Gå til innhold

HDMI til Composite (Chromecast) converter


Anbefalte innlegg

Har sett litt på ebay osv,  men er litt usikker på hvilke convertere som fungerer til chromecast,   noen sier spesifikt at de ikke kan benytte chromecast,  mens andre sier ingenting om det.

 

Er det noen som har noen som helst form for erfaring med noen av disse converterene i forhold til chromecast?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har riktignok en Chromecast et sted, men bruker den ikke, dog har jeg en eldre TV i et gjesterom uten HDMI, som nå har en AppleTV koblet til ved hjelp av en slik omformer, å dette fungerer greit til nød.

 

Bildekvaliteten er elendig i forhold til digitalt, å det er selvfølgelig ingen HDMI-CEC eller annen funksjonalitet, det er faktisk så tragisk at TV'en skal byttes ut etterhvert, men det virker.

 

På en liten bilskjerm ville jeg tro at tekst og slikt blir helt uleselig, og film blir vel rundt 480p eller noe sånt, så bra blir det ikke.

 

Jeg kjøpte denne :

 

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/kablar-adaptrar/hdmi/signalomvandlare/omvandlare-hdmi-till-scart-p69239

 

Hva skal du caste fra ?

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, men ville tro at så lenge omformeren støtter HDMI inn, så funker det med en Chromecast akkurat som alt annet, det er vel ikke noe spesielt med bildesignalet fra en Chromecast ?

 

Ellers så ser jo en Raspberry Pi med Kodi for bil, og å så bruke telefonens internetforbindelse osv. ut som en fiffig løsning, uten at jeg har prøvd det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...