Jump to content
Everket

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander

Recommended Posts

Flin skrev (50 minutter siden):

Ni år, 250 millioner dollar. Jeg er ikke imponert over innsatsen, men vi får som sagt se. Det er mulig at de fikser det, men per i dag er det ikke et bra spill.

Kan igjen nevne at det er i pre alpha stadiet. Kan liksom ikke forvente et fullverdig spill i pre-alpha

spetter skrev (7 minutter siden):

Kan igjen nevne at det er i pre alpha stadiet. Kan liksom ikke forvente et fullverdig spill i pre-alpha

Etter 9(!) år burde det være forbi pre-alpha. Skal de utvikles i 5-10 år til, eller hva syns du er riktig? 

16 minutes ago, bshagen said:

Etter 9(!) år burde det være forbi pre-alpha. Skal de utvikles i 5-10 år til, eller hva syns du er riktig? 

Det er ikke uvanlig, men CIG har spilt med åpne kort fra dag 1. Andre store spill kan bruke like mye tid og like mye penger, men de er 1) allerede godt over halvveis innen du hører ett ord om dem, og 2) ikke nødt til å bygge opp flere studioer for å komme igang med utviklingen. Når CIG i tillegg utvikler verktøyene de trenger, og de verktøyene brukes til å utvikle ny teknologi som trengs for spillet og dets servere, sier det seg selv at dette vil synes noe langtekkelig.

Strengt tatt er Star Citizen ikke et spill enda, og dette er de også ganske klare på: Du kan hjelpe ved å 1) bidra økonomisk, og/eller 2) teste og rapportere bugs.

Man spiller ikke SC ennå. Man tester det.

Samtidig forstår jeg fullt ut at det ikke er noe alle ønsker å være med på, eller har tålmodighet til. Jeg lar det ligge selv, i lange perioder av gangen, men når det engang blir ferdig tviler jeg ikke på at det vil bli et supert spill som sprenger mange grenser.

Og hva grafikken angår, så vil jeg påstå at det faktisk er ganske lekkert:

ScreenShot0096.thumb.jpg.fd15c36cfb22b574890b229044dedd91.jpgScreenShot0090.thumb.jpg.f5d6070e9268f7e74fc4d430ce794771.jpgScreenShot0050.thumb.jpg.444e7fb905482c7fc73d8d55105976d1.jpgScreenShot0013.thumb.jpg.fd40fb792b1a0f87dedd57f58e0b1f12.jpg

Edited by Aetius
  • Like 1

Annonse
Aetius skrev (7 timer siden):

Det er ikke uvanlig, men CIG har spilt med åpne kort fra dag 1. Andre store spill kan bruke like mye tid og like mye penger, men de er 1) allerede godt over halvveis innen du hører ett ord om dem .....

RSI har finansiert dette spillet via donasjoner fra dere, det er forskjellen. Andre spillselskaper gjør ikke dette, i denne skalaen. RSI har jo regelrett ingen grunn til å slippe spillet, de har jo allerede cashet ut og kan nå jobbe med bittesmå ting i månedsvis, slik de gjør nå, helt uten konsekvenser. Fordi dere er investorene, og dere krever ingenting. Roadmappet er jo en tragedie, det ser jo ut som de startet med spillet for to måneder siden! 

Spillet er nå 6(!) år forsinket fra datoen som var lovet, og enda i dag så er ikke spillet i nærheten av noe som i det heletatt ligner på et spill man kan spille. At folk fortsatt funder denne svindelen er meg en gåte

Edited by bshagen
  • Like 1

Det er vel ingen som forventer at en alpha versjon skal være perfekt, det tror jeg vi alle kan være enige om. Hvis du vil si at min kritikk av spillet er ugyldig fordi det enda er i en alpha fase så er det greit nok. Spørsmålet blir da hvordan de ikke har klart å komme lengre på ni år med over 250 millioner dollar i budsjett. Det er absolutt mulig at de kommer til å levere et fullverdig spill om få år, men det er også veldig mulig at dette spille ikke blir bra og at det ikke en gang blir fullført. Hadde jeg gitt de 500 kr i 2013 hadde jeg levde godt i dag, jeg hadde kanskje tenkt at det var bortkasta penger, men jeg hadde rå til det. På den andre siden, hvis jeg hadde vært en av de som har gitt de flerfoldige tusen kroner, ja da hadde jeg følt meg lurt.

Versjonen av spillet som jeg testet i helgen er ikke gøy, jeg håper at de forbedrer produktet sitt og jeg håper at spillet kommer ut snart. Det er alt jeg sier.

Og nei, grafikken er ikke fantastisk. Spillet ser bra nok ut, men det er ikke noe mye mer enn hva vi fikk i GTA V. 

Flin skrev (50 minutter siden):

Det er vel ingen som forventer at en alpha versjon skal være perfekt, det tror jeg vi alle kan være enige om. Hvis du vil si at min kritikk av spillet er ugyldig fordi det enda er i en alpha fase så er det greit nok. Spørsmålet blir da hvordan de ikke har klart å komme lengre på ni år med over 250 millioner dollar i budsjett. Det er absolutt mulig at de kommer til å levere et fullverdig spill om få år, men det er også veldig mulig at dette spille ikke blir bra og at det ikke en gang blir fullført. Hadde jeg gitt de 500 kr i 2013 hadde jeg levde godt i dag, jeg hadde kanskje tenkt at det var bortkasta penger, men jeg hadde rå til det. På den andre siden, hvis jeg hadde vært en av de som har gitt de flerfoldige tusen kroner, ja da hadde jeg følt meg lurt.

Versjonen av spillet som jeg testet i helgen er ikke gøy, jeg håper at de forbedrer produktet sitt og jeg håper at spillet kommer ut snart. Det er alt jeg sier.

Og nei, grafikken er ikke fantastisk. Spillet ser bra nok ut, men det er ikke noe mye mer enn hva vi fikk i GTA V. 

Problemet er kompleksiteten til Star Citizen. Bare tenk på noe så simpelt som å hente en boks og plassere det i skipet ditt og fly avgårde. Gammelt klipp fra 2017 men verdt å sjekke ut bare for å høre hvor vanskelige utfordringer dem faktisk har.

9år utviklingstid er ikke unormalt, bare at Star Citizen har vært helt åpen fra dag 1 med alt dem gjør mens andre utviklere ikke slipper noe fra spillene sine før det nesten er ferdig. Når dem i tillegg må utvikle ting som aldri har blitt gjort før så kommer det til å ta tid dessverre. Jeg er backer pga dette prosjektet er det mest spennende jeg har sett i min spillkarriere ihvertfall. Om dem feiler så er det kjipt, men glad for at noen hele tatt prøver å skape noe nytt i dag istedenfor det samme gamle Call of Duty, Battlefield klonene om og om igjen. 

Avean skrev (På 26.5.2020 den 10.14):

Problemet er kompleksiteten til Star Citizen. Bare tenk på noe så simpelt som å hente en boks og plassere det i skipet ditt og fly avgårde.

Javel. Kanskje greit å jekke ned ambisjonene litt da og begynne forsiktig, og så heller bygge ut etterhvert?