Gå til innhold

Hvor bør man samle data fra treninger?


Anbefalte innlegg

Jeg har flere GPS-klokker jeg skifter på å bruke når jeg trener, og de lagrer data på hver sine nettsteder. Jeg bruker både Garmin, TomTom og Nike.

 

Tenkte å finne et nettsted hvor jeg kan lagre data fra alle klokkene, slik at jeg har alt samlet uavhengig av hvilken dings jeg brukte. Når jeg logger inn på TomToms sider, ser jeg at det er mange alternativer den kan eksportere data til automagisk, som:

  • Endomondo
  • Jawbone
  • MapMyFitness
  • MyFitnessPal
  • NikePlus
  • RunKeeper
  • Strava
  • TaiwanMySports
  • TrainingPeaks
  • TulipSport
  • Edooon
Spørsmålet er: Hvilken av disse bør jeg velge? Jeg har ikke behov for å dele dette med andre, men å samle min egen aktivitet på ett sted. Det kan gjerne være uavhengig av utstyrsprodusenter, og må kunne samle og presentere alle data som er samlet inn, uavhengig av utstyrs som er brukt. Og så bør det være gratis. Fint om det også har en app til mobilen, så jeg kan se på resultater der også.
 
Hva bruker du, og hvorfor? Hva passer best for meg?
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Personlig bare legger jeg det inn i Google sheets manuelt, med en link liggende synlig i 'bookmarks bar', slik at jeg hele tiden blir minnet på å trene når jeg sitter på dataen:

 

Kolonner: Date | Cat | Routine | Dur | Kcal | Dist | Avg hr | Max hr | Weight | Rating | Log

 

Har forsøkt meg på RunKeeper, Strava, MyFitnessPal, osv tidligere. Men idét jeg hoppet fra en side til en annen, så merket jeg at det egentlig bare er det jeg tidligere har logget i excel (eller skrevet for hånd) som jeg ender opp med å gå tilbake til for å se på.

 

Er det styrketrening så legger jeg ved en link til Evernote-notatet i log-kolonnen, der jeg har en mer detaljert oversikt over hva jeg har løftet.

Lenke til kommentar

På denne måten har du full oversikt over det du trenger.

 

Jeg synes det er "morsomt" å sammenligne litt mer data. Eksempel: Når jeg har løpt samme runden noen ganger, ser jeg på endring i hastighet over enkeltsegmenter og puls i forhold til stigning og hastighet, og forsøker å se trender. Da er det praktisk å ha data fra alle klokkene på samme sted. Alternativet er å finne den ultimate GPS-klokken, og bruke bare den.

 

Styrketrening logger jeg ikke, kjører program etter hva jeg har trent i det siste.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...