Gå til innhold

The Americans, en diskusjon


Anbefalte innlegg

Ser på The Americans, ikke så veldig bra. Sett to sesonger. Det jeg stusser over er den dårlige kvaliteten på bildet, det er grumsete og ser ut som det er spilt inn på 70-tallet. Greit at handlingen er noen år tilbake men kvaliteten på bildet bør være bedre. Noen som synes serien er bra? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser på The Americans, ikke så veldig bra. Sett to sesonger. Det jeg stusser over er den dårlige kvaliteten på bildet, det er grumsete og ser ut som det er spilt inn på 70-tallet. Greit at handlingen er noen år tilbake men kvaliteten på bildet bør være bedre. Noen som synes serien er bra? 

 

Serien er vel mer eller mindre universielt hyllet som noe av det beste som har blitt laget innenfor TV. Har ikke sett den selv. Blir veldig skeptisk når "alle" mener noe er ultrabra. Da pleier jeg som regel å bli skuffet. 

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

The Americans er det beste som går på TV for tiden. Med sesong 5 klarer de nok en gang mesterstykket å fornye seg og skape ny dynamikk etter en foregående fantastisk sesong som forandret mye. Så godt som alt som skjer i serien er teppetjukt med mening, retning, stemning og spenning. No fillers. 

Den kjører en annen fargepalett og skarphet enn andre serier for å gi den rette 80-talls-vibben. Men hvis det er grumsete, bør du finne deg en annen tracker, eller ringe Altibox. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

The Americans er det beste som går på TV for tiden. Med sesong 5 klarer de nok en gang mesterstykket å fornye seg og skape ny dynamikk etter en foregående fantastisk sesong som forandret mye. Så godt som alt som skjer i serien er teppetjukt med mening, retning, stemning og spenning. No fillers. 

Den kjører en annen fargepalett og skarphet enn andre serier for å gi den rette 80-talls-vibben. Men hvis det er grumsete, bør du finne deg en annen tracker, eller ringe Altibox. ;)

Canal Digital, det er veldig grumsete. Og serien er elendig, ihvertfall de to første sesongene. Blir så lei av å se på de to svikerne. Det er så urealistisk og lite troverdig. Håper det kommer seg etter hvert. 

Lenke til kommentar

The Americans er en av de meste fenomenale dramaseriene skapt de siste årene. 

 

Sammen med The Leftovers. Å herregud for en fantastisk siste sesong den serien har som kommer nå snart. Herregud. Dette og The Americans er TV-drama som burde snakkes om.

Da er vi totalt uenige. Det er verre en Lost. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

The Americans er det beste som går på TV for tiden. Med sesong 5 klarer de nok en gang mesterstykket å fornye seg og skape ny dynamikk etter en foregående fantastisk sesong som forandret mye. Så godt som alt som skjer i serien er teppetjukt med mening, retning, stemning og spenning. No fillers. 

Den kjører en annen fargepalett og skarphet enn andre serier for å gi den rette 80-talls-vibben. Men hvis det er grumsete, bør du finne deg en annen tracker, eller ringe Altibox. ;)

Canal Digital, det er veldig grumsete. Og serien er elendig, ihvertfall de to første sesongene. Blir så lei av å se på de to svikerne. Det er så urealistisk og lite troverdig. Håper det kommer seg etter hvert. 

 

Tja, The Americans er nok ikke en av seriene som kan virke tam i begynnelsen, men går seg til etter hvert. For min del er det full klaff fra første episode, så hvis du ikke liker den fra starten tror jeg ikke du kommer til å like de senere episodene. Selv om den på mange måter bare blir bedre og bedre.

 

Det er kanskje vanskelig å tro, men serien er faktisk ikke urealistisk, tvert imot.

Den er skapt av en tidligere CIA-offiser, er basert på ting som faktisk skjedde (og skjer), og har fått skryt for sin troverdighet fra andre folk som vet hva de snakker om.

http://www.vanityfair.com/hollywood/2014/05/the-americans-real

 

According to former senior K.G.B. and U.S. intelligence officials who spoke to VF Hollywood, The Americans rings surprisingly true and relevant—even today.

The “illegals” are real, and they really did marry each other.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

The Americans er en av de meste fenomenale dramaseriene skapt de siste årene. 

 

Sammen med The Leftovers. Å herregud for en fantastisk siste sesong den serien har som kommer nå snart. Herregud. Dette og The Americans er TV-drama som burde snakkes om.

Da er vi totalt uenige. Det er verre en Lost. 

 

Beth er et så utrivelig vesen. En skikkelig bitch. Philip er også en dritt, men ikke så ille. 

Lenke til kommentar

 

 

The Americans er det beste som går på TV for tiden. Med sesong 5 klarer de nok en gang mesterstykket å fornye seg og skape ny dynamikk etter en foregående fantastisk sesong som forandret mye. Så godt som alt som skjer i serien er teppetjukt med mening, retning, stemning og spenning. No fillers. 

Den kjører en annen fargepalett og skarphet enn andre serier for å gi den rette 80-talls-vibben. Men hvis det er grumsete, bør du finne deg en annen tracker, eller ringe Altibox. ;)

Canal Digital, det er veldig grumsete. Og serien er elendig, ihvertfall de to første sesongene. Blir så lei av å se på de to svikerne. Det er så urealistisk og lite troverdig. Håper det kommer seg etter hvert. 

 

Tja, The Americans er nok ikke en av seriene som kan virke tam i begynnelsen, men går seg til etter hvert. For min del er det full klaff fra første episode, så hvis du ikke liker den fra starten tror jeg ikke du kommer til å like de senere episodene. Selv om den på mange måter bare blir bedre og bedre.

 

Det er kanskje vanskelig å tro, men serien er faktisk ikke urealistisk, tvert imot.

Den er skapt av en tidligere CIA-offiser, er basert på ting som faktisk skjedde (og skjer), og har fått skryt for sin troverdighet fra andre folk som vet hva de snakker om.

http://www.vanityfair.com/hollywood/2014/05/the-americans-real

 

According to former senior K.G.B. and U.S. intelligence officials who spoke to VF Hollywood, The Americans rings surprisingly true and relevant—even today.

The “illegals” are real, and they really did marry each other.

 

Min mening er at dette er så langt ute på viddene som det er mulig å komme. De hadde vært avslørt for lenge sidenn. Det er så lite troverdig. Det er dårligere en LOST. 

Lenke til kommentar

Det er kanskje vanskelig å tro, men serien er faktisk ikke urealistisk, tvert imot.

Den er skapt av en tidligere CIA-offiser, er basert på ting som faktisk skjedde (og skjer), og har fått skryt for sin troverdighet fra andre folk som vet hva de snakker om.

http://www.vanityfair.com/hollywood/2014/05/the-americans-real

 

Men jae-ols mener jo noe annet.... :(

 

Det eg har sett av den er kanon.

Lenke til kommentar

 

Det er kanskje vanskelig å tro, men serien er faktisk ikke urealistisk, tvert imot.

Den er skapt av en tidligere CIA-offiser, er basert på ting som faktisk skjedde (og skjer), og har fått skryt for sin troverdighet fra andre folk som vet hva de snakker om.

http://www.vanityfair.com/hollywood/2014/05/the-americans-real

 

Men jae-ols mener jo noe annet.... :(

 

Det eg har sett av den er kanon.

 

Ja jeg mener serien er et makkverk og full av faenskap som går i fiendens ærend. Håper de får en grusom død. 

Lenke til kommentar

Enig med Isbilen og Maury om Americans. Dette er andre gangen på rad jeg er enig med Maury (forrige var Iron Fist, dog med negativt fortegn) Jeg har bare sett 4 sesonger av Americans, men for ta det punktvis:

 

1. Ja, serien satt fra omtrent første episode (muligens andre de fleste serier tar litt tid før man blir revet med)

2. Jeg sleit litt med de(n) første sesongen(e), at russerne var mest helter. Men samtidig er det en litt friskt pust også da selfølgelig amerikanere blir portrettert som dette i det meste av spiondrama fra Hollywood. Etterhvert jevner dette seg veldig ut noe som bidrar til troverdigheten. Fascinerende hvordan hver side i konflikten tolker den andres sidens handlinger som avskyelige, mens legitimerer ca samme handling de selv gjør. Dette bidrar også til at serien virker troverdig.

3. Stan Beeman (Noah Emmerich), fortjener et eget punkt. Han spiller meget bra, og man får sympati med karen.

4. De fleste serier er egentlig "ferdig" etter første eller andre sesong (Homeland f.eks). Men siden serien har vært en suksess fyller man på med nye sesonger, som mangler rød tråd og plott. Americans kunne fort også blitt en sånn serie også. Bare introdusere nye subjects som skal lures og dumpes. Men så gjør de, etter min mening, en liten genistrek ved gi deres datter Paige en større del av serien. Så dette er hennes punkt. Hun spiller godt ei sterk tenåringsjente som har andre verdier enn sine russiske foreldre. Vil hun venne seg mot dem? Vil de presse henne til å bli spion for dem? Vil hun bli en dobbelagent? Slike spørsmål var det jeg satt med i sesong 3. Dette er etter min mening den beste sesongen, fordi spiondramaet nå har en ny dimensjon å spille på som ikke annen spion-drama har. Det virket dog som manusforfatter var litt usikker på hvor han/hun ville la dette gå, så de kunne fått noe flere dråper ut av sitronen her. Men alt i alt skal de ha kredit for at alt det med Paige er veldig uforutsigbart.

5. Det er så befriende med slik serie med en så lav frekvens av biljakter og skyteepisoder.

6. Så skal det sies at Philip og Elizabeth begynner å få en lang liste over oppdrag de har kommet ut av helt uten mistanke i FBI. Dette skal det trekkes bittelitt for.

 

edit: Serien skal også ha kreditt for at den tør å ta med så pass mye dialog på russisk. Igjen en ting som bidrar til troverdighet. Noe mange andre serier kan lære av (Vikings etc.).

Endret av maanemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er visst en av få som ikke likte The Americans noe særlig. Så bare en halv sesong, og kan absolutt være enig i at det er bra, men det greide ikke å engasjere meg. Vet ikke hvorfor, om det var historien, skuespillet, karakterene eller noe annet. Når det så hadde gått en uke eller to siden forrige episode og jeg ikke følte noe behov for å se videre, droppet jeg det like greit. Sånn jeg skjønner det er det nesten ingen vits i å prøve å se videre? Høres ut som alle som forguder serien gjorde det fra første sekund.

 

Big Little Lies var veldig bra.

Likte serien veldig godt, men ble litt skuffet over slutten.

 

Syntes det ble litt antiklimaks. Hele tiden hadde de bygget opp til at noe skikkelig ille skulle skje, men det som skjedde løste jo en del problemer, og var kanskje det minste ille dødsfallet som kunne forekommet. Greit med en lykkelig slutt, men følte også jeg ble snytt for et eller annet.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...