Gå til innhold

SNIKTITT: Android O Få en forsmak på hvordan telefonen din kan bli etter neste oppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for god og utførlig gjennomgang av Android O beta!

 

Har installert den OTA på min Nexus 5x, og den ser ut til å fungere helt fint. Slapp å sette opp telefonen på nytt igjen.

 

Det henvises til en liten oppdatering (ca 35MB) som er kommet i etterkant av selve hovedoppdateringen til Android O. Jeg lastet den ned den lille oppdateringen, og installerte den. Det vil si, under installasjonen kom et opp melding på skjermen, hvor det sto "Feil", og bilde av en noe utslått Android-robot. Etter noe fikling med sideknappene, slo telefonen seg på igjen, og startet som normalt.

 

Setter en stund dukket oppdateringen opp igjen. Prøvde for andre gang å oppdatere, men med samme resultat. Tenker jeg ventet til det kommer en annen oppdatering før jeg eventuelt oppdaterer telefonen igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takker for god og utførlig gjennomgang av Android O beta!

 

Har installert den OTA på min Nexus 5x, og den ser ut til å fungere helt fint. Slapp å sette opp telefonen på nytt igjen.

 

Det henvises til en liten oppdatering (ca 35MB) som er kommet i etterkant av selve hovedoppdateringen til Android O. Jeg lastet den ned den lille oppdateringen, og installerte den. Det vil si, under installasjonen kom et opp melding på skjermen, hvor det sto "Feil", og bilde av en noe utslått Android-robot. Etter noe fikling med sideknappene, slo telefonen seg på igjen, og startet som normalt.

 

Setter en stund dukket oppdateringen opp igjen. Prøvde for andre gang å oppdatere, men med samme resultat. Tenker jeg ventet til det kommer en annen oppdatering før jeg eventuelt oppdaterer telefonen igjen.

 

Jeg har samme feil på min Nexus 6P.

Lenke til kommentar

Ondskapen: Takk! Det gir mening. Har oppdatert saken :)

 

Also - hjertelig takk til den av dere som har lagt inn bestilling på gratis kondomer til mobilnummeret mitt. Det varmer! Haha. Tok meg en stund å skjønne hva i huleste som foregikk der, men jeg la vel opp til det med Günther-referansen :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg om ansiktgjennkjenning har vært en funksjon i denne telefonen tidligere, men går man inn i smartlock menyen får man et valg om ansiktgjennkjenning, og ja neste gang man skal låse opp telefonen så stryker man skjermn og vips er den opplåst hvis ansiktet gjenkjennes.

Lenke til kommentar

BingoBobBetjent: Vi har ikke testet det, men det kan jeg aldri tenke meg er et problem. Prioriterte apper vil nok få bruke GPS-en som de behøver. Det samme gjelder taleveiledning fra kartapplikasjoner uten skjermen aktivert - det må jo også virke. Det er en hel verden av nødvendige ting som slutter å funke om det skal skje.

Appene som ikke får skru på GPS-en i tide og utide er nok for eksempel Facebook og annet slagg som liker å aksessere posisjonstjenesten også når man ikke poster eller faktisk gjør noe aktivt med den.

newnick: Den er jeg ikke 100% sikker på - men avregistrerer nå for å se om den blir borte på vei tilbake til Nougat. Bra tips! Takk.

 

Edit:

Face Unlock var på programvaren for Pixel før Android O, så det er ikke nytt i denne versjonen - i hvert fall ikke for den :)

 

Elibor: Det er jeg usikker på. Jeg *tror* at samme generasjon = samme design, og at det dermed skal være likt. Men jeg har ikke en 5X for hånden, så jeg får ikke sjekket det. Kanskje CellularDude kan si noen gloser om det ut fra skjermdumpene i artikkelen :)

Endret av fjarle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for god og utførlig gjennomgang av Android O beta!

 

Har installert den OTA på min Nexus 5x, og den ser ut til å fungere helt fint. Slapp å sette opp telefonen på nytt igjen.

 

Det henvises til en liten oppdatering (ca 35MB) som er kommet i etterkant av selve hovedoppdateringen til Android O. Jeg lastet den ned den lille oppdateringen, og installerte den. Det vil si, under installasjonen kom et opp melding på skjermen, hvor det sto "Feil", og bilde av en noe utslått Android-robot. Etter noe fikling med sideknappene, slo telefonen seg på igjen, og startet som normalt.

 

Setter en stund dukket oppdateringen opp igjen. Prøvde for andre gang å oppdatere, men med samme resultat. Tenker jeg ventet til det kommer en annen oppdatering før jeg eventuelt oppdaterer telefonen igjen.

 

Fikk denne til min Pixel, mener den var på 55MB. Den løste en del "quirks" ihvertfall hos meg.

Lenke til kommentar

 

Noe som jo er helt latterlig, spesielt når YouTube ikke klarer å levere tjenesten i mer enn 2-3 land..

 

 

 

Men Norge er vel støttet?

 

Jeg har i alle fall Youtube Red, hatt det siden november i fjor.

Står til og med YouTubeRedNO på logoen.

Lenke til kommentar

 

 

Noe som jo er helt latterlig, spesielt når YouTube ikke klarer å levere tjenesten i mer enn 2-3 land..

 

 

 

Men Norge er vel støttet?

 

Jeg har i alle fall Youtube Red, hatt det siden november i fjor.

Står til og med YouTubeRedNO på logoen.

 

 

Moro! Hvordan fikset du det?

Lenke til kommentar

 

Takker for god og utførlig gjennomgang av Android O beta!

 

Har installert den OTA på min Nexus 5x, og den ser ut til å fungere helt fint. Slapp å sette opp telefonen på nytt igjen.

 

Det henvises til en liten oppdatering (ca 35MB) som er kommet i etterkant av selve hovedoppdateringen til Android O. Jeg lastet den ned den lille oppdateringen, og installerte den. Det vil si, under installasjonen kom et opp melding på skjermen, hvor det sto "Feil", og bilde av en noe utslått Android-robot. Etter noe fikling med sideknappene, slo telefonen seg på igjen, og startet som normalt.

 

Setter en stund dukket oppdateringen opp igjen. Prøvde for andre gang å oppdatere, men med samme resultat. Tenker jeg ventet til det kommer en annen oppdatering før jeg eventuelt oppdaterer telefonen igjen.

Fikk denne til min Pixel, mener den var på 55MB. Den løste en del "quirks" ihvertfall hos meg.

 

 

Takk for info :) 

 

Venter og ser om det kommer en ny oppdatering. Mener den jeg fikk var rundt 35MB. Fikk dessverre ikke notert eller tatt bilde av skjermen i forbindelse med oppdateringen.

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...