Gå til innhold

Windows 10 Pro lisens, oppgradert fra 7 Ultimate


Anbefalte innlegg

Hei

Opprinnelig hadde jeg 2 stk Windows 7 Ultimate lisenser som ble kjøpt via "Get Genuine Online Kit" programmet for 4-5 år siden. Jeg hadde falt for fristelsen å bruke ugyldig lisenskode på nedlastet Windows 7. De kostet ca kr 1200 pr stk. 
Begge disse ble oppgradert til Windows 8 Pro ifbm oppgraderingstilbudet for 2-3 år siden. (Kr 250,-)
Så ble begge disse igjen ble oppgradert til Windows 10 Pro ifbm gratis tilbudet for ett år siden.

Den ene er på hjemmekontoret og den andre på hjemme-serveren.

Produkt-ID:
00330-80000-00000-AA641 (kontor pc)
00330-80000-00000-AA165 (serveren)

 

Jeg har i tillegg en Hyper-V instans på kontor pc som jeg rett og slett ikke husker hvordan jeg aktiverte: 
Produkt-ID: 00330-80000-00000-AA868

Er det noe håp for at disse Windows 10 lisensene kan flyttes videre over på nye selvbygde PC? 
 

Jeg har de opprinnelige Windows 7 aktiverings nøklene, men aner ikke hvilken av dem som er på serveren som jeg skal erstatte med ny hardware. 

 

Hvordan finner jeg eventuelt de nye aktiveringsnøklene for Windows 10? 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner ingen unike Win10 nøkler når du valgte oppgraderings versjonen (den gratise). Da har pcene dine fått tildelt standard placeholder nøkler som ikke kan brukes videre.

Litt usikker på hvordan det virker om du ev. knytter en Microsoft konto til en, eller alle pcene og ser om du får inn en nøkkel den veien. (aldri prøvd det selv).

Lenke til kommentar

Hei

Opprinnelig hadde jeg 2 stk Windows 7 Ultimate lisenser som ble kjøpt via "Get Genuine Online Kit" programmet for 4-5 år siden. Jeg hadde falt for fristelsen å bruke ugyldig lisenskode på nedlastet Windows 7. De kostet ca kr 1200 pr stk. 

Begge disse ble oppgradert til Windows 8 Pro ifbm oppgraderingstilbudet for 2-3 år siden. (Kr 250,-)

Så ble begge disse igjen ble oppgradert til Windows 10 Pro ifbm gratis tilbudet for ett år siden.

Den ene er på hjemmekontoret og den andre på hjemme-serveren.

Produkt-ID:

00330-80000-00000-AA641 (kontor pc)

00330-80000-00000-AA165 (serveren)

 

Jeg har i tillegg en Hyper-V instans på kontor pc som jeg rett og slett ikke husker hvordan jeg aktiverte: 

Produkt-ID: 00330-80000-00000-AA868

Er det noe håp for at disse Windows 10 lisensene kan flyttes videre over på nye selvbygde PC? 

 

Jeg har de opprinnelige Windows 7 aktiverings nøklene, men aner ikke hvilken av dem som er på serveren som jeg skal erstatte med ny hardware. 

 

Hvordan finner jeg eventuelt de nye aktiveringsnøklene for Windows 10? 

 

Så lenge dette er Windows 10 pro nøkler skal det trolig gå bra, det du kan gjøre er å først logge deg inn på Microsoft kontoen din :

Så tar du en titt på enheter : 

https://account.microsoft.com/devices/

 

Der bør du få en oversikt over de enhetene som er tilknyttet din konto.

Lenke til kommentar

 

Hei

Opprinnelig hadde jeg 2 stk Windows 7 Ultimate lisenser som ble kjøpt via "Get Genuine Online Kit" programmet for 4-5 år siden. Jeg hadde falt for fristelsen å bruke ugyldig lisenskode på nedlastet Windows 7. De kostet ca kr 1200 pr stk. 

Begge disse ble oppgradert til Windows 8 Pro ifbm oppgraderingstilbudet for 2-3 år siden. (Kr 250,-)

Så ble begge disse igjen ble oppgradert til Windows 10 Pro ifbm gratis tilbudet for ett år siden.

Den ene er på hjemmekontoret og den andre på hjemme-serveren.

Produkt-ID:

00330-80000-00000-AA641 (kontor pc)

00330-80000-00000-AA165 (serveren)

 

Jeg har i tillegg en Hyper-V instans på kontor pc som jeg rett og slett ikke husker hvordan jeg aktiverte: 

Produkt-ID: 00330-80000-00000-AA868

Er det noe håp for at disse Windows 10 lisensene kan flyttes videre over på nye selvbygde PC? 

 

Jeg har de opprinnelige Windows 7 aktiverings nøklene, men aner ikke hvilken av dem som er på serveren som jeg skal erstatte med ny hardware. 

 

Hvordan finner jeg eventuelt de nye aktiveringsnøklene for Windows 10? 

 

Så lenge dette er Windows 10 pro nøkler skal det trolig gå bra, det du kan gjøre er å først logge deg inn på Microsoft kontoen din :

Så tar du en titt på enheter : 

https://account.microsoft.com/devices/

 

Der bør du få en oversikt over de enhetene som er tilknyttet din konto.

 

Det kan se ut til at lisensene er knyttet til to forskjellige kontoer.

Eneste spor av kjøp var Office 365 abo.

Eksempel fra hovedkontoen min vedlagt. Der er kontor pc og Hyper-V installasjonen.

 

Edit: Jeg er litt usikker på hva den 10.0.10074.1 nederst er. Jeg kjøpte sikkert 3-4 slike 250,- kroners Win 10.

post-12146-0-41570300-1495557775_thumb.jpg

Endret av geirjenssen
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Oppdatering: 
Microsoft support bekrefter det Myhken sier over. (Placeholder)
Jeg har i ettertid stadfestet via kredittkorttransaksjoner at jeg kjøpte 3 stk 250 kroners Win 8 Pro. Jeg har også funnet notater om hvor jeg installerte disse den gangen: 
1) Den gamle hjemmeserveren. Den har jeg nå i midlertidig drift på jobb som printserver for et par etikett-printere.
2) Stasjonær PC hjemme. Denne produktnøkkel ble ved en feil lagt inn på den nye hjemmeserveren. (godkjent aktivert)
3) Den gamle bærbare, som nå er destruert. Denne nøkkelen la jeg inn i en Hyper-V instans på serveren. 
 

For fire uker siden satte jeg i drift en ny hjemmeserver (Ryzen 7 1700) som ved en feil ble aktivert med produktnøkkelen til stasjonær PC.  

Da har jeg altså 4 Windows 10 Pro installasjoner (3 PC+1 Hyper-V) med 3 gyldige lisenser. 
Det skal bli bli spennende å se om den nye hjemmeserveren eller kontor PC får aktiveringsproblemer etterhvert (de bruker samme produktnøkkel)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...