akelbo 194 Report post Posted May 5, 2017 Tremannsutvikleren No Matter ville ikke ta opp kampen mot storstudioet.Indie-spillet Prey for the Gods må bytte navn etter varemerkekonflikt med Bethesda Quote Share this post Link to post
Mala 10933 Report post Posted May 5, 2017 Wow dette såg jo hinsidig bra ut! Skikkelige Shadow Of The Colossus vibber her, dette var jeg ikke klar over en gang 2 Quote Share this post Link to post
MiSP 185 Report post Posted May 5, 2017 (edited) Jeg er fullt klar over at en må beskytte merkevaren sin for å unngå å miste rettighetene. Men vil alle spill med navn som begynner på «Prey» være en trussel for merkevaren til Bethesda? Det høres litt ekstremt ut, med tanke på at "Prey" bare er ett ord. Edited May 5, 2017 by MiSP 6 Quote Share this post Link to post
Vrengtpolvott 1037 Report post Posted May 5, 2017 Jeg er fullt klar over at en må beskytte merkevaren sin for å unngå å miste rettighetene. Men vil alle spill med navn som begynner på «Prey» være en trussel for merkevaren til Bethesda? Det høres litt ekstremt ut, med tanke på at "Prey" bare er ett ord. De prøvde jo det samme med Notch sitt spill 'Scrolls', pga sitt eget navn Elder Scrolls. Idiotisk oppførsel i mine øyne, alle forstår at de ikke har noe med hverandre å gjøre. Quote Share this post Link to post
grim_reaper_jib 584 Report post Posted May 5, 2017 Syk verden, når du blir saksøkt for og ha et ord likt. Det skal bare ikke gå an. 1 Quote Share this post Link to post
Licht 2030 Report post Posted May 5, 2017 Forhåpentligvis skifter de navn til Scroll for the Gods. 1 Quote Share this post Link to post
Aiven 5595 Report post Posted May 5, 2017 (edited) Prey to the scroll... Dobbelt merkevarebrudd mot Bethesda, fy! Om man kan merkevarebeskytte enkeltord, så vil det jo på sikt begrense språket markant. Prey er et ord som er 700 år gammelt, og så kan Bethesda gå inn og late som om de eier det? Latterlig tankegang; en skam for rettsvesenet og spillindustrien. Edited May 5, 2017 by Aiven 3 Quote Share this post Link to post
Stormwolf 941 Report post Posted May 5, 2017 http://www.pointandclickbait.com/2017/05/you-look-like-a-melissa-to-me/ Quote Share this post Link to post
Randalf the Black 437 Report post Posted May 5, 2017 Idiotien fortsetter.. Quote Share this post Link to post
Chaos_Niddhogg 62 Report post Posted May 5, 2017 Wow dette såg jo hinsidig bra ut! Skikkelige Shadow Of The Colossus vibber her, dette var jeg ikke klar over en gang Ikke jeg heller. Bra dem fikk litt oppmerksomhet nå Quote Share this post Link to post
Chaos_Niddhogg 62 Report post Posted May 5, 2017 Patetisk. Hva er neste? Et spill som heter "give me a call" går ikke fordi Call of duty? Skal dem bak brothers in ARMS saksøke Nintendo? Blæh Quote Share this post Link to post
...... 2033 Report post Posted May 5, 2017 (edited) Bethesda begynner å klatre oppover på listen over utviklere jeg virkelig ikke liker. Liker at Prey for the gods ser 100 ganger bedre ut enn noe Bethesda har laget de siste årene. Edited May 5, 2017 by Tullefanten Quote Share this post Link to post
ism_InnleggNO 3987 Report post Posted May 5, 2017 Syk verden, når du blir saksøkt for og ha et ord likt. Det skal bare ikke gå an. Nå er det da ingen som har blitt saksøkt, og No Matter har da virkelig fått valuta for navneskiftet sitt i form av markedsføring. 1 Quote Share this post Link to post
Akrabra 759 Report post Posted May 5, 2017 Bethesda gjør det vanskelig for meg og ville kjøpe spillene dem lager i fremtiden. Quote Share this post Link to post
Randalf the Black 437 Report post Posted May 5, 2017 Bethesda gjør det vanskelig for meg og ville kjøpe spillene dem lager i fremtiden. I Bethesdas forsvar er merkevareloven helt på trynet på andre siden av dammen. Hvis de ikke hadde reagert kunne det teoretisk sett slått tilbake på dem selv senere, da det er sånn at hvis man ikke slår ned på de minste "overtramp" kan det brukes mot en senere i en eventuell rettsak. Idéen er sånn at for å beholde en merkevare er man pliktet å forsvare den, men det fører til sånt tull som det her at firmaer ikke tørr å la småtteri gli forbi. 2 Quote Share this post Link to post
PantZman 1482 Report post Posted May 5, 2017 Uff... Så hadde vi King (Candy Crush Saga) mot The Banner Saga for en stund tilbake. Quote Share this post Link to post
Aiven 5595 Report post Posted May 6, 2017 Uff... Så hadde vi King (Candy Crush Saga) mot The Banner Saga for en stund tilbake. Tragiske greier. Snart blir man vel saksøkt for å snakke. Quote Share this post Link to post
Boss-Znakemaster 437 Report post Posted May 6, 2017 Burde ikke være lov å ta copyright på enkle ord, kun kombinasjon av ord. F.eks Teeth eller Rooster, bør ikke kunne gå ann å copyrighte på grunn av ett enkelt spill. Derimot RoosterTeeth ilag er grunn nokk til å få copyright. Dårlig gjordt av Betatesta. Nå ser det jo bare ut som No Matter Studios har laget ett spill med skrivefeil. Quote Share this post Link to post
Discord 208 Report post Posted May 7, 2017 (edited) Kommer aldri til å kjøpe bethesda spill slik som de holder på. Ødelegger hele spill industrien. Møkkaspils full av bugs lager de eg. Neitakk Edited May 7, 2017 by Discord Quote Share this post Link to post
Stig79 116 Report post Posted May 7, 2017 Skift navn til Prey for the Elder God's Oblivion-Scroll - Episode 1: Fallout in Castle Wolfenstein. Quote Share this post Link to post