Gå til innhold

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander


Anbefalte innlegg

Det er beregnet/tippet på at det blir lansert i november 2014, men det venter jeg med å se om de klarer det før jeg setter av ferien min i den måneden.

 

De som har pledga så de har tilgang til alpha og beta får vel tilgang til spillet allerede i sommer/høst.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mr Roberts seilier opp som en av mine største helter i spillindustrien, snakker om å gå imot saueflokken!

 

Og med 7,5 mill dollars mellom hendene tenker jeg at dette kan bli tidenes space adventure. Bra det ikke kommer før i 2014 så jeg rekker å spare opp til monster PC`en som trengs :)

 

 

Sjelden sett "Angry" Joe så blid :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

]

Mr Roberts seilier opp som en av mine største helter i spillindustrien, snakker om å gå imot saueflokken! Og med 7,5 mill dollars mellom hendene tenker jeg at dette kan bli tidenes space adventure. Bra det ikke kommer før i 2014 så jeg rekker å spare opp til monster PC`en som trengs :) Sjelden sett "Angry" Joe så blid :)

*

Så vidt jeg har skjønt så har han noen investorer på sin side også. Den summen han har fått gjennom fans var heller bare for å vise investorene om det var interesse for spillet.

 

Correct me if i'm wrong :)

Endret av Gyr0
Lenke til kommentar

]

*

Så vidt jeg har skjønt så har han noen investorer på sin side også. Den summen han har fått gjennom fans var heller bare for å vise investorene om det var interesse for spillet.

 

Correct me if i'm wrong :)

 

Helt riktig. Summen han har fått inn er nok ikke stor nok for omfanget han sikter etter her, så minnes å huske at han så for seg et sted mellom 15-20 millioner for å utvikle spillet. Hadde han vært under en av de store produsentene ville kostnadene garantert vært det dobbelte av dette igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er spillet jeg har ventet på i alle år! Gleder meg noe helt sinnsykt til spillet - og har allerede pledget inn noen dollar for å bidra. Detaljnivået i spillet ligner ikke på noe av det jeg har sett før, og selv om kun halvparten skulle komme med i spillet vil det bli veldig bra!

 

Star Citizen vil være en god grunn til å oppgradere PC'en når den tid kommer - så nå er det bare å spare :)

 

Noen som har fått meg seg hvordan de vil klare serverbelastningen? Det jeg har lest (kan ikke finn kilde) er at det skal brukes en hovedserver til "å huske" tid, plassering og gear - mens man deretter deler inn i mindre områder hvor avstanden mellom objekter er avgjørende for hvilket område du er i. Hvordan de skal løse det sømløst kan bli spennende, men har tro på at de klarer det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Roberts says that a player with enough wealth (earned in-game or purchased with microtransactions) will be able to buy a ship big enough to house his friends’ fighters, or have mannable turrets for them.

 

Så spørsmålet står fremdeles. Pay to win?

 

Igrunn så er jo det spørsmålet allerede svart når man tar en kikk på "pledge" nivåene.

 

Det var jo synd.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Så spørsmålet står fremdeles. Pay to win?

 

Du kan betale penger hvis du har lyst, så kan jeg investere mer tid i spillet og gruse deg allikevel - det er hvertfall det Roberts selv sier.

 

 

To play Star Citizen you need only to buy the initial game. There will never be a monthly charge for usage. Some in-game items may be available as microtransactions, but we will NEVER sell anything that can’t be acquired through honest (and fun!) gameplay.
Lenke til kommentar

Det er jo det som er definisjonen på "Pay to Win".

 

Altså at muligheten til å kjøpe seg fordeler i spillet er der.

Uansett hvor mye man spiller, så vil det alltid være en eller annen 14 åring som bruker lommeboka til sin rike far for å gruse deg med høyere fart, mere armor, og større og sterkere våpen.

 

Jævlig synd at han ikke ser på dette som et problem. Finnes da andre måter å ha microtransactions på hvor det ikke setter så store utfaller på spillbarheten i seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt som kan fåes i spillet kan jo også kjøpes.

Hvordan skal det balanseres?

 

Alt avhenger av om det tar lang tid å oppnå det beste i spillet eller ei. Og utifra det jeg har sett, at det skal ta ufattelig lang tid å se alt i spillet, så da antar jeg også at det samme gjelder for utstyr. Dette vil også resultere i at flere folk tar "snarveien" ved å ta et hopp innom lommeboka for å slippe en mulig "grind".

 

Det er jo tid man tjener inn ved å kjøpe til seg utstyr, så jeg ser ikke helt hvordan de skal kunne "balansere" tid?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...