Gå til innhold

Det vi leser i Bibelen er sannheten.


Anbefalte innlegg

48 minutes ago, cuberen said:

Du kritiserer med en slags YOLO forståelse, da vil også Gud virke enda mer brutal.

I følge denne nettsiden

https://www.section.io/engineering-education/introduction-to-yolo-algorithm-for-object-detection/

Quote

YOLO is an algorithm that uses neural networks to provide real-time object detection. This algorithm is popular because of its speed and accuracy.

Men jeg har ikke vært borti at man benytter algoritmer og AI til å søke gud.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
cuberen skrev (1 time siden):

Er det vanskelig å tolke; du skal ikke stjele? Stjeler fortsatt folk? Ja. TIl å med folk som hevder å følge bibelen, Jesus o.l.
Så uansett om man gir det så mye inn med teskje at si veldig mange forstår, så er det ikke dermed sagt at alle de holder seg unna.

Det står like tydelig: «Du skal ikke slå i hjel». Men samtidig så har Bibelen utallige eksempler på at Gud dreper mennesker og at mennesker dreper andre mennesker på befaling fra Gud, eller til Guds bifall. Så det er tydeligvis ikke så enkelt som du vil ha det til.

Og dette er noen av de enkle, konkrete budene. Hva med synden og hva som skjer med syndere, eller hva med tre-enigheten, eller hva som skal til for å bli frelst? Disse er sentrale punkter for kristendommen, men tolkes til dels totalt forskjellig av forskjellige kristne grupperinger.

Sitat

Jeg sier iallefall ikke det at Gud ønsker at alle skal misforstå. Jeg sier "kan"  på en del, spessielt som eksempelet de skriftlærde,  det er noe man må sette seg inn i. Det er ikke det samme som du hevder jeg sier.

Det kan godt hende. Men du har ikke kommet med noen alternativ grunn til at Gud ønsker en bibel som skaper så mye splid og misforståelser. Du kan godt hevde at det er menneskene som ikke leser den rett, men en allmektig Gud ville ikke hatt noe problem med å komme med oppklaringer hvis han fantes. Du vet, bare det å komme med en beskjed om det at han allikevel ikke støtter slaveri, til tross for at Bibelen gjør det, ville vært fint.

Sitat

Noe annet fra Job? At Gud er Gud og vi er mennesker , it is what it is.

Og siden Gud er Gud, så er det helt greit at han oppfører seg som et umoralsk monster som sørger for lidelse og død på uskyldige mennesker? Jeg er glad jeg ikke har en så forkvaklet moral.

Sitat

Du kritiserer med en slags YOLO forståelse, da vil også Gud virke enda mer brutal.

Nå er det livet vi har her det eneste vi beviselig vet vi har. Men det er fint du i hvert fall anerkjenner at det Gud gjør i følge Bibelen er brutalt.

Sitat

Fordi det er liksom over å ut. Men skal du kritisere Gud utfra det som står, bør man jo også ta med det andre at det ikke er over ved døden og at alle skal dømmes rettferdig, var det slik at det var uskyldige mennsker så bør jo han se til det.

Så du sier at å torturere og drepe mennesker for å skape helt unødvendig lidelse her på jorda er greit, fordi disse menneskene vil få det bra i himmelen etterpå, forutsatt at de er blant Guds utvalgte? Nok en gang, unødvendig lidelse og død skapt for forlystelsens skyld som i Jobs bok er uansett brutalt og umoralsk.

Hvilken dom synes du er rettferdig for noen som torturerer og dreper for sin egen fornøyelses skyld, slik det skjer i Jobs bok? Kan du fortelle meg hva som er bra eller i det hele tatt greit ved Guds handlinger i Jobs bok? Jeg klarer ikke å se noe som ikke er forkastelig.

Tillegg: Jeg angriper ikke Gudsskikkelsen i Jobs bok for å kverulere, men jeg er genuint interessert i å forstå hvordan noen kan synes at det Gud står for der ikke er forkastelig. Så langt er forklaringene av type «Gud er så mektig at kun han ser helheten, og vi kan ikke dømme han.». Men dette er jo bare å si at man godtar hva som helt av uhyrligheter fra Gud bare fordi han er mektig. Dette er ingen forklaring på Jobs bok, men en betingelsesløs underkastelse.

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Capitan Fracassa said:

Det står like tydelig: «Du skal ikke slå i hjel». Men samtidig så har Bibelen utallige eksempler på at Gud dreper mennesker og at mennesker dreper andre mennesker på befaling fra Gud, eller til Guds bifall. Så det er tydeligvis ikke så enkelt som du vil ha det til.

Og dette er noen av de enkle, konkrete budene. Hva med synden og hva som skjer med syndere, eller hva med tre-enigheten, eller hva som skal til for å bli frelst? Disse er sentrale punkter for kristendommen, men tolkes til dels totalt forskjellig av forskjellige kristne grupperinger.

Er forskjell på at en hvilken som helst person kan drepe fra sitt eget ståsted, til egen vinning, personlige hevn  el og at en stat eller regime eller hva nå en skal kalle det, dreper som straff for å "synde" i gitt samfunn. Uavhengi om man er enig i hva som bør være dødsstraff eller ikke noe dødsstraff i det heletatt. Dette bør man se om man går utfra prinsippet at "Summen av ditt ord er sannhet" som er et utsagn fra salmene. Og ikke som de gjorde i Jeremias dager når profetene delte opp orda til Gud, du vet litt sånn som televangelists som Hinn osv.

Noe er vanskelig har jeg skrevet flere ganger. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke ser det :)

Igjen, jeg kritiserte generaliseringen, og sa at noe er vanskelig. Så det virker mer som du overkjører meg her.

 

1 hour ago, Capitan Fracassa said:

Det kan godt hende. Men du har ikke kommet med noen alternativ grunn til at Gud ønsker en bibel som skaper så mye splid og misforståelser. Du kan godt hevde at det er menneskene som ikke leser den rett, men en allmektig Gud ville ikke hatt noe problem med å komme med oppklaringer hvis han fantes. Du vet, bare det å komme med en beskjed om det at han allikevel ikke støtter slaveri, til tross for at Bibelen gjør det, ville vært fint.

Har ikke tenkt å ta noe slavedebatt, men bare nevner noe som bør vurderes med. Du har et negativt ord i 1 TIm (som du ikke godtar av Paulus). Som er andrapodistēs som Strongs lite sier; "From a derivative of a compound of G435 and G4228; an enslaver (as bringing men to his feet):.." Altså dette er ikke riktig.
Paulus sier i en sammenheng, kan du bli fri fra trelldom så gjør deg bruk av det.
Han sier også at -i/med Kristus- "Her er ikke jøde eller greker, her er ikke træl eller fri, her er ikke mann og kvinne; for I er alle én i Kristus Jesus."
Som  jeg ser for meg er ganske fremad for tiden og vitner om likeverd av mennesker uavhengi av kjønn og sosial status og fortid.

Gud har kommet med beskjeder og oppdateringer til å forstå GT mer, ved Jesus og Apostlene. Så det er da noe, selv om det ikke er godt nok for deg. 
 

1 hour ago, Capitan Fracassa said:

Og siden Gud er Gud, så er det helt greit at han oppfører seg som et umoralsk monster som sørger for lidelse og død på uskyldige mennesker? Jeg er glad jeg ikke har en så forkvaklet moral.

Ikke greit hvis han driver å gjør det uten grunn og driver med dette til vanlig for morro. Åssen vet du at de var uskyldige? Kun Job som blir ansett som ulastelig (?) Men jeg velger å sette lit til han som er en av tinga med å tro. Det er flere ting som er uforståelig og merkelig, spess ved førsteøyekast. Men nå er vi også et produkt av samfunnet vi lever i.
Om Gud er Gud, så er han det selv om han skulle være ond og god. Det er iallefall en umulighet at han kun er ond ut fra slik han beskrives.
 

1 hour ago, Capitan Fracassa said:

Så du sier at å torturere og drepe mennesker for å skape helt unødvendig lidelse her på jorda er greit, fordi disse menneskene vil få det bra i himmelen etterpå, forutsatt at de er blant Guds utvalgte? Nok en gang, unødvendig lidelse og død skapt for forlystelsens skyld som i Jobs bok er uansett brutalt og umoralsk.

Hvilken dom synes du er rettferdig for noen som torturerer og dreper for sin egen fornøyelses skyld, slik det skjer i Jobs bok? Kan du fortelle meg hva som er bra eller i det hele tatt greit ved Guds handlinger i Jobs bok? Jeg klarer ikke å se noe som ikke er forkastelig.

Hvis vi ikke evner å se forskjell på det skapte og skaperen.. Dumt eks, men bygger du huset ditt og naboen din likre det, så kanke han begynne å ta deg for å rive ned å bygge nytt og annerledes. Du har rett til å gjøre som du vil. 
Nå er jo alt det gode Job fikk og det hans familie fikk mens de levde gitt uforskyldt av Gud også. De hadde det godt virker det som.

Med det sagt, så forventer jeg en moral fra Gud, og hvis alt var ren unødvendig lidelse med fornøyelse fra Gud, så ville jeg blitt skuffet.

Du får vise meg hvor Gud torturerer og dreper med fornøyelse i Jobs bok. Er en stund siden jeg har lest den nå. 
Jobs bok viser også dette med lidelse og tolmodighet, selv om en ikke skjønner hvorfor (ennå). Det kan bli veldig mørkt, men det er et lys i enden, selv om det kan ta lang tid før en ser det.
Den viser også at en skal være takknemlig i "gode og onde dager". Takknemlighet i smått og stort er noe frigjørende, en glede som kanskje noen undervurderer.

I kristen tro er dette livet en test. Kommer ikke utenom, selv om en kan testes på forskjellige vis og noe virker mer urettferdig enn annet.

"Den som har fått mye, forventes desto mer." Paulus fikk mye og måtte lide mye. Blir litt som uncle Ben; With great power comes great responsibility.

Endret av cuberen
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (På 29.6.2022 den 15.33):

Fra mange steder. Kristendommen er selvsagt en av kildene, men mye av humanismen som vokste fram fra en spinkel start på 1700-tallet har vokst fram på tross av til dels sterk motstand fra kristendommen.

Grunntanken i humanismen - menneskets verd - er utvilsomt kristent tankegods. At kirken har vært motstander av et gudløst verdensbilde kan være så, men noe spinkel start og på tross av kunne det vært interessant å se belegg for. Kristendommen er i sin natur humanistisk.

Capitan Fracassa skrev (På 29.6.2022 den 15.33):

Selvsagt er dette sterkt påvirket av 1000 år med kristent styresett. Men alt av moral som går mot Bibelen er jo åpenbare eksempler på ting som har rot andre steder enn kristendommen. 

Eksempler på moralske normer som går mot Bibelen er feks. fordømmelse av slaveri, likestilling for kvinner og homofile, en moral basert på menneskers velbefinnende og ikke på lunene til en til dels nidkjær og sjalu Gud som truer med og faktisk får utført horrible straffer for ikke å ære ham. 

Hvis Bibelen var den eneste kilden til moral, ville jo alt dette fortsatt vært regnet som moralsk. 

Dette er svært unyanserte og langt på vei feile påstander, men det vet du vel.

Capitan Fracassa skrev (På 30.6.2022 den 9.38):

Jeg merker meg at du for øvrig ikke kommenterte mitt innlegg hvor jeg svarte på hvor dagens moralnormer kommer fra, utenom kristendommen, hvor jeg påpekte at bl.a. forbud mot slaveri og diskriminering mot kvinner eller homofile ikke kommer fra Bibelen som nettopp støtter disse. Du står selvsagt fritt til å overse svaret mitt, men jeg synes det er ganske symptomatisk for kristne som gjerne vil fremheve den gode moralen i Bibelen, men lukker øynene for all den dårlige moralen der.

Nei, for du pekte ikke på hvor de kommer fra. Slaveri og diskriminering er ikke bibelske verdier - tvert om - det vet du og.

Lenke til kommentar
Romeren skrev (29 minutter siden):

Dette er svært unyanserte og langt på vei feile påstander, men det vet du vel.

Jeg er på bussen hjemover fra jobb nå, og skal gi grundigere svar til både deg og @cuberen etterhvert.

Jeg mener selvsagt ikke å påstå at slaveri eller diskriminering av kvinner og homofile har sitt utspring i Bibelen, eller at det ikke er mange kristne som tar avstand fra dette. 

Men jeg hevder at Bibelen er gjennomført i sin diskriminering av kvinner og homofile og at Bibelen helt klart godkjenner slaveri, og at dette hverken er unyansert eller feil. 

Dermed er det for meg ganske innlysende at kamp mot diskriminering og slaveri også var en kamp mot Bibelens ord, som heldigvis støttes av mange, også kristne som velger å se bort fra Bibelen på disse områdene. 

Sitat

Nei, for du pekte ikke på hvor de kommer fra. Slaveri og diskriminering er ikke bibelske verdier - tvert om - det vet du og.

Jeg kom ikke med Bibelsitatene som viser at Bibelen støtter slaveri nei, jeg antok disse var godt kjent for deg, men kan godt gjøre det. 

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil gjette på at denne diskusjonen vil ende på at de kristne anser seg selv som tjenere av gud på den samme måten som tjenere av mennesket beskrevet i bibelen og at denne type tjener ikke er en slave.
Eller at på den tiden så var det treller og det var helt normalt. Gud hadde ikke makt nok til å endre på eller motsi dette som en moralsk autoritet. Det å ta ifra mennesker sin frihet, det var ikke så viktig for Gud.. det som var viktig for den moralske autoriteten var at ingen skulle ha andre guder enn seg selv.. han skulle være den eneste i rampelyset. Det nest viktigste var at ingen måtte si noe stygt om ham.
En usikker og sjalu psykopat.

Man har altså normalisert det å adlyde og gi fra seg sin frihet til et annet menneske helt blindt. Man har normalisert det å være en tjener av noe som man anser som høyere enn seg selv. Man rettferdiggjør det og sier at det er ok.

Det var sånn det var den gangen. Bibelen sier jo ikke "slave", men "tjener" eller "trell".. ikke sant? Og det at tjenere/treller faktisk hadde de samme rettighetene eller lettere sagt et fravær av rettigheter, som afrikanere som ble fraktet til USA, det er irrelevant siden salver er slaver og slaver er ikke bra, mens tjenere/treller er tjenere/treller og det å tjene herren sin det ER bra!

Det å sette regler rundt hvordan man skal tjene sin herre er det ingenting i veien med, hvordan man som en mester skal behandle sin tjener, hvor man skal straffe sin tjener om tjeneren ikke adlyder, det er bra! 
Det at man skal adlyde sin mester når man er en tjener uavhengig av hvor ondskapsfull mesteren din måtte være og opptre, det er ok! Fordi det står jo tjener eller trell.. ikke salve. Bibelen må jo settes i kontekst.. at man tar fra mennesket sin frihet og kan slå dem med en stokk om de ikke adlyder deg til de grader at de blir sengeliggende i dagevis helt ustraffet.. det.. det er ok.. så lenge de ikke dør på flekken når du gir dem juling :)

Når godheten og moralen til mennesket altså gud, sier at det er ok, så er det ok. Om Gud sier at det er moralsk.. da må det jo være moralsk.

2. Mos
20 Når en mann slår sin trell eller trellkvinne med en stokk så de dør under hans hånd, da skal han straffes for det.
21 Men dersom trellen blir i live en eller to dager, skal han ikke straffes, siden han er hans eiendom.

2. Peter
18 Dere tjenere: underordne dere under herrene deres og vis dem respekt - ikke bare de gode og rimelige, men også de vrange.

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å forstå alt hva du skriver.
doulos
doo'-los
From G1210; a slave (literally or figuratively, involuntarily or voluntarily; frequently therefore in a qualified sense of subjection or subserviency)
Det er klart at oversettelsen "tjener" blir feil i visse sammenhenger. Dette mener jeg noen bibeloversettere har pynta på av div grunner.

"Dere er dyrt kjøpt, ær da Gud med deres kropp" Det er mye Herre-Slave tematikk og bilder. De kristne er kjøpt med Jesu offer. Så da er man ikke en innleid tjener som kan gå som man vil, og gjøre som man vil, man er er en slave, som også flere apostler kaller seg. MEN. Her gjelder også prinsippet om "summen av ditt ord er sannhet". 
"Dette er mitt bud at I skal elske hverandre, likesom jeg har elsket eder. 
Ingen har større kjærlighet enn denne at han setter sitt liv til for sine venner; I er mine venner dersom I gjør det jeg byder eder. Jeg kaller eder ikke lenger tjenere (doulos); for tjeneren vet ikke hvad hans herre gjør; men eder har jeg kalt venner, for alt det jeg har hørt av min Fader, har jeg kunngjort eder. "
Det handler om å være mer enn en adlydene robot slave til Herren Jesus,  vi er en venn, en bror. Han er en god Herre som vil oss best. 

Når du først plukker, så kan du kan jo ta med "Dere som er herrer, behandle slavene deres rett og rettferdig, for dere vet at også dere har en herre i himmelen."

Å tjene/slave de vrange herrene er noe Peter vil kristne skal gjøre basert på Kristus. Altså noe i likehet å elske din fiende. Du gjør godt mot de som ikke engang fortjener, slik han gjorde. Lide for andre. Man skal være lys og salt. Så kanskje man kan vinne noen vrange med oppførselen også.  Han skriver ikke dette for at det er riktig at en Herre er vrang. Herren vil måtte ta konsekvensen av sin oppførsel med Gud.

Frihet, jeg mener ingen er fri.. Alle ligger under for noe og eller noen. Ergo er alle slaver av noe eller noen. Spørsmålet er hva som er best å ligge under. Her vil jo en som ikke tror Gud eksisterer og en som tror alerede ha vanskeligheter for å kunne møtes om noe enhet. Da, hvis som Paulus sier, er Kristus ikke oppstanden, er det jo bare å leve i "frihet" et og drikk (og gjør det du vil,) siden i morgen så dør vi. Men nu er visst Kristus oppstanden.

Er foreldre usikkre pskyopater når de sier til barna, ikke snakk slik til meg/oss? For meg så virker det som noen tolker med værst mulig tankegang. Litt like som noen kristne med mest mulig positiv tankegang.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, cuberen said:

Du får vise meg hvor Gud torturerer og dreper med fornøyelse i Jobs bok.

Hvis jeg hadde vært gud, og av sadistisk karakter så ville nok innholdet i en bok blitt tillagt lite vekt.

Men - jeg ville utvilsomt sørget for at menn med sterke sadistiske karaktertrekk kom i posisjon med mye makt. Dernest ville jeg ha sørget for at de samme menn fikk fri tilgang til de største og mest fryktinngytende våpen slik at mennene kunne forbli sittende i sine posisjoner uten at noen andre kunne komme med noen trusler av betydning, samtidig som mennene i maktposisjon fikk fri tilgang til å terrorisere sine naboer som ikke er i besittelse av samme fryktinngytende våpen.

Som en med guddommelige evner og med sadistiske trekk, så ville jeg ha overlatt grovarbeidet til orkene som er underlagt de sadistiske menn med makt. La disse stå for overgrepene, så kunne jeg lent meg tilbake og sagt til meg selv at jeg har gjort mye riktig - godt jobbet.

En stor fordel med dette, er at de som tilber meg - de skylder krigene på andre mennesker. Jada, som en sådan gud ville jeg sørget for å la den gale mannen få beholde den store fine røde blanke knappen med teksten "earth destruction", og må på ingen måte latt noen ta denne knappen fra den gale mannen.

 

Men - vent nå litt her! Jeg synes å kjenne en bissarr følelse av at det var noe kjent med utsagnet over. Å jo visst, det som fremstod som en fantasi så gal at selv de på lukket avdeling gremmer seg over galskapen - det viser seg ER FAEN MEG VIRKELIG.

Den gale mannen sitter der borte med sin store blanke knapp for instant masseødeleggelse, det er ingen mann på jord som kan ta fra ham knappen. FAEN for et mareritt !

Eller vent litt - Hvis det nå er sånn at guden er allmektig og god, hvorfor sitter mannen ennå med knappen sin ?

Lenke til kommentar
5 hours ago, geir__hk said:

Hvis det nå er sånn at guden er allmektig og god, hvorfor sitter mannen ennå med knappen sin ?

Hvorfor får folk lage barn som ikke er skikket til å elske og oppdra? Hvorfor får Pedoen ikke laksen visnet av før han gjør noe fælt? Hvorfor "snipet" ikke Gud Hitler, eller stoppa hjertet hans?
Hvorfor ditt og hvorfor datt? 

Er det litt pussig hvordan noen mener forskning har nok svar på det vi ikke vet enda, men må bare vente til vi vet og har kommet dit vi trenger.
Ligner det litt på at Gud har svar som vi ikke vet enda, men vi må vente? 

"Og I skal høre krig og rykter om krig; se til at I ikke lar eder skremme! for det må så skje, men enden er ikke enda."
Hvorfor må det skje, Jesus? 
Svar på alt får du ikke når du selv krever eller vil.

"Sannelig, sannelig sier jeg (Jesus) dig (Peter): Da du var yngre, bandt du selv op om dig og gikk dit du vilde; men når du er blitt gammel, skal du rekke ut dine hender, og en annen skal binde op om dig og føre dig dit du ikke vil. 
 Dette sa han for å gi til kjenne med hvad slags død han skulde ære Gud. Og da han hadde sagt dette, sier han til ham: Følg mig! 
Da Peter vender sig, ser han den disippel følge med som Jesus elsket, og som lå op til hans bryst ved nattverden og sa: Herre! hvem er det som forråder dig? 
Da nu Peter ser denne, sier han til Jesus: Herre! hvorledes skal det da gå denne? 
Jesus sier til ham: Om jeg vil at han skal leve til jeg kommer, hvad kommer det dig ved? Følg du mig! 
Derfor kom det ord ut blandt brødrene: Denne disippel dør ikke. Og dog sa Jesus ikke til ham at han ikke skulde dø, men: Om jeg vil at han skal leve til jeg kommer, hvad kommer det dig ved? "

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, cuberen said:

Hvorfor får folk lage barn som ikke er skikket til å elske og oppdra?

Pleier å dreie seg om personlighetsforstyrrelser og/eller dårlig oppdragelse. Svaret kan altså være miljøbetinget eller genetisk betinget.

 

24 minutes ago, cuberen said:

Hvorfor får Pedoen ikke laksen visnet av før han gjør noe fælt?

Den visner etterpå, som også må vel være en del av dette skaperverket.

 

24 minutes ago, cuberen said:

Hvorfor "snipet" ikke Gud Hitler, eller stoppa hjertet hans?
Hvorfor ditt og hvorfor datt?

Hva tror du?

 

24 minutes ago, cuberen said:

Er det litt pussig hvordan noen mener forskning har nok svar på det vi ikke vet enda, men må bare vente til vi vet og har kommet dit vi trenger.

Hvis det er klima- og helseutfordringer du sikter til, så er iallefall mitt standpunkt at det bør fortsettes å forskes på. Kanskje ikke for vår del, men for at våre etterkommere skal ha bedre forutsetninger.

 

Lenke til kommentar
On 7/2/2022 at 1:20 AM, geir__hk said:

Hva tror du?

Jeg vet ikke. Jeg antar utfra skriften som helhet fordi denne tiden vi lever i ikke er ansettelsestiden, men lærlingstiden. Det er forlovelsestiden, men ikke ekteskapet. Det er smaken, men ikke måltidet. Det er løpet, men ikke målstreken.

On 7/2/2022 at 1:20 AM, geir__hk said:

Hvis det er klima- og helseutfordringer du sikter til, så er iallefall mitt standpunkt at det bør fortsettes å forskes på. Kanskje ikke for vår del, men for at våre etterkommere skal ha bedre forutsetninger.

Poenget var at noen kritiserer andre for hva de selv sier til en viss grad. 
Altså folk vil ha svar nå, men må erkjenne at en må vente. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vi er nå i de siste dager av endetiden som er beskrevet i Bibelen. Krig, hungersnød og annen elendighet, og er allerede begynt.

Bibelen sier at dette må skje, men ikke fordi Gud steller i stand dette, det er jødene og deres lakeier politikerne, FN og WEF, samt rikfolk som bill gates,anthony fauci og mange andre som er årsak til dette.

Jødene har gjennom flere århundrer under ledelse av sin "gud" satan, infliltrert alle land i verden, og de har brukt USA til å føre sine kriger rundt om i verden, og de har også brukt filmindustrien i hollywood til å spre perversiteter ol gjennom tv og film. Og jødene, som jeg kaller for makthaverne, kontrollerer også pensum i skoler og universiteter. Jødene kontrollerer også islam og det de fleste kjenner som kristendom. Alt vi lærer i skolen er forfalsket og tilpasset for å fremme agenda 2030.

Muhammed var  jøde, og islam ble kontrollert av jødiske stammer i 200 år etter at muhammed døde.

Stammesystemet er nå oppløst men jødene kontrollerer ennå islam.

Kristendommen,dvs Jesu lære, ble infisert av den jødiske fariseren saul, som skiftet navn og kalte seg for paulus.

saul hadde forfulgt, torturert og drept kristne i flere år, men han klart likevel ikke å hindre at det ble stadig flere kristne.

Men da han kom inn og utga seg for å vere apostel, så klarte han det han ikke klarte med forføgelse og tortur av kristne.

Den falske apostelen paulus ledet folket tilbake til å følge jødiske tradisjoner, og han utga seg for å våre apostel for hedingene, mens Jesus ga apostlene beskjed om å ikke gå tilhedningene og sendte alle apostlene til Israels stammer.

Det folk flest kjenner som kristendom er derfor kontrolllert av jødene og deres lakeier, og nesten alle som kaller seg for kristne i dag følger den falske apostelen paulus og hans lære og tilber jødene, som de tror er Guds utvalgte folk, men de er i virkelighetn satans utvalgte folk.

Matthew 10: 5.6
These twelve Jesus sent forth, and commanded them, saying, Go not into the way of the Gentiles, and into any city of the Samaritans enter ye not:
But go rather to the lost sheep of the house of Israel.
 
De tolv apostlene var.
 
Matthew 10.1-3
10 And when he had called unto him his twelve disciples, he gave them power against unclean spirits, to cast them out, and to heal all manner of sickness and all manner of disease.

Now the names of the twelve apostles are these; The first, Simon, who is called Peter, and Andrew his brother; James the son of Zebedee, and John his brother;

Philip, and Bartholomew; Thomas, and Matthew the publican; James the son of Alphaeus, and Lebbaeus, whose surname was Thaddaeus;

 

Grunnen til at paulus slapp unna med det han gjorde var antakelig at da paulus kom inn  og påsto han var omvendt, så var alle apostlene dratt for å forkynne for Israels sammer.

Den konspirasjonen jødene og deres lakeier driver med kalles i dag for agenda 2030, og er en del av agenda 21 som gro harlem bruntland skrev for FN i 1992.

Før den tid var jødenes plan nedskrevet i zions vises protokoller.

Denne agendaen er veldig gammel, og beskrevet i Bibelen.

And the Lord said unto me, A conspiracy is found among the men of Judah, and among the inhabitants of Jerusalem.
There is a conspiracy of her prophets in the midst thereof, like a roaring lion ravening the prey; they have devoured souls; they have taken the treasure and precious things; they have made her many widows in the midst thereof.
'Da de virkelige jødene av juda stamme, en av Israels tolv stammer, ble sendt i fangenskap i babylon pga dette, så gjorde babylonerne slik som skikken var den gang, de førte andre folkeskag inn i landet. Disse falske jødene tokda over denne konspirasjonen og førte den videre, I dag har de nesten nydd målet, som er jødenes verdensherredømme.  
 
Benjamin stamme fulgte juda stamme, og de andre ti stammene ble ført i fangenskap til assyria noen hundre år før dette.
De fikk ikke lov til å vende tilbake til sitt land etter fangenskapet, bortset fra noen få som skulle bygge opp templet og danne grunnlag for at Jesus skulle bli født.
Men disse ble ikke kalt for jøder.
Jesus ble født i gallilea, og ikke i judea der de som kalte seg for jøder bodde.
 
Endret av Gammel Nok
Lenke til kommentar
Gammel Nok skrev (24 minutter siden):

Vi er nå i de siste dager av endetiden som er beskrevet i Bibelen. Krig, hungersnød og annen elendighet, og er allerede begynt.

Bibelen sier at dette må skje, men ikke fordi Gud steller i stand dette, det er jødene og deres lakeier politikerne, FN og WEF, samt rikfolk som bill gates,anthony fauci og mange andre som er årsak til 

 

Terningkast 6 for kvasifilosofi og konspirasjonsteori. Hva slags interesser er det egentlig du forfekter ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
cuberen skrev (På 2.7.2022 den 0.46):

Hvorfor får folk lage barn som ikke er skikket til å elske og oppdra? Hvorfor får Pedoen ikke laksen visnet av før han gjør noe fælt? Hvorfor "snipet" ikke Gud Hitler, eller stoppa hjertet hans?
Hvorfor ditt og hvorfor datt? 

Er det litt pussig hvordan noen mener forskning har nok svar på det vi ikke vet enda, men må bare vente til vi vet og har kommet dit vi trenger.
Ligner det litt på at Gud har svar som vi ikke vet enda, men vi må vente? 

"Og I skal høre krig og rykter om krig; se til at I ikke lar eder skremme! for det må så skje, men enden er ikke enda."
Hvorfor må det skje, Jesus? 
Svar på alt får du ikke når du selv krever eller vil.

"Sannelig, sannelig sier jeg (Jesus) dig (Peter): Da du var yngre, bandt du selv op om dig og gikk dit du vilde; men når du er blitt gammel, skal du rekke ut dine hender, og en annen skal binde op om dig og føre dig dit du ikke vil. 
 Dette sa han for å gi til kjenne med hvad slags død han skulde ære Gud. Og da han hadde sagt dette, sier han til ham: Følg mig! 
Da Peter vender sig, ser han den disippel følge med som Jesus elsket, og som lå op til hans bryst ved nattverden og sa: Herre! hvem er det som forråder dig? 
Da nu Peter ser denne, sier han til Jesus: Herre! hvorledes skal det da gå denne? 
Jesus sier til ham: Om jeg vil at han skal leve til jeg kommer, hvad kommer det dig ved? Følg du mig! 
Derfor kom det ord ut blandt brødrene: Denne disippel dør ikke. Og dog sa Jesus ikke til ham at han ikke skulde dø, men: Om jeg vil at han skal leve til jeg kommer, hvad kommer det dig ved? "

 

Vant Adolf Hitler krigen????

Lenke til kommentar
4 hours ago, Gammel Nok said:

Vi er nå i de siste dager av endetiden som er beskrevet i Bibelen. Krig, hungersnød og annen elendighet, og er allerede begynt.

Hvor mange ganger har "endetiden" blitt profetert de siste hundre årene? Hvorfor er "de siste dager" akkurat ? Har noen av disse  "endetidsprofetiene" blitt oppfylt? Hvorfor/hvorfor ikke? Kan du nevne et tiår de siste hundre årene hvor det ikke har vært noen kriger eller væpnede konflikter? Hva gjør dagens konflikt(er) vesensforskjellige fra tidligere tiders konflikter som ikke resulterte i et armageddon eller hva du nå måtte kalle det?

Endret av Arve Synden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...