Gå til innhold

Nintendo stopper salget av Nintendo Classic Mini i Amerika og Japan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Makes no sense :mellow:

 

Men det viser kanskje i det minste at det hadde vært lurt å være litt mindre bråkjekk og ufin mot folk som poengterte at dette kanskje var noe nintendo gjorde med vilje? At det faktisk er en mulighet for at det er tilfellet?

 

AtW

 

Hvem er bråkjekk?

 

Du, bare gå tilbake i tidligere tråder om emnet, du har ikke akkurat gått stille i dørene.

 

AtW

 

Rette ræva som renner ;)

Lenke til kommentar

Jeg tipper de kjører med sin vante teknikk, begrenset tilgang for å øke etterspørsel generelt, som nevnt i en annen tråd, jeg var nylig på et konsollmuseum, der det ble skrevet om hvordan nintendo brukte denne taktikken på NES, og de har brukt den mange ganger siden. Så det er vel ikke så ekstremt usannsynlig at de har brukt den nå også.

 

AtW

 

Jeg har lest den teorien flere ganger men selv så tror jeg ikke helt på den.

Så vidt jeg har sett så har ikke N satset så mye på den, jeg har ikke sett reklame for den hørt at N har prøvd å snakke den så mye opp.

Det virker bare merkelig strategi for å selge en liten plastkopi av en gammel konsoll. Da tror jeg heller det koster litt for mye å administrere produksjon i forhold til hva de tjener. Men det er min personlige mening.

 

Har hatt dem siden før påske der, men selv var jeg ikke akkurat begeistret for den til den prisen, men kanskje du kan tjene en slant på den.

 

Har ingen planer om å selge, jeg har rett og slett bare litt lyst på den nå som man kan hacke inn hvilken spill man vil.

Jeg synes heller ikke prisen er så ille. De har nok impotert den utenom de vanlige kanalene og da koster det litt ekstra, og når markedet er slik det er så klandrer jeg ikke en liten butikk for å prøve å tjene litt ekstra.

Lenke til kommentar

Noen av disse kommentarene altså...

 

NES mini var nok meny som et samleobjekt. Noe for nostalgikere mest, IKKE som avtageren til Wii U, det er Switch. Og det er åpenbart at de kjlret på med alt de har til Switch nå (raskest selgende Nintendo konsoll noen gang). En annen ting er at de tjener pent lite på NES mini, noe 2-3 dollar per konsoll, så den var aldri en gullgruve til å begynne med.

 

Disse konspirasjonsteoriene begynner å bli veldig paranoide og da ulogiske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm. Jaja. Som noen andre påpekte så skal det bli spennende å se hvordan disse blir liggende på pris etterhvert. Har faktisk en ubrukt en liggende. Hadde tenkt å bruke den, men så kom plutselig retro-freak med enda flere muligheter så da kjøpte jeg den også. Men ja, en mini SNES kunne vært interessant...

Jeg tror helt ærlig de ikke kommer til å nå de ekstreme prisene, det er laget for mange til det.

 

Tror heller ikke de fleste som har kjøpt den er seriøse samlere men heller folk som har kjøpt pga nostalgi. Mange av de kommer nok til å legge den ut for salg om et års tid når de er ferdig med mimringen og innser den bare samler støv.

 

Tipper den kan nå tre tusen nå som mange føler de må skaffe den før det er for sent men etterhvert som den forsvinner fra minnet og nyhetssider så vil den etterhvert dale til 1500-2000 igjen.

 

Edit:

noen som vet om noen maskiner som er produsert over 500.000 av som selges godt over ny-pris 10++ år etterpå?

Endret av Houdini
Lenke til kommentar

 

 

Veldig fornøyd med kjøpet selv om det er en bilde-delay via HDMI som gjør at spillene er bittelitt mer laggy enn de var på originale consollen koblet opp mot en CRT skjerm.

 

 

Om du har et nyere TV så aktiver Spillmodus. Det vil hjelpe mye. 

 

 

 

Lite slår en god gammel CRT+retro konsoll kombo  :D Man kan jo ta steget mot en Framemeister da, men det er litt ekstremt og dyrt. Men om man har mange av de gode gamle maskinene og bruker de titt og ofte...hvorfor ikke :)

 

Men spillmodus ja, det er imperativt. Lurer på hvor mange rundt om som sitter med fabrikk innstillinger og spiller på konsoll altså.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

 

 

Veldig fornøyd med kjøpet selv om det er en bilde-delay via HDMI som gjør at spillene er bittelitt mer laggy enn de var på originale consollen koblet opp mot en CRT skjerm.

 

 

Om du har et nyere TV så aktiver Spillmodus. Det vil hjelpe mye. 

 

 

 

Lite slår en god gammel CRT+retro konsoll kombo  :D Man kan jo ta steget mot en Framemeister da, men det er litt ekstremt og dyrt. Men om man har mange av de gode gamle maskinene og bruker de titt og ofte...hvorfor ikke :)

 

Men spillmodus ja, det er imperativt. Lurer på hvor mange rundt om som sitter med fabrikk innstillinger og spiller på konsoll altså.

Jeg har faktisk bare testet den mot Asus Predator monitoren til PC'en min. Jeg måtte skru på "Over Drive" til "Extreme" for å ha sjangse til å spille de vanskeligere motstanderne i Punch Out. Før jeg oppdaget dette ble jeg sittende og gjette, da det ikke var tid til å reagere, selv om jeg visst akkurat hva slags angrep som kom og hvordan å unngå det.

 

Det ble absolutt bedre etter at jeg aktiverte dette på monitoren, men det er fortsatt litt "off" fra originalen+CRT. I de fleste spill legger man sikkert ikke meke til det, men Punch Out har veldig små marginer for å reagere.

Lenke til kommentar

 

Jeg tror helt ærlig de ikke kommer til å nå de ekstreme prisene, det er laget for mange til det.

 

Tror heller ikke de fleste som har kjøpt den er seriøse samlere men heller folk som har kjøpt pga nostalgi. Mange av de kommer nok til å legge den ut for salg om et års tid når de er ferdig med mimringen og innser den bare samler støv.

 

Tipper den kan nå tre tusen nå som mange føler de må skaffe den før det er for sent men etterhvert som den forsvinner fra minnet og nyhetssider så vil den etterhvert dale til 1500-2000 igjen.

 

Gode poeng der, utbryterkongen! Og ja, det er nok nostalgikerne som driver dette. Seriøse samlere går sikkert for noe som kan kjøre konsollspill fremdeles. Nevnte Retro Freak er jo genial til det. Støtter 15 forskjellige format samt at man kan laste inn roms om man føler for det...

Lenke til kommentar

 

Makes no sense :mellow:

 

Men det viser kanskje i det minste at det hadde vært lurt å være litt mindre bråkjekk og ufin mot folk som poengterte at dette kanskje var noe nintendo gjorde med vilje? At det faktisk er en mulighet for at det er tilfellet?

 

AtW

 

Hva gjorde de med vilje, og med hvilket formål?

Lenke til kommentar

 

 

Makes no sense :mellow:

Men det viser kanskje i det minste at det hadde vært lurt å være litt mindre bråkjekk og ufin mot folk som poengterte at dette kanskje var noe nintendo gjorde med vilje? At det faktisk er en mulighet for at det er tilfellet?

 

AtW

Hva gjorde de med vilje, og med hvilket formål?

Dette har jeg gjort rede for i denne tråden, og i svar til deg direkte i andre tråder. Jeg foreslår du heller spør om det er noe du vil ha utdypet, istedet for å spørre om det samme igjen og igjen. AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...