Gå til innhold

Ekstremt nervøs, noen som har tips til intervju hos DNB som sommervikar?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ha intervju hos DNB om noen dager. Og jeg aner ikke hva de kan spørre. Har fryktelig lyst på jobben til den grad at jeg nesten er desperat. Siden jobben kan virke relevant i forhold til studiene mine. 

Hvis noen har tips eller erfaringer fra DNB så hadde jeg blitt kjempe fornøyd.



på forhånd takk.

-Karsy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan selvsagt ikke vite hva de ønsker å snakke om. Hele poenget med et intervju er jo å finne ut om du er en person de ønsker å arbeide sammen med - om du kan tilføre bedriften noe positivt.

 

Produktet du selger på intervjuet er deg selv, og få kjenner deg bedre enn deg, så her har du overtaket fra begynnelsen av. Det skinner fort gjennom om du prøver å pynte på sannheten, spesielt hvis du ikke er en god selger - noe jeg antar at du ikke er siden du er så nervøs. Det er dog ingen grunn til nervøsitet. Det er bare en jobb.

 

De beste intervjuene er de hvor kommunikasjonen går frem og tilbake. Hvis du svarer kort på alle deres spørsmål, og ikke kommuniserer tilbake, blir det vanskelig for dem å finne ut hvilken person du er. Eventuelt konkluderer de bare med at du er en person som ikke har særlig med meninger og holdninger.

 

Din mentalitet må være i å gi de et inntrykk av hva du kan bidra med. Ikke hva de kan være for deg. 

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...