i strupen på MacBook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som en veldig fin maskin, men etter at jeg har brukt min Macbook Pro en stund nå så kan jeg si at det er ikke bare design og maskinvare som gjør at jeg setter pris på den, faktisk var det veldig forfriskende å bytte til noe annet enn Windows til en forandring 

Windows kan jeg heller ha på maskinen i signaturen ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut som en veldig fin maskin, men etter at jeg har brukt min Macbook Pro en stund nå så kan jeg si at det er ikke bare design og maskinvare som gjør at jeg setter pris på den, faktisk var det veldig forfriskende å bytte til noe annet enn Windows til en forandring 

 

Windows kan jeg heller ha på maskinen i signaturen ;)

 

2006 ringte de vil ha tillbake Macken sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Seriøst? MacBook-killer! Er lenge siden MacBook var målestokken for hva som var det beste på markedet.

 

Hvis de ikke fortsatt er målestokken er det jo kanskje litt merkelig at mange (inklusive denne) kopierer design, tastatur, pekeplate, navn, knappeplasseringer og farger fra Apple?

Apple har skjønt totalpakke og har selv etter et lass med Windows laptoper aldri hatt billigere laptoper enn de fra Apple. Det forstår en når en har hatt de i 4-5 år og selger de for halvparten av det en kjøpte dem for. At en kjører et open-source basert OS istedet for windows er for min del bare en stor fordel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2006 ringte de vil ha tillbake Macken sin.

 

Zzz... Mac handler om kombinasjonen hardware og software. Hvor bra det funker skjønner man først når man har brukt Mac som utviklermaskin noen år, for så å prøve å få til et like godt oppsett på en standard pc. Det får man ikke til. Kastet bort dager på å forsøke og få en god utvikleropplevelse med native Windows-programmer i kombinasjon med Ubuntu shellet på Windows 10 (overhodet ikke produksjonsklart og fullt av bugs), fulgt av forsøk på å kjøre en kombinasjon av Windows i bunn med Ubuntu på topp som VM (gav x antall blåskjermer som gjorde at jeg mistet arbeid og til slutt korrumperte vm-disken), for til slutt bite i det sure eplet og dualboote. Essensielt måtte jeg velge mellom bra utviklingsmiljø og støtte for kommersielle standardprogram. Heldigvis er det greie webklienter for mye nå til dags, så investeringene i 1Password, Evernote, Wunderlist, etc er ikke tapt og jeg greier meg.

 

Tar man med timeprisen for en utvikler med i beregningen ville plutselig en like godt specket Macbook Pro sett veldig rimelig ut mot Dell XPS-en min.

Lenke til kommentar

Ble noen del av reisen deres til Berlin betalt av Huawei?

Ser det er tilfellet hos andre som har tatt turen dit (ITavisen).

 

Ellers flotte modeller, gleder meg til de er til salgs i Norge.

Hei! Policy her på huset er at alle slike reiser betales selv. Huawei har altså ikke betalt noe. 

- Stein Jarle, testansvarlig Tek.no

Endret av steinjarle
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det kan diskuteres ut i det meningsløse.. det som er et faktum er følgende (følg med nå):

 

Iphone og mac brukere er alle utrolig happy med sine produkter og det syntes jeg er fantastisk fint...De vet forresten ikke hva de går glipp av, dvs de er happy og uvitende (ikke dumme). Det blir litt som de aller fleste som bodde i sovjetunionen.. glade og uvitende... :-) Satt på spissen dette selvfølgelig. mangfold er bra og Steve Jobs har tross alt veldig mye av æren for vår mobile teknologi. Det jeg ikke liker med apple produkter, det er at apple skal bestemme hvordan jeg skal bruke produktene. jeg liker å tilpasse min pc og mobil, det er ikke så lett med mac og iphone. Sist vil jeg si som flere her, idiotisk å si at noe er apple eller iphone killer.. hallo, det er jo som å si at en svømmer knuser en stuper (satt på spissen her også ) takk :-)  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

 

Ellers har Huawei smelt inn en annen nyttig funksjon som vi gleder oss til å prøve i praksis. Integrert i på-knappen sitter nemlig en skjult fingertrykksensor som skal gi deg sikker og sømløs innlogging i ett steg. 

 

Dere klarer ikke å se noen ulempe i å måtte gi fra seg biometrisk informasjon hver gang en starter opp PCen? Kan dere sjekke/forhøre dere om det går an å legge en teipbit (eller liknende) over knappen for dem av oss som er bittelitt paranoide?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

2006 ringte de vil ha tillbake Macken sin.

Zzz... Mac handler om kombinasjonen hardware og software. Hvor bra det funker skjønner man først når man har brukt Mac som utviklermaskin noen år, for så å prøve å få til et like godt oppsett på en standard pc. Det får man ikke til. Kastet bort dager på å forsøke og få en god utvikleropplevelse med native Windows-programmer i kombinasjon med Ubuntu shellet på Windows 10 (overhodet ikke produksjonsklart og fullt av bugs), fulgt av forsøk på å kjøre en kombinasjon av Windows i bunn med Ubuntu på topp som VM (gav x antall blåskjermer som gjorde at jeg mistet arbeid og til slutt korrumperte vm-disken), for til slutt bite i det sure eplet og dualboote. Essensielt måtte jeg velge mellom bra utviklingsmiljø og støtte for kommersielle standardprogram. Heldigvis er det greie webklienter for mye nå til dags, så investeringene i 1Password, Evernote, Wunderlist, etc er ikke tapt og jeg greier meg.

 

Tar man med timeprisen for en utvikler med i beregningen ville plutselig en like godt specket Macbook Pro sett veldig rimelig ut mot Dell XPS-en min.

 

 

OS X som utvikler-OS er ikke problemfritt det heller. Med en gang du skal ha en epsilon nyere C++-kompilatorversjoner må du nesten be til de høyere makter og ofre en sau for at alt skal gå bra. Og så har du selvfølgelig maset med pakkebehandlere som Brew eller Macports, som ofte kan skape problemer med python-versjoner installert. Windows er ikke bedre, men Linux med en skikkelig pakkebrønn er.

Lenke til kommentar

 

2006 ringte de vil ha tillbake Macken sin.

Zzz... Mac handler om kombinasjonen hardware og software. Hvor bra det funker skjønner man først når man har brukt Mac som utviklermaskin noen år, for så å prøve å få til et like godt oppsett på en standard pc. Det får man ikke til. Kastet bort dager på å forsøke og få en god utvikleropplevelse med native Windows-programmer i kombinasjon med Ubuntu shellet på Windows 10 (overhodet ikke produksjonsklart og fullt av bugs), fulgt av forsøk på å kjøre en kombinasjon av Windows i bunn med Ubuntu på topp som VM (gav x antall blåskjermer som gjorde at jeg mistet arbeid og til slutt korrumperte vm-disken), for til slutt bite i det sure eplet og dualboote. Essensielt måtte jeg velge mellom bra utviklingsmiljø og støtte for kommersielle standardprogram. Heldigvis er det greie webklienter for mye nå til dags, så investeringene i 1Password, Evernote, Wunderlist, etc er ikke tapt og jeg greier meg.

 

Tar man med timeprisen for en utvikler med i beregningen ville plutselig en like godt specket Macbook Pro sett veldig rimelig ut mot Dell XPS-en min.

 

 

Sier nok mer om deg og dine egenskaper enn Windows som utvikler-OS.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Seriøst? MacBook-killer! Er lenge siden MacBook var målestokken for hva som var det beste på markedet.

Hvis de ikke fortsatt er målestokken er det jo kanskje litt merkelig at mange (inklusive denne) kopierer design, tastatur, pekeplate, navn, knappeplasseringer og farger fra Apple?

Apple har skjønt totalpakke og har selv etter et lass med Windows laptoper aldri hatt billigere laptoper enn de fra Apple. Det forstår en når en har hatt de i 4-5 år og selger de for halvparten av det en kjøpte dem for. At en kjører et open-source basert OS istedet for windows er for min del bare en stor fordel.

 

Jaha, kan du gi meg en link til koden til OSX takk?  Riktignok var OSX basert på BSD som du finner koden til, men det begynner å bli veldig mange år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan diskuteres ut i det meningsløse.. det som er et faktum er følgende (følg med nå):

 

Iphone og mac brukere er alle utrolig happy med sine produkter og det syntes jeg er fantastisk fint...De vet forresten ikke hva de går glipp av, dvs de er happy og uvitende (ikke dumme). Det blir litt som de aller fleste som bodde i sovjetunionen.. glade og uvitende... :-) Satt på spissen dette selvfølgelig. mangfold er bra og Steve Jobs har tross alt veldig mye av æren for vår mobile teknologi. Det jeg ikke liker med apple produkter, det er at apple skal bestemme hvordan jeg skal bruke produktene. jeg liker å tilpasse min pc og mobil, det er ikke så lett med mac og iphone. Sist vil jeg si som flere her, idiotisk å si at noe er apple eller iphone killer.. hallo, det er jo som å si at en svømmer knuser en stuper (satt på spissen her også ) takk :-)  

 

Jeg vil ikke si at OSX er for de "uvitende" på noen som helst måte. Det er like mye frihet på windows og OSX. Det at du ikke ser det viser kanskje at du selv bor i soviet? ;)

 

iOS kanskje, men de begrensningene har også en del fordeler. App Store gjør at du får tak i alt på ett sted med trygghet. Microsoft prøver nå det samme med Windows Store, men har så langt ikke lykkes. Bare se på alle "Google Chrome" appene som dukket opp etter Windows S ble annonsert.

Lenke til kommentar

Iphone og mac brukere er alle utrolig happy med sine produkter og det syntes jeg er fantastisk fint...De vet forresten ikke hva de går glipp av, dvs de er happy og uvitende (ikke dumme). Det blir litt som de aller fleste som bodde i sovjetunionen.. glade og uvitende... :-) [...] Det jeg ikke liker med apple produkter, det er at apple skal bestemme hvordan jeg skal bruke produktene. jeg liker å tilpasse min pc og mobil, det er ikke så lett med mac og iphone.

Det var veldig mye galt her. Jeg brukte Amiga i 10 år før jeg gikk over til Windows i 6. Deretter brukte jeg Linux på desktop i 2 år før jeg kom "hjem" til OS X. Jeg har flere Windows-sertifiseringer og bruker Windows via både Citrix og Remote Desktop på jobb i tillegg til at jeg administrerer flere Linux-servere. Jeg vet veldig godt hva jeg går glipp av og ikke glipp av. Og jeg vet hva jeg får. Et system med et knallsolid POSIX-fundament i bunnen hvor jeg slipper å bruke tid på å sette opp alt mulig dill og forholde meg til ting som hardwaredrivere, installasjonspakker, systemregister og jevnlige restarter. Så kan jeg heller bruke tiden på det jeg skal. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...