Gå til innhold

Noen som har erfaring med disse manualene?


Anbefalte innlegg

http://www.mobech.no/styrketrening/frivekter/handmanualer/2-24kg-justerbare-hantler.html?___SID=U

Lurer på å investere i disse. Jeg trener hjemme, og trener ikke på studio pga sosial angst. Dette er nok ikke noe som kommer til å bedre seg i løpet av kort tid, og tenker at dette ville være en bra investering når jeg driver med styrketrening hjemme. Prisen er heller ikke ille. 

Regner med det der betyr at jeg får 2 x 24 kg, altså til sammen 48 kg. Så det er egentlig tungt nok for min del, klarer jeg 48 kg i knebøy så blir jeg veldig fornøyd! Nå klarer jeg jo knapt med kroppsvekt.. Det sier sitt. =) Ser at der også er 2 x 40 kg, men kanskje det blir for mye for en nybegynner? Noen som har noen synspunkt? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ser de så fancy ut?

Er stangen og vektene ikke kompatible med tradisjonelt utstyr?

 

Isåfall vil det bli dyrere å utvide treningsutstyret senere. Det må vel være bedre å handle utstyr som du senere kan bygge på med vekter og stenger som du finner brukt.

 

Fordi det er to stk. hantler som kan brukast til 15 forskjellige vekter. Vektene kan ikkje brukast med tradisjonelt utstyr.

Lenke til kommentar

http://www.mobech.no/styrketrening/frivekter/handmanualer/2-24kg-justerbare-hantler.html?___SID=U

 

Lurer på å investere i disse. Jeg trener hjemme, og trener ikke på studio pga sosial angst. Dette er nok ikke noe som kommer til å bedre seg i løpet av kort tid, og tenker at dette ville være en bra investering når jeg driver med styrketrening hjemme. Prisen er heller ikke ille. 

 

Regner med det der betyr at jeg får 2 x 24 kg, altså til sammen 48 kg. Så det er egentlig tungt nok for min del, klarer jeg 48 kg i knebøy så blir jeg veldig fornøyd! Nå klarer jeg jo knapt med kroppsvekt.. Det sier sitt. =) Ser at der også er 2 x 40 kg, men kanskje det blir for mye for en nybegynner? Noen som har noen synspunkt? 

 

Jeg har ikke erfaring med akkurat disse, men med andre, liknende dumbell-systemer. De er veldig praktiske fordi de tar lite plass, men tilbyr mye funksjonalitet. Jeg anbefaler å kjøpe et slikt sett hvis du skal trene hjemme. Men merk, jeg kan ikke personlig anbefale merket, da jeg ikke har prøvd det.

 

Håper vektløfting har samme effekt på deg som det hadde på meg. Jeg led av sosial angst, men begynte med vektløfting. Forandringa i kroppen, og medfølgende selvtillit, viste seg å være kuren for angsten for min del.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

 

http://www.mobech.no/styrketrening/frivekter/handmanualer/2-24kg-justerbare-hantler.html?___SID=U

 

Lurer på å investere i disse. Jeg trener hjemme, og trener ikke på studio pga sosial angst. Dette er nok ikke noe som kommer til å bedre seg i løpet av kort tid, og tenker at dette ville være en bra investering når jeg driver med styrketrening hjemme. Prisen er heller ikke ille. 

 

Regner med det der betyr at jeg får 2 x 24 kg, altså til sammen 48 kg. Så det er egentlig tungt nok for min del, klarer jeg 48 kg i knebøy så blir jeg veldig fornøyd! Nå klarer jeg jo knapt med kroppsvekt.. Det sier sitt. =) Ser at der også er 2 x 40 kg, men kanskje det blir for mye for en nybegynner? Noen som har noen synspunkt? 

 

Jeg har ikke erfaring med akkurat disse, men med andre, liknende dumbell-systemer. De er veldig praktiske fordi de tar lite plass, men tilbyr mye funksjonalitet. Jeg anbefaler å kjøpe et slikt sett hvis du skal trene hjemme. Men merk, jeg kan ikke personlig anbefale merket, da jeg ikke har prøvd det.

 

Håper vektløfting har samme effekt på deg som det hadde på meg. Jeg led av sosial angst, men begynte med vektløfting. Forandringa i kroppen, og medfølgende selvtillit, viste seg å være kuren for angsten for min del.

 

Lykke til!

 

Hvilke merker har du erfaring med og anbefaler? =) Er akkurat derfor jeg kunne tenkt meg et sånt sett - mindre plass, og så liker jeg at det ikke tar lang tid å bytte skiver.. Syns det ser veldig praktisk ut. 

 

Tusen takk=) 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har et lignende dumbbell-sett (hvis det heter det) hjemme, men jeg husker at jeg ikke betalte mer enn 500 kroner på G-MAX/G-SPORT for det.

Er ikke 4000 kroner for et slikt sett litt i stiveste laget?

Ellers er det utrolig mye bra man kan gjøre med et slikt sett. Som aleks nevnte: mye funksjonalitet og lite lagringsplass. Du bør også sjekke noen videoer på youtube slik at du vet at du får maksimalt ut av utstyret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...