Gå til innhold

TEST: GTX 1080 Ti SLI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan dere ikke prøve å lage 2D punktdiagram i stedet for 1D søylediagram? Pris langs den ene aksen og ytelse langs den andre. Med 0,0 som origo. Dere har sikkert dataene i et regneark allerede og da tar det få minutter å lage punktdiagram av samtlige ytelsetestene. Om så bare for å poste her i tråden.

Endret av Simen1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

heftig shit xD blir lenge til det blir sli for min del ivertfall uansett om jeg kan ta meg råd til det nå så er det ikke mye vits for 1440p :D ligger på 70 grader med mitt fe etter timesvis med spilling... ca 20c ambient da og 75% opptil 80% fanspeed. legger egentlig ikke merke til det når jeg spiller da :)

Endret av /-eple-\
Lenke til kommentar

 

Vis 13725 er Graphics Score på 3dMark så er det noe som ikke stemmer. Eller så er det bare jeg som er på tur. jeg har to 1080 i SLI og fikk en Graphics Score på 14670.

http://www.3dmark.com/spy/1605457 . så vis det er noe jeg ikke har forstått her så fint vis noen vil forklare :) .

Med hvilken SLI bro?

Xtreme SLI HB gigabyte sin egen du ser bilde av den litt ned på denne siden http://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N1080XTREME-8GD-PP-rev-10#kf

Lenke til kommentar

Det er flere tester som viser at HB SLI broen har noe for seg i flere spill når man spiller på høy oppløsning. Her er en av dem.

 

Ellers fortsetter Tek å skuffe med sine skjermkort "tester". Disse må vel heller etterhvert omdøpes til "5 spills" tester. Tek opplyser ikke om hvilken frekvens de kjører sin 6700K på, så da er det naturlig å anta at den er på "stock". Som vi vet vil være en flaskehals i en del tilfeller. I denne testen ser vi at Teks testplatform er en flaskehals i GTA5 der TiSLI scorer likt i både 1440 og 4K.

 

Hvor mye av det som er CPU sin skyld, og hvor mye som er RAM hastighet skal jeg ikke mene for mye om. Men vi ser her at 2stk. 980Ti med 3600MT/s RAM og 6700K@4,5GHz gir 10% høyere fps i Witcher 3@1440 enn med 2400MT/s RAM slik som Tek bruker. Hvor mye mer 1080Ti blir gimpet kan vi jo bare spekulere i.

 

Det eneste som er sånn nogenlunde sikkert her, er at Teks test er så full av hull som en Jarsberg ost..

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kan dere ikke prøve å lage 2D punktdiagram i stedet for 1D søylediagram? Pris langs den ene aksen og ytelse langs den andre. Med 0,0 som origo. Dere har sikkert dataene i et regneark allerede og da tar det få minutter å lage punktdiagram av samtlige ytelsetestene. Om så bare for å poste her i tråden.

Hadde også vært fint å sett forskjellen på 9-serie kort, siden mange fortsatt har det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er flere tester som viser at HB SLI broen har noe for seg i flere spill når man spiller på høy oppløsning. Her er en av dem.

 

Ellers fortsetter Tek å skuffe med sine skjermkort "tester". Disse må vel heller etterhvert omdøpes til "5 spills" tester. Tek opplyser ikke om hvilken frekvens de kjører sin 6700K på, så da er det naturlig å anta at den er på "stock". Som vi vet vil være en flaskehals i en del tilfeller. I denne testen ser vi at Teks testplatform er en flaskehals i GTA5 der TiSLI scorer likt i både 1440 og 4K.

 

Hvor mye av det som er CPU sin skyld, og hvor mye som er RAM hastighet skal jeg ikke mene for mye om. Men vi ser her at 2stk. 980Ti med 3600MT/s RAM og 6700K@4,5GHz gir 10% høyere fps i Witcher 3@1440 enn med 2400MT/s RAM slik som Tek bruker. Hvor mye mer 1080Ti blir gimpet kan vi jo bare spekulere i.

 

Det eneste som er sånn nogenlunde sikkert her, er at Teks test er så full av hull som en Jarsberg ost..

 

Hvilken RAM har de brukt?

Lenke til kommentar

Vis 13725 er Graphics Score på 3dMark så er det noe som ikke stemmer. Eller så er det bare jeg som er på tur. jeg har to 1080 i SLI og fikk en Graphics Score på 14670.

http://www.3dmark.com/spy/1605457 . så vis det er noe jeg ikke har forstått her så fint vis noen vil forklare :) .

Jeg får  Graphics Score på 17500 med stock 2x1080ti... x99 og HBsli bro :)

 

Her har jeg 2x 1080 vanilla overklokka med overklokka 6950x:

 

http://www.3dmark.com/spy/1149234

Graphics Score  15582

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Det er flere tester som viser at HB SLI broen har noe for seg i flere spill når man spiller på høy oppløsning. Her er en av dem.

 

Ellers fortsetter Tek å skuffe med sine skjermkort "tester". Disse må vel heller etterhvert omdøpes til "5 spills" tester. Tek opplyser ikke om hvilken frekvens de kjører sin 6700K på, så da er det naturlig å anta at den er på "stock". Som vi vet vil være en flaskehals i en del tilfeller. I denne testen ser vi at Teks testplatform er en flaskehals i GTA5 der TiSLI scorer likt i både 1440 og 4K.

 

Hvor mye av det som er CPU sin skyld, og hvor mye som er RAM hastighet skal jeg ikke mene for mye om. Men vi ser her at 2stk. 980Ti med 3600MT/s RAM og 6700K@4,5GHz gir 10% høyere fps i Witcher 3@1440 enn med 2400MT/s RAM slik som Tek bruker. Hvor mye mer 1080Ti blir gimpet kan vi jo bare spekulere i.

 

Det eneste som er sånn nogenlunde sikkert her, er at Teks test er så full av hull som en Jarsberg ost..

 

Hvilken RAM har de brukt?

 

 

Minne: Corsair Vengeance 16 GB @ 2400 MHz

  • Liker 1
Lenke til kommentar

90 grader? Og ikke testet i et vanlig kabinett? Stakkars disse Nivida skjermkortene har ikke lang levetid i et kabinett, temperaturen kommer da langt over 100 grader. Jeg trudde det var AMD skjermkortene som var plaget med får mye varme. Ser ut som jeg har tatt feil her.

 

Det er feil. Det kan være kjøligere i et vanlig kabinett hvis man har vifter i det da det vil gjøre at det blir bedre luftsirkulasjon. I et åpent kabinett så er det ikke noe inn/ut ("støvsugereffekt"). Det blir mye kjøligere hvis kortene får litt hjelp ;)

 

Edit; Et godt eksempel er når det blåser ute, det blir kjøligere enn når det er vindstille.

Endret av 4 3
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er flere tester som viser at HB SLI broen har noe for seg i flere spill når man spiller på høy oppløsning. Her er en av dem.

 

Ellers fortsetter Tek å skuffe med sine skjermkort "tester". Disse må vel heller etterhvert omdøpes til "5 spills" tester. Tek opplyser ikke om hvilken frekvens de kjører sin 6700K på, så da er det naturlig å anta at den er på "stock". Som vi vet vil være en flaskehals i en del tilfeller. I denne testen ser vi at Teks testplatform er en flaskehals i GTA5 der TiSLI scorer likt i både 1440 og 4K.

 

Hvor mye av det som er CPU sin skyld, og hvor mye som er RAM hastighet skal jeg ikke mene for mye om. Men vi ser her at 2stk. 980Ti med 3600MT/s RAM og 6700K@4,5GHz gir 10% høyere fps i Witcher 3@1440 enn med 2400MT/s RAM slik som Tek bruker. Hvor mye mer 1080Ti blir gimpet kan vi jo bare spekulere i.

 

Det eneste som er sånn nogenlunde sikkert her, er at Teks test er så full av hull som en Jarsberg ost..

https://www.tek.no/artikler/med-denne-riggen-skal-vi-teste-nye-grafikkort/346971/2

 

Går på stock ja. De burde skrive det i listen over maskinvare, men det var ikke akkurat vanskelig å klikke seg frem til heller :)

Lenke til kommentar

Er vel forvsvinnende få som kjøper flere slike kort kun til spill når det er så utrolig mange andre nyttige ting å bruke disse kortene til. Har selv 4 stk 980 TI klokket til 1500 som brukes til GPU rendering og da får en 100% skalering over alle kortene og ikke dårlig SLI skalering slik dere her viser.

Hva med å ta med GPU benchmarks etc eller henvender tek seg nå bare til tenåringer som spiller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel forvsvinnende få som kjøper flere slike kort kun til spill når det er så utrolig mange andre nyttige ting å bruke disse kortene til. Har selv 4 stk 980 TI klokket til 1500 som brukes til GPU rendering og da får en 100% skalering over alle kortene og ikke dårlig SLI skalering slik dere her viser.

Hva med å ta med GPU benchmarks etc eller henvender tek seg nå bare til tenåringer som spiller?

Tenåringer har ikkje råd, så testen er for oss godt voksne, heller :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...