Gå til innhold

Det kan bli lenge til vi får se et nytt Mass Effect-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke uventet. Det er 100% sikkert at det samme teamet aldri får ta i Mass Effect igjen. Så mange års utvikling, så gir de ut "Mass Effect: Teenage Drama Fetch Quest in some Galaxy no ones gives a shit about"

 

Synd, det hadde potensiale

Håper du har rett.

 

Trist å si det, men nye eventyr med den "hippe" banden fra Andromeda frister ikke sånn veldig.

Lenke til kommentar

Ikke uventet. Det er 100% sikkert at det samme teamet aldri får ta i Mass Effect igjen. Så mange års utvikling, så gir de ut "Mass Effect: Teenage Drama Fetch Quest in some Galaxy no ones gives a shit about"

 

Synd, det hadde potensiale

Adromenda var det spillet inquesision skulle vært, enenste problemet med Andromeda var at det ikke var ferdig.

Lenke til kommentar

Dette er antageligvis spikeren på kista for Mass Effect-franchisen.

EA har en historie med å "legge ting på is" til de dør ut, og kun et fåtall vil huske dem: Sim City, C&C, Medal of Honor.

Jeg håper at Dragon Age-serien ikke lider samme skjebne som Mass Effect - fordi det er lenge til CDProjektReds "Cyberpunk 2077".

Endret av VanH
Lenke til kommentar

EA og Activision har da aldri hatt noe mellom ørene.

 

 

Vel, EA ga vel strengt tatt Bioware all verdens tid på å utvikle Andromeda. Bioware Montreal er jo strengt tatt juniorlaget til Bioware, og mye av feilene og dårlige designvalg er ene og alene deres ansvar.

 

I mine øyne gjør vel EA strengt tatt alt rett som utgivere nå om dagen. Migrerer mer og mer mot kun kosmetisk DLC (som sett i Titanfall 2), har stabile servere over hele linja, gir utviklere rikelig med tid på utvikling osv.

 

Tror det er sunt at Mass Effect får seg en solid pause. En ting er sikkert, og det er at jeg ikke ønsker et nytt spill fra gjengen bak Andromeda, som rett og slett ikke skjønner hva som gjorde Mass Effect spesielt i utgangspunktet. Å få enda et spill fra den gjengen ville bare skadet merkevaren ytterlige. Gi det fire-fem gode år, så er jeg rimelig sikker på at vi ser et nytt Mass Effect som det faktisk satses tungt på. Merkevaren i seg selv er for sterk for å bare dø ut, men etter katastrofen som var Andromeda trenger folk å få litt avstand til serien, og heller bli positivt overrasket når det kommer tilbake en gang i fremtiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Underlig valg at de droppet Melkeveien til fordel for Andromeda. I løpet av 3 spill hadde de jo bygd opp en brukbar fanskare og en flott IP. Blir jo som om man skulle flyttet Star Wars til en annen galakse. "A long time ago, in a galaxy even farther away"

 

Malt seg litt inn i et hjørne der da. Hvordan skulle de velge hvilket utgangspunkt spillet hadde basert på de forskjellige avslutningene fra treeren? Selv om folk mener avslutningene var like, hadde de jo egentlig ganske store variasjoner, og det ville nok vært vanskelig å satt et spill til samme galakse igjen.

 

Synes forresten ikke det hørtes så dumt ut med Star Wars i en ny galakse. Grunnidéen bak Andromeda er jo kul, og "stranger in a strange land" konsepter er noe av det beste jeg vet. Derfor jeg var så skuffet når Halo 4 egentlig bare kastet alt det på haugen, og plasserte deg tilbake i samme gamle konflikt. Å ta eksisterende karakterer og konsepter og sette det i en ny setting har absolutt potensiale. 

Lenke til kommentar

 

Underlig valg at de droppet Melkeveien til fordel for Andromeda. I løpet av 3 spill hadde de jo bygd opp en brukbar fanskare og en flott IP. Blir jo som om man skulle flyttet Star Wars til en annen galakse. "A long time ago, in a galaxy even farther away"

 

Malt seg litt inn i et hjørne der da. Hvordan skulle de velge hvilket utgangspunkt spillet hadde basert på de forskjellige avslutningene fra treeren? Selv om folk mener avslutningene var like, hadde de jo egentlig ganske store variasjoner, og det ville nok vært vanskelig å satt et spill til samme galakse igjen.

 

Synes forresten ikke det hørtes så dumt ut med Star Wars i en ny galakse. Grunnidéen bak Andromeda er jo kul, og "stranger in a strange land" konsepter er noe av det beste jeg vet. Derfor jeg var så skuffet når Halo 4 egentlig bare kastet alt det på haugen, og plasserte deg tilbake i samme gamle konflikt. Å ta eksisterende karakterer og konsepter og sette det i en ny setting har absolutt potensiale. 

 

Det er da fullt mulig å lage et spill som foregår før eller paralellt med ME 1-3. I forhold til 3'eren så er det bare å velge en slutt og spinne videre på den. Trenger ikke være et spill som er satt til rett etterpå. Kan for eksempel ha et spill som er satt til 100 år etter? Slutten på ME3 var jo tynn suppe. Vil tro mange hadde satt pris på at man fikk oppleve hvordan man kom seg videre

Lenke til kommentar

Kjipt, jeg likte Andromeda men magien fra de første spillene var borte ja. Merket at det var et ungt studio som lagde spillet og ikke veteranene fra orginalserien. Og savner milky way, ingenting slår Citadel og Omega.. Samt at jeg følte mer tilknytning til "vår" galakse. Shepherd er jo også temmelig mye råere enn Rayder..

Men håper absolutt på mer mass effect, digger universet.

En solid remake av orginalspillet hadde jeg lett kjøpt.

Lenke til kommentar

 

 

Underlig valg at de droppet Melkeveien til fordel for Andromeda. I løpet av 3 spill hadde de jo bygd opp en brukbar fanskare og en flott IP. Blir jo som om man skulle flyttet Star Wars til en annen galakse. "A long time ago, in a galaxy even farther away"

 

Malt seg litt inn i et hjørne der da. Hvordan skulle de velge hvilket utgangspunkt spillet hadde basert på de forskjellige avslutningene fra treeren? Selv om folk mener avslutningene var like, hadde de jo egentlig ganske store variasjoner, og det ville nok vært vanskelig å satt et spill til samme galakse igjen.

 

Synes forresten ikke det hørtes så dumt ut med Star Wars i en ny galakse. Grunnidéen bak Andromeda er jo kul, og "stranger in a strange land" konsepter er noe av det beste jeg vet. Derfor jeg var så skuffet når Halo 4 egentlig bare kastet alt det på haugen, og plasserte deg tilbake i samme gamle konflikt. Å ta eksisterende karakterer og konsepter og sette det i en ny setting har absolutt potensiale. 

 

Det er da fullt mulig å lage et spill som foregår før eller paralellt med ME 1-3. I forhold til 3'eren så er det bare å velge en slutt og spinne videre på den. Trenger ikke være et spill som er satt til rett etterpå. Kan for eksempel ha et spill som er satt til 100 år etter? Slutten på ME3 var jo tynn suppe. Vil tro mange hadde satt pris på at man fikk oppleve hvordan man kom seg videre

 

 

 

Nja, ikke enig der da. Om man lager et spill som er satt før historien i 1-3 er det jo minimalt man kan gjøre som påvirker noe. Det er jo et godt detaljert univers med vanvittig mye historie knyttet til hendelse før Mass Effect, og hadde man satt et spill i det tidsrommet måtte det jo ha endt på den måten det allerede er skrevet. Med andre ord er det lite valgfrihet opp til spilleren, og det er jo hele meningen med Mass Effect. Alternativet er jo at det blir et spill som gir deg en del valg som ikke har noen betydning i det store bildet, og det tror jeg heller ikke er så kjekt. Det vil også være tilfellet om du har en historie som foregår samtidig som den første trilogien.

 

Om man bare velger en tilfeldig avslutning vil det jo ødelegge opplevelsen for mange som fulgte spillserien over flere år og gjorde mange valg som hadde innvirkning på spillet underveis. Og jo, sluttene er jo vidt forskjellige. Den ene er for eksempel alt liv blitt knytt ihop i en slags fusjon av teknologi og biologi. Rare greier, og ikke bare bare å gjøre noe med det. Og som sagt, det er mange valg underveis i spillene også som ville hatt innvirkning, og ikke bare slutten.

Lenke til kommentar

Å flytte alt til Andromeda og lage et nytt univers ga dem større mulighet til å nå nye kunder enn å lage en ME:4 som ville ha hatt et litt mer begrenset målområde av (nå) eldre spillere som allerede hadde sutret godt og høylydt over slutten(e) på ME:3 og erklært at dem aldri ville ha noe med ME å gjøre igjen... Samtidig går nok ME:A mot et publikum som er yngre enn eksisterende fans, så ME:Tumblr/Teenage Drama Fetch Quest er nok veldig tilsiktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...