Gå til innhold

Beats-hodetelefoner eksploderte: Apple skylder på batteriene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel rimelig klart etterhvert at kvaliteten på batterier blir stadig mer vesentlig. Nå inneholder snart alle "dingser" batterier.

Det er mange brannfeller etterhvert som ligger rundt i huset. Dette blir sikkert et påpekt problem av forsikringsselskaper etterhvert.

Lenke til kommentar

Blir det ikke litt som å tørke katten sin i mikrobølgeovnen, for så å klage på at det ikke var advarsel for det?

 

Det er nok advarsel mot å tørke katten sin i mikrobølgeovnen. Jeg har sett at mikrobølgeovner og vaskemaskiner kommer med advarsler om slike ting [fra mitt tilfeldige utvalg] .

 

Da besteforeldrene mine kjøpte oppvaskmaskin sto det sågar spesifisert "this is a dishwasher, not a food dissolver".

 

Og da jeg fikk en fjernstyrt bil en gang sto det også ganske mange fine advarsler, slik som "children under four do not swim in street". Den nøyaktige ordlyden var nok hakket mer formanende, og underholdende.

Lenke til kommentar

Kjøper aldri no-brand Batterier, men anser batterier fra Ikea/Clas/Kjell som trygge. Har jeg rett, eller burde jeg kjøpe fra de største produsentene (Duracell etc)? 

 

Ikea/Clas/Kjell produserer ikke batterier, de betaler en produsent for å lage med deres merke på. Fant ikke ut hvem produsenten er i farta.

Lenke til kommentar

Om feilen skyldtes en intern kortslutning i batteriet, synes jeg batteriprodusenten bør få saken. Om feilen skyldtes en kortslutning som følge av en feil på headsettet, er det Apple som bør få casen. I mine øyne er det mest sannsynlig sistnevnte, da det skal mye til for at et batteri skal få en slik feil. Har selv vært med på å kassere batterier, og det skal mer til enn et mildt hammerslag for å få vanlige, alkaliske batterier til å gå i varmgang. Om det er en AAA-litium-celle derimot, kan man få fine flammer ved å bare bulke dem litt.

 

In any case, Bose beats Beats ;)

Endret av Randominated
Lenke til kommentar

Om feilen skyldtes en intern kortslutning i batteriet, synes jeg batteriprodusenten bør få saken. Om feilen skyldtes en kortslutning som følge av en feil på headsettet, er det Apple som bør få casen. I mine øyne er det mest sannsynlig sistnevnte, da det skal mye til for at et batteri skal få en slik feil. Har selv vært med på å kassere batterier, og det skal mer til enn et mildt hammerslag for å få vanlige, alkaliske batterier til å gå i varmgang. Om det er en AAA-litium-celle derimot, kan man få fine flammer ved å bare bulke dem litt.

 

In any case, Bose beats Beats ;)

 

Bose beats Beats, og alle andre slår dem igjen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er det batteriene eller hodetelefonene som har eksplodert?

 

Feil i batterier kan oppstå, og jeg vil påstå det er litt uheldig dersom hodetelefoner (o.a. forbrukerutstyr) eksploderer bare fordi batteriene feiler. Øreklokkene bør tåle feil fra batteri istedenfor å kortslutte. Det er tross alt snakk om standard AAA-batterier, så Apple kan vel egentlig ikke dra «tredjeparts batteri»-kortet! (Til forskjell fra om det hadde vært en iPhone e.l. som tok fyr.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...