Gå til innhold

Mass Effects ansiktsanimasjoner blir ikke penere for piratene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men akkurat dette med "Testing" er jeg enig i. Spill demoer og trials er fullstendig borte. Dette er sikkert skjedd fordi utviklere innså at spillene var dritt, og folk som prøvde ikke ville kjøpe. Så dermed er demoer og trials dødd ut i utviklernes favør. Dermed må vi risikere og tape alt fra 399,- til 699,- for noe ikke engang vet om er optimalisert eller at det fungerer slik at er fremstilt. Og i dag ser vi jo at det er tilfelle at spillene er fullstendig på tryne, og det tar gjerne flere måneder før det blir fikset. Bare se på Forza Horizon 3! DRITT SPILL SOM KOSTER 800,-! Bare bugs og online fungerer nesten aldri!

 

Jepp. Demoer fører dessverre til mindre salg.

 

Demos Are Great For Gamers, Not-So-Great For Game Sales

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er veldig for å kunne nå alle spill på en plattform, og når jeg da har nærmere 300 spill på Steam og det er den mest utbredte og populære tjenesten så syns jeg andre tjenester kan ta seg en relativt stor bolle.

Det er i overkant naivt å ønske alle konkurrenter til tjenesten du benytter deg av nedenom og hjem. Uten konkurranse hadde Valve hatt et monopol. STEAM er ikke din venn, hadde de fått muligheten hadde de blødd deg for penger og holdt alle rettigheter som ikke er beskyttet av lovverket utenfor rekkevidde.

 

Et monopol er aldri til en kundes fordel, så i motsetning til mange ønsker jeg all lykke til Origin selv om jeg har mesteparten av mine spill på STEAM.

Er ikke for monopol. Origin og Steam kan gjerne eksistere sammen, men det er forbanna irriterende at ikke alle spill kommet til alle plattformer. Jeg er ikke interessert i å ha 3 ulike systemer for spillene mine. Kjøper man Ubisoft spill via Steam må man likevel ha det makkverket Uplay. Det er ikke brukervennlig å måtte launche to ulike programmer for å starte opp et spill.

 

Jeg er ikke Steam fanboy, syns den tjenesten har forbedringspotensial så det holder. Men jeg er for at ting skal være enkelt, og da er det lettere å forholde seg til et spillbibliotek.

 

Uansett Ass Defect Downsyndromeda blir plukket opp på billigsalg langt fram i fremtiden en gang når de har fikset spillet, og da på konsoll..

Enig med deg mister, om enn av noen andre grunner, origin er grov på snoking i datamaskinen din, man møter på en gjeng av gamere her som ikke forstår hvorfor den politiske korrektheten de kaster seg over deg med er skadende for dem selv. Se på på forskjellige selskap som f.eks Ubisoft osv, siden de vet at gamere ikke har noen rettigheter i forhold til produkt, at de gjør som de vil uten hensyn til spillere, er egentlig gameres egen skyld så lenge man ikke gjør noe med, men godtar alt de kommer med liggende, og angriper heller sin egne.

 

Synes det er merkelig at på linje med at piratvirksomheten går ned, så blir vi levert mer mer og mer uferdige produkter. Man hører fortsatt selskap som klager på nedlasterne, når de har overbudsjettert og ikke har bakkekontakt med eget produkt i forhold til prising eller kvalitet. Demoer og trials som en annen person skriver her, har forsvunnet til utvikleres fordel. Så forbruker står bare igjen med mindre og mindre rettigheter. Igjen og Igjen. Takk for meg over og ut.

Lenke til kommentar

Hvis du venter 3 måneder med refund og har spilt det i titalls timer så forstår jeg godt at man ikke får en refund. Jeg spilte det et par dager ved launch og fikk refund. Også interessant at du velger å overse de 3 forsøkene support gjør på å forsøke å få kontakt med ham.

 

Kjenner flere som tok refund fordi de ikke hadde en Xbox One å spille det på, ingen hadde problemer med det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tja, var endel som ikke fikk refund, men jeg gidder ikke lete opp gamle tråder på spillforum nå. Men det var slutt så og si over natta, og ja, i sånne situasjoner hadde jeg heller lastet ned og testet.

 

Og jada, jeg har lastet ned spill som ikke starter, og fått kjørt piratkopien men ikke versjonen jeg har betalt for. PC-gaming kan være flott noen ganger.

Lenke til kommentar

Etter at eg byrja å bruke steam rundt HL2 release, lasta eg ikkje ned eit einaste spel ulovleg på monge herrens år, fordi det var både enklare å få nåke som fungerte, og til ein rimeligare pris. Dette varte dog heilt fram til at Origin og Uplay kom inni bilete.

 

To dårleg utvikla platformer, med elendig brukargrensesnitt og mykje nedetid, resulterte i at eg lastar ned interessange titlar som ikkje er tilgjengeleg på steam. Ikkje nok med det, om du kjøper ein Ubisoft tittel på steam, vil du først måtte starte opp Uplay og deretter starte spelet derifrå.

 

Brukarvennleg? Er det rart folk lastar ned spel frå litt meir lugubre kilder?

Lenke til kommentar

 

Men akkurat dette med "Testing" er jeg enig i. Spill demoer og trials er fullstendig borte. Dette er sikkert skjedd fordi utviklere innså at spillene var dritt, og folk som prøvde ikke ville kjøpe. Så dermed er demoer og trials dødd ut i utviklernes favør. Dermed må vi risikere og tape alt fra 399,- til 699,- for noe ikke engang vet om er optimalisert eller at det fungerer slik at er fremstilt. Og i dag ser vi jo at det er tilfelle at spillene er fullstendig på tryne, og det tar gjerne flere måneder før det blir fikset. Bare se på Forza Horizon 3! DRITT SPILL SOM KOSTER 800,-! Bare bugs og online fungerer nesten aldri!

 

Jepp. Demoer fører dessverre til mindre salg.

 

Demos Are Great For Gamers, Not-So-Great For Game Sales

 

Så, det er ille at man ikke får komme unna med å produsere dårlige produkter fordi ingen finner det ut før de uansett har kjøpt det?

Hadde ME:A kommet ut med demo som viste frem den latterlig lave kvaliteten produktet holdt, ville det blitt en flopp som slo ut på seismografen. Så ville kanskje andre utviklere sett at man må levere et godt produkt for at folk skal ville betale for det, og spillmediet ville sett en dramatisk økning i kvalitet.

Lenke til kommentar

Demo kan falle begge veier. Er spillet bra kan demoen være det som tipper en person over i å kjøpe spillet.
FEZ lastet jeg ned som demo og deretter kjøpte. Hadde neppe kjøpt spillet uten demo. Det samme med f.eks Rayman Legends. Nå skal det sies at mange spill ikke faller i smak, og dermed virker demoen heller avskrekkende. Taktikken her burde være å kun tilby demo så lenge spillet er bra for målgruppen. Dette lager jo et piratmarked for å finne ut om et spill er verdt pengene. Problemet da igjen er at folk allerede har spillet og da ser de fleste unge folk ikke noe poeng i å betale for det heller, men tar heller opp en moralsk gjeld heller enn å betale. Det som også er fint med piratmarkedet er at en kan laste ned spill og filmer en har ødelagt media på eller har DRM problemer med. Det synes jeg er rimelig, men det er jo selvfølgelig delte meninger om det.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Heller litt stygge animasjoner enn å betale blodpris for dette skvipet

Hvorfor laste det ned da? Om man synes spillet bare er skvip.
For å teste det på egen PC og danne seg sitt eget inntrykk. Når spill ikke er på Steam og lar seg refundere er piratkopiering helt ok i mine øyne, iallefall så lenge det ikke foreligger en demo.

 

 

Pinlig.

Hvordan er dette pinlig?

 

Han sier jo at dersom det ikke er mulig å prøve ut et produkt før du betaler for det, og det ikke er mulig å få pengene refundert dersom du ikke liker produktet du ikke har fått mulighet til å prøve, så er det greit å piratkopiere, og det er jeg helt enig i.

 

Alt annet er forbrukerfiendtlig, og spillbransjen har beveget seg mer og mer i den retningen de siste årene. Demoer har forsvunnet og tidsbegrensede betaer er ingen god erstatning. "Så du hadde ikke tid til å spille spillet vårt da vi hadde åpen beta? Synd for deg. Kjøp det du."

 

Det som er pinlig her er at du synes en slik tankegang er pinlig.

 

 

Men det er jo mulig med refund. Se kommentaren til Akrabra. 

Hallo i luken? Vi diskuterer jo her på et generelt grunnlag, jeg gjør iallfall det. Det er ikke alle som kjøper spillene sine gjennom Steam eller Origin.

 

 

Unnskyldningene for å piratkopiere har jeg hørt alle av. Like dårlige hver gang. 99% gjør det kun for ikke å betale. I dag får du alle spill på PC på Steam o.l. med mulighet for refund, så da blir det enda mer flaut å høre på dere. 

En ting skal først og fremst sies! Det heter ikke "pirat kopiering" når man laster ned. Her er det jo greit at alle skjønner forskjellen på det og pirat kopiere noe, og det og laste ned noe fra internett....

 

Om du får tak i et software produkt eller et Spill som DU velger å pirat kopier for så og laste det OPP(ikke ned!) Så har du brutt mot opphavsrett/copyright osv.... MEN! Det og laste ned noe som på internett/en side refererer til som gratis er ikke det samme som at noen pirat kopierer noe....

 

Nedlastning fra nett kan ikke gjøres ulovlig, men det å laste opp noen andres produkter på nett derimot er og SKAL være ulovlig.....

 

Jeg er ingen piratkopi fyr, og jeg støtter absolutt ikke pirat kopiering. Jeg selv er spill designer og ønsker jo at de som vil spille mitt spill skal betale for det.

 

Men akkurat dette med "Testing" er jeg enig i. Spill demoer og trials er fullstendig borte. Dette er sikkert skjedd fordi utviklere innså at spillene var dritt, og folk som prøvde ikke ville kjøpe. Så dermed er demoer og trials dødd ut i utviklernes favør. Dermed må vi risikere og tape alt fra 399,- til 699,- for noe ikke engang vet om er optimalisert eller at det fungerer slik at er fremstilt. Og i dag ser vi jo at det er tilfelle at spillene er fullstendig på tryne, og det tar gjerne flere måneder før det blir fikset. Bare se på Forza Horizon 3! DRITT SPILL SOM KOSTER 800,-! Bare bugs og online fungerer nesten aldri!

 

GI OSS TILBAKE TRAILS OG DEMO SÅ DABBER NEDLASTING AV SPILL ULOVIG SAKTE MED SIKKERT BORT!

 

 

Som nevnt så mange ganger før i denne tråden så kan du få tilbake pengene på alle spill du har kjøpt på Steam via Steam refund. Eneste kravet er at det ikke har gått lengre enn 14 dager og du ikke har spilt mer enn 2 timer. Altså ingen som helst unnskylding for å piratkopiere noen spill som ligger på Steam.

Lenke til kommentar

Ass Defect Downsyndromeda blir plukket opp på billigsalg langt fram i fremtiden en gang når de har fikset spillet, og da på konsoll..

 

Måtte le litt av den. Men når det åpenbart sitter så langt inne å spille det, hvorfor bruke tid på det i det hele tatt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ass Defect Downsyndromeda blir plukket opp på billigsalg langt fram i fremtiden en gang når de har fikset spillet, og da på konsoll..

 

Måtte le litt av den. Men når det åpenbart sitter så langt inne å spille det, hvorfor bruke tid på det i det hele tatt?

Kanskje fordi man har spilt Mass Effect 1-3 og håpte dette skulle bli bra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter at eg byrja å bruke steam rundt HL2 release, lasta eg ikkje ned eit einaste spel ulovleg på monge herrens år, fordi det var både enklare å få nåke som fungerte, og til ein rimeligare pris. Dette varte dog heilt fram til at Origin og Uplay kom inni bilete.

 

To dårleg utvikla platformer, med elendig brukargrensesnitt og mykje nedetid, resulterte i at eg lastar ned interessange titlar som ikkje er tilgjengeleg på steam. Ikkje nok med det, om du kjøper ein Ubisoft tittel på steam, vil du først måtte starte opp Uplay og deretter starte spelet derifrå.

 

Brukarvennleg? Er det rart folk lastar ned spel frå litt meir lugubre kilder?

 

Har personlig ingen problemer med verken Uplay eller Origin. Har etterhvert fått ganske mange spill på Origin og synes alt fungerer ganske smertefritt. Har hatt et par høner å plukke med Uplay (hvem i h****** lagrer brukerfiler utenfor Bruker-mappa i Windows som default?!), men nå går det egentlig greit. 

 

Synes egentlig at Steam er mest slitsom ved at den ofte når jeg faktisk skal sette meg ned for å game (det kan gå ukesvis i mellom), så må jeg laste ned en patch på 5-10GB, og så får jeg mye lavere nedlastingshastighet enn hva linja mi takler og må vente en stund før jeg faktisk får sette i gang. Både Origin og Uplay laster ned alltid ved full hastighet hos meg, men ikke Steam.

 

Jeg stiller meg også i rekka med at det er ikke noen unnskyldning for å piratkopiere lengre. Det finnes fullgode alternativer ved at man kan få refunda spillet før et visst antall timer med spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...