Gå til innhold

Nintendo fjerner støtende gest fra Mario Kart 8 Deluxe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt problemet. Dette er et barnespill som sikkert har 3+ aldersgrense eller noe. Hvis noen kjøper et spill til barnet sitt og så ser den gå rundt og vise fingeren til folk etter å ha lært det av en spillfigur så er det nok mange som reagerer litt.

 

Dette er langt ifra en stor sak, og det er helt forståelig at de sensurerer det i et barnespill da det (visstnok) er en frekk bevegelse i flere andre land.

 

Akkurat som at banneord ikke er normalt å ha i et barnespill.

 

Om noen reagerer på denne endringen så stiller meg spørrende til tankegangen deres. Det logiske her er å tenke "Åja, okei." og så la det være, da det er en bagatell for oss voksne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis det er noen som blir fornærmet av så lite så er det vel de som har et problem. Det ironiske er jo at langt flere kommer til å bli støtt av denne type sensur.

 

Nja, jeg er av en italiensk opphav, og hadde jeg gjort dette midt på gata i Modena hadde det vært som å gå rundt på Karl Johan og vise fingeren til alle der. Ikke akkurat greit. Fornuftig å ta det ut fra et barnespill.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

De som tar seg nær av alt så klart. Vår generasjon har blitt en flokk med sensitive suppegjøker.

Eller så har internett bare åpnet en kanal som gjør det lettere å få ut de tankene man allerede hadde? Har du noen holdepunkter for at folk er mer sensitive nå enn før? Om noe så er folk blitt mer tolerant vil jeg si. Man må ikke dømme alle utifra enn høylydt minoritet :)

 

Anbefaler deg også å se denne, kan se litt lang ut men om du har sett Vsauce før så vet du at det er verdt å se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...