Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bo i campingvogn på egen tomt


Crayonz

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og min samboer er inne på tanken med å kjøpe en campingvogn og bo i den mens jeg studerer, av økonomiske grunner. Vi har fått tillatelse av et familiemedlem å ha en vogn stående på tomten og bo der. Dette vil være en enorm gevinst for oss da vi slipper å betale kostnadene ved å bo på en campingplass.

 

Er det noen lov som forhindrer oss i å gjøre dette? Jeg ser for meg naboer som klager fordi det ikke ser pent ut osv.

 

Det er snakk om å bo i oppkjørselen i Ca 4 år i Bodø kommune.

 

Takk på forhånd!

Endret av Mashux
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir vel litt problemer med postadresse men det kan vel løses ved å få en postboks. Andre problemer enn det at det er et sota liv å bo i en vogn hele året. Det er vel egentlig ikke lov.

Det med adresse er ikke noe problem.

Jeg har lest flere artikler på nett hvor studenter har levd i campingvogn gjennom studieårene så det er nok lov, men de har bodd på campingplass. Lurer bare på hvordan det er med å stå på egen tomt året rundt.

 

Vi er også ganske close med nevnte familiemedlem og vi har tilgang til toalett og dusj og "innerom" når vi trenger det så det vil nok være et lettere campingliv enn hva de som holder til på campingplass må leve med.

Endret av Mashux
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk bor jo i campingvogner, hytter, båter og annet, så i teorien er det ikke noe problem, men enten må du nok slenge opp en postkasse eller få deg en postboks eller lignende å stå som "uten fast bosted" i registrene.

 

Du kan nok helt sikkert parkere en campingvogn på privat eiendom uten at naboene har noe særlig med det, med noen unntak i borettslag, sameier og for reguleringsplaner eller slikt?