Gå til innhold

Bluecom ADSL erfaring?


Devil-Teddy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en kammerat av meg har den hissigste bluecom linja, han har problemer heeeele tiden med den. Ikke det at det er mye nedetid osv, men han får ræva hastighet i forhold til det han betaler for. En gang fikk han 270kbs på itavisen, og han har 2mbit linje.. skulle jo egentlig fått 2000kbs+++.. damn bluecom suger har jeg hørt.

Lenke til kommentar

Hei når det gjelder ADSL/SHDSL og dersom dere har dårlig hastighet vil jeg sjekke følgende: Ring operatøren og sjekk avstanden til sentralen. Er avstanden over 3000 meter og kabelkvaliteten er 0,4 mm eller dårligere kan det by på problemer for ADSL/SHDSL-linja. Nå det gjelder kabelkvalitet på 0,6 skal det ikke by på problemer før ved 5000 meter.

 

Dersom avstandene er kortere enn de overnevnte tallene så skal operatøren sjekke det ut nærmere, dersom ikke kan de bare nedgradere deg til en lavere hastighet, til en billigere penge.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Heisann og hoppsann!

Bluecom bygger ut veldig mange egne sentraler i år og dersom du holder til på et større sted og på en sentral hvor Bluecom har mange kunder så vil du få veldig gode hastigheter. Hørt om kunder som nå er flyttet over på nye sentraler som har godt over 25% mer enn de betaler for(ca. 1370/460 for 1024/256), vet ikke om de kommer til å strupe hastighetene mer, men tror ikke det.

 

Bluecom har også generelt meget gode linjer på østlandet, men erfaringsvist kan de ha dårlige linjer til tider på mindre sentraler.

 

Hastighetstestene til IT-avisene er dessverre begynt å bli litt misvisende for de fleste leverandørene, trro nok det hadde vært en fordel om de kuttet de 10% dårligste testene, samt de 10% beste. Det villle nok gitt et bedre bilde av den generelle kvaliteten til de fleste leverandørene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nedetid og hastighet har med kvaliteten på utstyret på sentralen!

Jo flere på samme sentral, jo mer belastning, og hvis utstyret der i tillegg er gammelt så sier det seg selv at kvaliteten går endel ned!

 

Kan ikke komme her å si at "Bluecom gir deg ikke det du betaler for" , for det gjelder bare spesielle tilfeller..

 

Vet at bluecom holder på med oppgradering av sentraler, hvertfall her jeg bor..

 

Er kjempe fornøyd med bluecom!

 

Men en ting å huske hvis du skal ha bluecom :

 

- De sender den første regninga etter noen uker etter bestilling, en HALV-ÅRS regning. Deretter velger du selv om du vil ha måndelig, kvartalsvis, etc.

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke en ISP som setter nye kunder foran de som har vært trofaste mot dem over flere år. Da snakker jeg om pris på linja.

Ja, det er faktisk det eneste jeg ikke liker ved bluecom, ellers har de vært grie mot meg.

 

Men - ser ut som jeg går over til NGT straks, rett og slett pga hastighets forskjellene på linjene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...