Gå til innhold

Vivaldi inngår samarbeid med Ecosia. Skal plante trær over hele verden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig at noen gir 80% av overskuddet sitt. Hadde bare et par tre av de virkelig store gjort det så hadde målet vært oppnådd godt før 2020.

 

Muligens jeg bytter for å gi dem en hjelpende hånd. Avskoging er en av de største miljøbelastingene på planeten og det er ikke vanskeligere enn å plante like mye eller mer enn det man hugger får å gå i null. Trær er også en av de plantene som gir mest tilbake til samfunnet hvis man passer på å ha nok av dem.

Lenke til kommentar

Jeg kan godt gi noen av søkene mine. Synes uansett at Google har gitt meg mindre og mindre nøyaktige søk de siste årene, så da kan man jo bruke Bing-motoren litt av og til for å booste konkurransen bittelitt.

 

Edit: rettelse: mindre nøyaktige søkeresultat. Det er søkeresultatene som er mindre nøyaktige enn før. Og i økende grad utdaterte. Men Google har i alle fall filtrering på tidsperiode lett tilgjengelig. 

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

80% av overskuddet, 7.5 millioner plantede trær og et mål om å nå 1,000,000,000 plantede trær. I en organisasjon startet av en backpacker som ønsket å gi tilbake til verden. 

 

Hvis man ser dette som "en overpolitisk korrekt måte å drive merkevarebygging på", trenger man av og til å ta av seg brillene for å gni litt kynisme ut av øynene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det kommer ikke klart frem av artikkelen at du kan sette Ecosia som forhåndsvalgt søkemotor i alle nettlesere. Man trenger ikke bruke Vivaldi for å støtte denne saken.

 

Synes det er svært fornuftig å ikke bidra til å fylle opp pengebingen til Google når man søker.

 

Ser ut til at Ecosia bruker Bing Ads, som av og til viser annonser fra Google. Det er vanskeligere å unngå Google enn du kanskje tror.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ah! Mulig at jeg er litt slow, men jeg oppdaget akkurat et par ting i Ecosia som gjør den bedre for meg: 

- Tidsfilter, jeg trodde ikke Ecosia hadde det. 

- Under "More" finner jeg Google. Så hvis jeg f.eks. kommer i skade for å søke etter "site:diskusjon.no vivaldi ecosia tommyb" så er ikke alt tapt, jeg kan sende søket videre til Google. Først da er alt tapt, siden tråden ikke er indeksert sånn at jeg ikke finner denne tråden likevel. 

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...