Gå til innhold

Smarttelefon med dual sim og minnekortplass


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er på utkikk etter en telefon med muligheter for å bruke 2 simkort og minnekort samtidig? Jeg har funnet et par modeller med dual sim, men der man må velge mellom å bruke simkort og minnekort i simkort spor 2, de jeg leter etter er godt skjult for meg. Noen der ute som vet/har erfaring med sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg  har et minnekort med 128 GB lagringsplass. Jeg foretrekker heller det enn en telefon med 128 GB lagringsplass innebygd. Årsaken er at hvis telefonen får et dødsstøt eller en dusj, så mister jeg ingenting, fordi minnekortet likevel overlever :)

Lenke til kommentar

Av prinsipp er jeg enig med deg.

Dog mener jeg at en god backup rutine vil erstatte dette behovet.

 

Mitt bruk f.eks.

Google Photo til bilder

Min Sky for ekstra sikkerhet

Onedrive og Onenote til dokumenter

Google konto til innstillinger, passord, kontakter

Mine kontakter for dobbel sikkerhet av kontakter

Lastpass for lagring av passord og generering av nye

 

Hadde tidligere automatisk backup av sms og anropslogg, men det var egentlig overflødig. Trengs ikke og funket ikke like sømløst som resten.

 

Alt dette gjør at jeg kan ha mitt innhold på tvers av flere telefoner, i tillegg til å aldri miste innhold.

Lenke til kommentar

Av prinsipp er jeg enig med deg.

Dog mener jeg at en god backup rutine vil erstatte dette behovet.

 

Mitt bruk f.eks.

Google Photo til bilder

Min Sky for ekstra sikkerhet

Onedrive og Onenote til dokumenter

Google konto til innstillinger, passord, kontakter

Mine kontakter for dobbel sikkerhet av kontakter

Lastpass for lagring av passord og generering av nye

 

Hadde tidligere automatisk backup av sms og anropslogg, men det var egentlig overflødig. Trengs ikke og funket ikke like sømløst som resten.

 

Alt dette gjør at jeg kan ha mitt innhold på tvers av flere telefoner, i tillegg til å aldri miste innhold.

Samme løsninger her også, pluss minnekort. Da kan jeg kjøpe billigere telefoner med "like god" ytelse som dyrere telefoner, bare med mindre internminne. Minnekortet skriver og leser raskt nok for min bruk uansett :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er også på utkikk etter en mobil med dual SIM. Ekstra minnekort trenger jeg ikke. Er det sånn at Samsung modellene med dual SIM ikke er å få kjøpt i Norge, feks S7?

Har nå en Samsung S5 Neo fått fra arbeidsgiver som jeg også primært bruker privat men den er så sinnsykt treg at jeg gidder snart ikke å bruke den. Enten tar jeg mobilnummeret mitt tilbake og kjøper en skikkelig privattelefon eller så får de gi meg en skikkelig telefon med dual SIM(må ha både Telenor og Telia dekning). Er lei av å alt styret med å ha to telefoner med meg.

Lenke til kommentar

Er ikke det også en treg og halvveis utdatert telefon? Det har jeg fra før av for å si det sånn. Føler at alle apper den siste tiden etter diverse oppdateringer er blitt såpass krevende at telefonen må ha mer muskler enn for bare et år siden. Snapchat feks er ulidelig treg på min S5 Neo. Foreløpig ser Huawei P10 lovende ut. Er det sånn på disse dual SIM telefonene at bare et SIM kort om gangen kan bruke 4G mens den andre bruker 3G?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...