Gå til innhold

Denne «flyvende bilen» kan du kanskje snart få kjøpt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noisy AF.

 

Med tanke på hvor mye bråk (pun intended) det har vært rundt vannscootere har jeg problemer med å se disse luften rundt bosatte områder i Norge. Hele konseptet flygende biler synes jeg gir lite mening mtp på støy, energiforbruk og risiko. Selvkjørende biler og tunneler derimot...

Lenke til kommentar

Første velflygende (stabile) quadcopter jeg har sett, så det var bra med denne. Utseendet var heller ikke ille. Minnet meg litt om en snøscooter. Flott å ikke være avhengig av vei for å komme seg frem, og at vann ikke er et stort problem.

 

Men vi fikk i realiteten ikke se hvordan det var å gå av eller på denne mens den flyter på vannet. Vil tro pontongene må både forlenges og monteres bredere for å ha nok stabilitet, ellers havner man fort i vannet, og kanskje også med fartøyet opp-ned.

 

Ble vel heller ikke nevnt noe om løftekapasiteten. Hvor tung kan sjåføren/flyveren veie, og hvor mye ekstravekt kan den ta med seg? Som regel vil man gjerne ha med seg litt når man skal ut å fly annet enn frem og tilbake fra jobb.

 

Og, ja. Støy er nok et større problem om den skal ut til massene. Rekkevidde også, selv om denne ikke nødvendigvis trenger at man kjører omveier, men kan som oftest ta en rett linje mellom avreisested og ankomststed.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...