Gå til innhold

Trenger hjelp med noen spørsmål angående mat & helse. (9. klasse nivå)


Anbefalte innlegg

Hei, som du sikkert har lest på tittelen trenger jeg hjelp angående et par spørsmål. (Er egt. bare lat) (Hvis denne tråden er postet på feil sted, vennligst flytt den for meg, var litt usikker på akkurat hvor jeg skulle plassere denne tråden)

 

Dersom du skal vurdere og velge varer på en mangfoldig matvaremarked ut fra etiske og bærekraftige kriterier, hva ville du da valgt og hvorfor ville du valgt akkurat slik? 

 

Gi eksempler på hvordan kjøkkenredskaper, tillagingsmåter eller matvaner har endret seg over tid eller flytta seg geografisk, og forklar hvordan det har virket inn på livet til folk?

 

Drøft hvordan ulike markedføringsmetoder kan påvirke valgene av matvarer som forbrukerne gjør? 

 

Drøft hvordan matvaner kan påvirke sykdommer som henger sammen med livsstil og kosthold?

 

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...