Gå til innhold

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes mange forskutterer en del her. Ikke glem at spillet er et par år unna - og i hvilken grad betalingsmodellen gjør det til pay-to-win eller ei, er kun spekulasjoner. Personlig liker jeg heller tanken på mikrotransaksjoner fremfor et månedlig abonnement - såfremt det er en balanse, og at "fjortiser som går berserk med Mastercard'en til pappa" ikke får uforholdsmessig store fordeler.

 

Jeg har i utgangspunktet såpass tro på Chris Roberts at de tar høyde for dette (Roberts selv har jo uttalt at de ikke ønsker P2W), og sørger for at det opprettholdes en balanse. Ett sted må de jo hente inn penger til å drifte serverparken.

 

...og som nomnom sier over her - det er flere ulike måter å spille spillet på.

Endret av Distressor
Lenke til kommentar

Det er jo ikke spekulasjoner når det står svart på hvitt at man kan kjøpe større romskip osv?

 

Jeg har absolutt ingenting imot mikrotransaksjoner selv, så fremt det gjøres på korrekt måte. I min mening er slik det blir fortalt nå, feil måte. Det går ut over balansen i spillet generelt når spillet tilbyr multiplayer aspekter i seg selv.

Lenke til kommentar

Alt er lov så lenge det ikke direkte går ut over spillet i seg selv i form av spillbarhet og balanse.

 

Det å kunne kjøpe et simplisert SDK hvor spillerne selv kunne ha laget mods ville vært en god idé.

 

Alt fra fargeoppsett på drakter på karakteren og skipene til mod support som spillerlagde missions, og tilogmed flere galakser.

 

Litt som Valve gjør det, la spillerne få tjene en liten slant ved å generere innhold til spillet, og dermed får utviklerne noen få prosent av gevinsten derifra. I teorien så kan man tjene mye mer på dette enn en månedlig subscription modell. Samt man får også gratis innhold til spillet sitt gjennom denne løsningen.

 

Det skal jo være mulig å kjøre egne servere, så dette ville ha passet perfekt.

For å spille på X og Y server så laster man automatisk ned mods som er krevd, og man blir fakturert for det.

 

Vil man ikke bruke noen penger på brukerbasert innhold, så spiller man kun på de serverne som utviklerne tilbyr.

 

EDIT: Rotete skrevet, retter på det hvis du ikke forstod hva jeg mente.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Så det er ikke F2P, wow, det endrer mye av hva jeg har tenkt om dette spillet.

 

Spillet vil ha (...) private servere, og vil være ekstremt moddable.

 

vil ikke dette gjøre det bortkastet å bruke noe som helst penger i "ekte penger butikken"?

 

eller vil ikke romskip kunne flyttes mellom private og "offentlige" servere?

Lenke til kommentar

Det er gratis å spille på world servers, etter du har kjøpt spillet.

Og om du bare skal spille lokalt, er det lite poeng å bruke masse penger i world server butikken ja.

 

Jeg ser ikke problemet med at du kan kjøpe deg store romskip, da jeg kan tjene meg opp ingame cash til dette selv, om jeg bare gidder å bruke nok tid på det.

Det er alltids nolifes som kommer til å være "best", ha mest osv, så det blir aldri likt, så lenge ingen tvinges til å spille like mye.

I MIN mening, vil jeg ikke si dette er noen stor form for pay2win spill, men heller ingen som tvinger folk i å spille på world serverne.

 

Halve morroa er å se hva som kommer av lokale server muligheter og mods. Tipper det er her mye av levetiden til spiller vil lages.

Lenke til kommentar

Det siste jeg las/hørte om hva man kunne kjøpe for ekte penger så var det kun ingame penger. Ergo en slik butikk vil på ingen måte gi noen andre fordeler at man kan komme tidligere i gang med kraftigere våpen og større skip.

 

Dette er uansett en fordel som kun vil være i fra starten av helt til folk som velger å ikke bruke ekte penger får spilt sine timer. Da finnes ikke lenger den fordelen. Vider kan jo og en person som har svidd av en haug med penger på et av de større skipene også oppgradert våpen og utstyr til det beste sitte igjen med ingenting etter at en gruppe pirater har tatt skipet.

Så det er jo et sjansespill til syvende og sist.

 

Eneste "urettferdige" fordelen jeg per nå kjenner til i spillet er at alle som pledget før en vis dato får livsvarig forsikring på skipene en har pledget på før en annen dato. Akkurat hvilke datoer det er snakk om husker jeg ikke nå. Men personlig synes jeg dette er en fin gave til alle som har brukt ekte penger på å vise verden at både PC-gaming og romspill fortsatt er av interesse.

 

Skils handler jo ikke om hva man har av skip og utstyr, men hvordan man kan bruke dette.

 

Personlig synes jeg dette er en bedre løsning enn månedsabonnement hvor man MÅ betale for å få lov til å spille et spill man alt har kjøpt og attpåtil ikke sitter igjen med noe. De må jo ha en inntekt for å både ha staben til å utvikle spillet videre og holde serveren(e) oppe.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Anyone who pledged for a copy of Star Citizen before November 26, 2012 automatically has lifetime insurance on their pledge ships; this protects the investment you made in the game in perpetuity. Anyone who pledged for a copy on or after November 26th starts with a finite insurance package for their ship. This can be anywhere from 2 months to 12 months depending on the ship and policy type. Lifetime insurance does not exist for modifications or cargo.

 

Jeg har bare 4 måneder, da jeg kjøpte min Digital Bounty Hunter i desember. Men forskjellen er at min forsikring dekker cargo og modifikasjoner, noe lifetime forsikringen IKKE gjør.

De har også sagt at en admiral som leker chicken med skipet sitt, vil for hver gang han gjør et claim på nytt skip, må befinne seg på å vente lengre og lengre til ting er klart.

 

Forsikring ser uansett ikke ut til å bli noe stort problem, da de legger opp til at dette er noe som folk skal betale for som en vanlig avgift som f.eks det å lande på planeter osv.

 

Jeg har ikke funnet noe jeg føler å klage over per dags dato, og synes det meste de legger ut og planlegger, er både gjennomtenkt og balansert.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg var ->| |<- så nærme til å kjøpe meg et skip til.

Men fornuften tok overhånd, og bestemte meg for å holde meg til min 300i bare.

Selv om 25usd for å ha en limited edition Aurora i hangaren frister.

Jeg var ->| |<- så nærme til å kjøpe meg et skip til.

Men fornuften tok overhånd, og bestemte meg for å holde meg til min 300i bare.

Selv om 25usd for å ha en limited edition Aurora i hangaren frister.

Selv klarte jeg ikke styre unna. :)

Nå er vel ikke Aurora LX en limited edition, men: "We’re making a special edition version of the Aurora, the Aurora LX, available for a limited time. The LX will be available in the finished game, but this will be your only chance to pledge for it through the site (existing LTI Auroras may be upgraded through our promotion for $5 or in the finished game using in-game credits!)"

 

Ser den at det frister. Vet du hvor lenge det tilbudet varer?

Tilbudet varer ut lørdag 4 mai (regner da med ut dagen amerikansk CST tid)
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...