Gå til innhold

Indie-spillet Prey for the Gods må bytte navn etter varemerkekonflikt med Bethesda


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er fullt klar over at en må beskytte merkevaren sin for å unngå å miste rettighetene. Men vil alle spill med navn som begynner på «Prey» være en trussel for merkevaren til Bethesda? Det høres litt ekstremt ut, med tanke på at "Prey" bare er ett ord.

Endret av MiSP
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg er fullt klar over at en må beskytte merkevaren sin for å unngå å miste rettighetene. Men vil alle spill med navn som begynner på «Prey» være en trussel for merkevaren til Bethesda? Det høres litt ekstremt ut, med tanke på at "Prey" bare er ett ord.

 

De prøvde jo det samme med Notch sitt spill 'Scrolls', pga sitt eget navn Elder Scrolls. Idiotisk oppførsel i mine øyne, alle forstår at de ikke har noe med hverandre å gjøre.

Lenke til kommentar

Bethesda gjør det vanskelig for meg og ville kjøpe spillene dem lager i fremtiden.

 

I Bethesdas forsvar er merkevareloven helt på trynet på andre siden av dammen.

Hvis de ikke hadde reagert kunne det teoretisk sett slått tilbake på dem selv senere, da det er sånn at hvis man ikke slår ned på de minste "overtramp" kan det brukes mot en senere i en eventuell rettsak.

Idéen er sånn at for å beholde en merkevare er man pliktet å forsvare den, men det fører til sånt tull som det her at firmaer ikke tørr å la småtteri gli forbi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...