Gå til innhold

TEST: Smarthus: Futurehome


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du er ute etter smarthus med z-wave etc. så vil jeg sterkt anbefale Smartthings. Kjøpte min på amazon og det er et utrolig godt produkt. Veldig bra samfunn og mange som produserer egne apps til plattformen.

 

Betalte rundt 1200kr for huben inkl. videresending av pakke fra UK og mva.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes ikke startpakken var spesielt rimelig heller.

2 stk Fibaro stikkontaker og en multisensor koster 1747 hos Elektroimpørten.

Da blir det ca 2000,- for sentralen.

Bruker heller Razberry og Openhab2

Det gir frihet til å bruke mer enn z-wave protokollen også.

 

/Jan

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du er ute etter smarthus med z-wave etc. så vil jeg sterkt anbefale Smartthings. Kjøpte min på amazon og det er et utrolig godt produkt. Veldig bra samfunn og mange som produserer egne apps til plattformen.

 

Betalte rundt 1200kr for huben inkl. videresending av pakke fra UK og mva.

 

Smartthings er nok et bra produkt, dessverre for de som er litt mindre tekniske krever det litt mer av brukeren.

Lenke til kommentar

 

Har det åpent API?

 

Ja vi har et "åpent" API men foreløpig er det begrenset med folk som tester. du kan be om tilgang via slack.futurehome.com

Så åpent at man faktisk kan lage et nytt GUI (eller App) for å styre alt slik deres egen app kan gjøre? Eller API for å kunne legge til styringsenheter?
Lenke til kommentar

 

 

Har det åpent API?

 

Ja vi har et "åpent" API men foreløpig er det begrenset med folk som tester. du kan be om tilgang via slack.futurehome.com

Så åpent at man faktisk kan lage et nytt GUI (eller App) for å styre alt slik deres egen app kan gjøre? Eller API for å kunne legge til styringsenheter?

Nei ikke så åpent, kun lese og styre ikke lage egne ting :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Har det åpent API?

Ja vi har et "åpent" API men foreløpig er det begrenset med folk som tester. du kan be om tilgang via slack.futurehome.com

 

Så åpent at man faktisk kan lage et nytt GUI (eller App) for å styre alt slik deres egen app kan gjøre? Eller API for å kunne legge til styringsenheter?

 

Nei ikke så åpent, kun lese og styre ikke lage egne ting :)

 

Da er det jo ikke noe gøy.

Lenke til kommentar

 

Om du er ute etter smarthus med z-wave etc. så vil jeg sterkt anbefale Smartthings. Kjøpte min på amazon og det er et utrolig godt produkt. Veldig bra samfunn og mange som produserer egne apps til plattformen.

 

Betalte rundt 1200kr for huben inkl. videresending av pakke fra UK og mva.

 

Smartthings er nok et bra produkt, dessverre for de som er litt mindre tekniske krever det litt mer av brukeren.

Kan egentlig ikke si meg enig her. Alt er ekstremt lettfattelig, og til og med samboeren min som ikke er veldig teknisk anlagt har null problemer med å bruke noe som helst.

Lenke til kommentar

Dette er jo et kjent problem med mange slike løsninger, de blir for enkle!

Jeg skjønner at ikke alle trenger det mer avansert, men hvorfor ikke lage 2 moduler i appen da, 1 enkel og 1 med mange "avanserte" muligheter.

 

Pluss for at de støtter z-wave, men burde også støttet 433mhz med diverse protokoller, her finnes masse billige enheter som fungerer utmerket til sitt bruk.

Å kunne styre ting basert på tidsrom er det jo nesten utrolig at de ikke har integrert støtte for, det er noe jeg selv bruker endel.

Lenke til kommentar

Huff. IFTTT sammen med smarthus.. Grisete løsning.

EDIT: Det samme gjelder å basere hele "smarthus" løsningen sin på en trådløs teknologi...

Men laptoppen på wifi, det har du? Eller er samtlige enheter i huset ditt kablet? Trådløst smarthus er 100% uproblematisk så lenge man velger noe robust som Z-wave, og styrer unna billig-tøv som Nexa.

 

Om du er ute etter smarthus med z-wave etc. så vil jeg sterkt anbefale Smartthings. Kjøpte min på amazon og det er et utrolig godt produkt. Veldig bra samfunn og mange som produserer egne apps til plattformen.

 

Betalte rundt 1200kr for huben inkl. videresending av pakke fra UK og mva.

Smartthings fungerer dessverre veldig dårlig om nettlinja di går ned. Eller når Samsung bruker serveren sin til å spille CS, så går huset ditt i sirup. Jeg foretrekker en hub som gjør jobben sin dag inn og dag ut, uansett om nettet funker eller ikke.

 

Den første produsenten som innser at en "hub" bare er enda en unødig boks, og implementerer standadene for smarthjem i routere sammen med en Mesh-løsning vil vinne.

 

Det er helt uaktuelt med en "hub" til her i huset.

I routere i en mesh-løsning? Hjelpes... System som Z-wave fungerer allerede som et mesh-nettverk, hvor alle enheter kan videresende data til alle enheter. Men du må nok ha en dings for å styre det hele. 

Lenke til kommentar

 

Huff. IFTTT sammen med smarthus.. Grisete løsning.

EDIT: Det samme gjelder å basere hele "smarthus" løsningen sin på en trådløs teknologi...

Men laptoppen på wifi, det har du? Eller er samtlige enheter i huset ditt kablet? Trådløst smarthus er 100% uproblematisk så lenge man velger noe robust som Z-wave, og styrer unna billig-tøv som Nexa.

 

Om du er ute etter smarthus med z-wave etc. så vil jeg sterkt anbefale Smartthings. Kjøpte min på amazon og det er et utrolig godt produkt. Veldig bra samfunn og mange som produserer egne apps til plattformen.

 

Betalte rundt 1200kr for huben inkl. videresending av pakke fra UK og mva.

Smartthings fungerer dessverre veldig dårlig om nettlinja di går ned. Eller når Samsung bruker serveren sin til å spille CS, så går huset ditt i sirup. Jeg foretrekker en hub som gjør jobben sin dag inn og dag ut, uansett om nettet funker eller ikke.

 

Den første produsenten som innser at en "hub" bare er enda en unødig boks, og implementerer standadene for smarthjem i routere sammen med en Mesh-løsning vil vinne.

 

Det er helt uaktuelt med en "hub" til her i huset.

I routere i en mesh-løsning? Hjelpes... System som Z-wave fungerer allerede som et mesh-nettverk, hvor alle enheter kan videresende data til alle enheter. Men du må nok ha en dings for å styre det hele. 

 

 

Enig der, men da er det ikke like lett å finne en skikkelig god mobilapp - hvertfall min erfaring.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...