Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Hvordan gjorde folk det med dokumentasjon på den siste oppgaven? Vår lærer har ikke gått igjennom dette, og her var min bok relativt tynn... 

Lagde dokumentasjon med punktene: 

Kravspesifikasjon

Design

Implementering

Testing

 

Vet ikke om alt dette var nødvendig, men var vel bedre å være på den sikre siden.

Også kommenterte jeg koden...

 

 

Lurt, virker som min dokumentasjon var litt mangelfull. Håper ikke det trekker for mye ned. 

 

 

Tror egentlig bare man trengte å kommentere koden, og skrive kort om koden i f.eks et tekstdokument. Er en del på min skole som har gjort det. Tror egentlig jeg skrev litt for mye.

Lenke til kommentar

Jeg sa vi fikk animasjon istedenfor video! :) Easy prøve, satser på 5 eller 6 her ass.

Altfor enkel prøve, i forhold til tidligere eksamensoppgaver. Det var egentlig bare 2 oppgaver, hvor du egentlig måtte gjøre noe. Oppgave 3 var bare klipp&lim fra oppgave 2 (selv om jeg var dum nok til å glemme å gange med 6)

Endret av Hallopådeg
Lenke til kommentar

 

Jeg sa vi fikk animasjon istedenfor video! :) Easy prøve, satser på 5 eller 6 her ass.

Altfor enkel prøve, i forhold til tidligere eksamensoppgaver. Det var egentlig bare 2 oppgaver, hvor du egentlig måtte gjøre noe. Oppgave 3 var bare klipp&lim fra oppgave 2 (selv om jeg var dum nok til å glemme å gange med 6)

 

Ja er egentlig ganske elendig laget. I begge "programmerings" oppgavene tester de det samme, else if/løkker. Hadde holdt at oppgave 2 innebar dette og oppgave 3 innebar arrays elns.

Lenke til kommentar

Helt enig i at programmeringsdelen relativt enkel, men jeg klager ikke. Ble tatt litt på senga av animasjonsoppgaven, forventet enten video eller en form for "slideshow". 

Tror at de ville at folk skulle bruke array istedenfor if-setninger. Står for at man skal få høy kompetansemålene må man bruke "indekserte variabler" aka array

Endret av Hallopådeg
Lenke til kommentar

 

Helt enig i at programmeringsdelen relativt enkel, men jeg klager ikke. Ble tatt litt på senga av animasjonsoppgaven, forventet enten video eller en form for "slideshow". 

Tror at de ville at folk skulle bruke array istedenfor if-setninger. Står for at man skal få høy kompetansemålene må man bruke "indekserte variabler" aka array.

 

 

Brukte en kombinasjon av array, for- og if-løkker, så satser på at det går greit. 

Endret av Hawkis
Lenke til kommentar

Følte at oppgave 2 var ganske grei. For de som var flink i faget, så kan man løse det på en effektiv og enkel samtidig komplisert med array og løkker Men for de som sliter med faget, så kunne man løse det veldig lett med if-setninger og så videre. Men bare at oppgave 3 ble altfor lik oppgave 2, ble ferdig ganske tidlig. Noe som aldri har skjedd i IT-faget før.

Endret av Hallopådeg
Lenke til kommentar

Jeg ble også virkelig(!) tatt på senga av animasjonsoppgave. Det hadde jeg ikke trodd (læreren min fortalte at vi ikke kom til å få det). Grunnen er jo at det er kan være mye vanskeligere for noen, når folk progger i forskjellige språk. Jeg måtte lese meg opp på animasjon under eksamen, og da var det flaks at oppg 2- og 3 var rimelig greie.

Hvordan løste dere med Javascript animasjonsdelen?
Jeg prøvde først med canvas, men fant ut at jeg ikke kunne canvas i det hele tatt - og startet på nytt og lagde det med en haaug av div-er istedet. 

(Sender gjerne min eksamensløsnig om noen vil se - Håper på 6)

Endret av Dr.P
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ble også virkelig(!) tatt på senga av animasjonsoppgave. Det hadde jeg ikke trodd (læreren min fortalte at vi ikke kom til å få det). Grunnen er jo at det er kan være mye vanskeligere for noen, når folk progger i forskjellige språk. Jeg måtte lese meg opp på animasjon under eksamen, og da var det flaks at oppg 2- og 3 var rimelig greie.

Hvordan løste dere med Javascript animasjonsdelen?

Jeg prøvde først med canvas, men fant ut at jeg ikke kunne canvas i det hele tatt - og startet på nytt og lagde det med en haaug av div-er istedet. 

 

Jeg la inn bakgrunnsbilde, og et bilde for blad, et for tre og et for vindmøllebladene. Deretter animerte jeg disse med CSS animations, altså med keyframes. Endret på animationDuration med JS for å få animasjonene til å gå hurtigere, utifra hvilken vindstyrke som var valgt. Endret også på volumet på lyden, basert på om det var lett bris (lavere volum) eller stiv kuling (høyere volum). 

Lenke til kommentar

Noen andre her som brukte c# til å løse oppgavene? Jeg brukte mye arrays, if else og for løkker. Var det andre, bedre måter å løse oppgavene på? Jeg føler også at oppgave 3 krevde en god del mer, siden 2 kun krevde en array og en løkke med noen if tester.  

Lenke til kommentar

Så at det tidligere ble spurt om noen kunne legge ut sine eksamener...

Her er ihvertfall min eksamensbesvarelse. (Actionscript)

Animasjon var kjempebra! Alt vi har lært i skolen min er motion tween fra boka, og ikke noe annet animasjon. 

Endret av Hallopådeg
Lenke til kommentar

 

Jeg ble også virkelig(!) tatt på senga av animasjonsoppgave. Det hadde jeg ikke trodd (læreren min fortalte at vi ikke kom til å få det). Grunnen er jo at det er kan være mye vanskeligere for noen, når folk progger i forskjellige språk. Jeg måtte lese meg opp på animasjon under eksamen, og da var det flaks at oppg 2- og 3 var rimelig greie.

Hvordan løste dere med Javascript animasjonsdelen?

Jeg prøvde først med canvas, men fant ut at jeg ikke kunne canvas i det hele tatt - og startet på nytt og lagde det med en haaug av div-er istedet. 

 

Jeg la inn bakgrunnsbilde, og et bilde for blad, et for tre og et for vindmøllebladene. Deretter animerte jeg disse med CSS animations, altså med keyframes. Endret på animationDuration med JS for å få animasjonene til å gå hurtigere, utifra hvilken vindstyrke som var valgt. Endret også på volumet på lyden, basert på om det var lett bris (lavere volum) eller stiv kuling (høyere volum). 

 

Skjønner. Høres ut som en grei løsning det da! Jeg tegnet hele animasjonen selv (med div-er). Huset var bare en rød firkant, treet var bare en grå stolpe med en grønn runding på toppen, osv. Men jeg tror jeg fikk med all nødvendig funksjonalitet. Brukte noe jeg fant i boken som heter "Web Animations API" til å legge til funksjonaliteten. 

Lenke til kommentar

 

Så at det tidligere ble spurt om noen kunne legge ut sine eksamener...

Her er ihvertfall min eksamensbesvarelse. (Actionscript)

Animasjon var kjempebra! Alt vi har lært i skolen min er motion tween fra boka, og ikke noe annet animasjon. 

 

Hadde litt flaks i og med at jeg hadde laget ferdig animasjon av skyer i helgen, så hadde vel egentlig en mal for resten av oppgave 1 :D

Lenke til kommentar

 

 

Så at det tidligere ble spurt om noen kunne legge ut sine eksamener...

Her er ihvertfall min eksamensbesvarelse. (Actionscript)

Animasjon var kjempebra! Alt vi har lært i skolen min er motion tween fra boka, og ikke noe annet animasjon. 

 

Hadde litt flaks i og med at jeg hadde laget ferdig animasjon av skyer i helgen, så hadde vel egentlig en mal for resten av oppgave 1 :D

 

Hehe, ødelegger for resten av oss når din er så bra! Min er ikke i nærheten av det, ikke litt en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...