Gå til innhold

Er Nord-Korea egentlig en trussel? Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?

218 stemmer

1. 1. Utgjør Nord-Korea en trussel mot omverden?

2. 2. Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?

3. 3. Er det riktig å sanksjonere mot Nord-Korea?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, det finnes afrikanske land som har tilsvarende levestandard som NK. Men disse er ikke lukket i like stor grad, med dødstraff for usanksjonert kontakt med omverdenen.

Men om vi da snakker om mesteparten av Europa, Asia ellers og Nord- og Sør-Amerika, så er levestandarden langt hørere.

Jeg er helt enig i at Nord-Korea gjør en gigantisk feil ved å isolere seg. Og politikken om Juche/selvforskynt. Hadde Nord-Korea åpnet seg for omverden ville det vært starten for å løse problemene.

Skrevet

Jeg er helt enig i at Nord-Korea gjør en gigantisk feil ved å isolere seg. Og politikken om Juche/selvforskynt. Hadde Nord-Korea åpnet seg for omverden ville det vært starten for å løse problemene.

Må nok mer til enn å bare åpne seg mer for omverdenen, men ja. Det hadde nok vært et skritt i riktig retning.

Skrevet

Jeg er helt enig med dere begge to. Dog tror jeg fortsatt ikke at det nordkoreanske regimet utgjør en trussel mot noen andre enn landets egen befolkning!

Antakelig ikke. Men er ikke deres behandling av egen befolkning nok til å fordømme dem, mener du?

Skrevet

Jo, det er helt riktig å fordømme regimet! En annen sak er hvordan man skal straffe dem. Sanksjoner rammer folket, ikke regimet. Og jeg mener ikke at det er rktig å gi befolkningen enda større lidelser. Det var nøyaktig det verden gjorde i Irak etter Golfkrigen.

Skal man lære av en feil eller gjenta den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...