Gå til innhold

KOMMENTAR: Bør man endre formatet på Telenorligaen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedproblemet er at det fremdeles er for lite penger og oppmerksomhet rundt norsk esport. Lite penger og oppmerksomhet gir færre profesjonelle aktører. Esport må inn i de store norske mediekanalene for å få fremgang. Vg, dagbladet, tv2 osv har ansvaret. Noen kamper sendes på tv2 sumo allerede, men det er langt fra nok.

 

Pengepremier langt nedover i ligasystemet ville løst problemene... men det er for øyeblikket en usannsynlig tanke.

 

Ellers er ideene dine muligens en løsning på noen av problemene og jeg føler meg enig i det meste.

Lenke til kommentar

Måten du deler opp divisjonene på er noe jeg har prøvd å fremme for admins i mange år, slik det er i dag ender vi opp med at nyoppstartede lag ikke gidder spille telenorligaen fordi det tar opp mot 2 år å komm til toppdivisjonen. Men din gigantiske ladder blir det mer attraktivt så jeg er veldig enig i den.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ja! Jeg tror dette ville vært en veldig god endring for Telenorligaen. Slik det er i dag så er walkovers veldig ødeleggende for de laveste divisjonene. Spiller man nederst så får man sjeldent mange kamper i løpet av en sesong. Med en ladder så kan lag også melde seg på mens sesongen pågår.

Se på hvordan laddersystemet på ESL fungerer, det er veldig bra.

Endret av BuerN0R
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Første steget for å forbedre telenorligaen er i mitt hode å få ut alle som jukser, ergo fiks dere et skikkelig anticheat team som er litt høyere rank enn silver 3, og har hjerneceller nok til å spotte en cheater.

På hvilket grunnlag mener du at de som jobber med å fjerne juksere er silver 3?

 

Vet du egentlig hvem som sitter i admin-teamet?

Endret av Hofer
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Første steget for å forbedre telenorligaen er i mitt hode å få ut alle som jukser, ergo fiks dere et skikkelig anticheat team som er litt høyere rank enn silver 3, og har hjerneceller nok til å spotte en cheater.

På hvilket grunnlag mener du at de som jobber med å fjerne juksere er silver 3?

 

Vet du egentlig hvem som sitter i admin-teamet?

Tror han baserer det på tidligere erfaringer med avgjørelser som har blitt tatt av admins i telenorligaen og king of nordic

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Måten du deler opp divisjonene på er noe jeg har prøvd å fremme for admins i mange år, slik det er i dag ender vi opp med at nyoppstartede lag ikke gidder spille telenorligaen fordi det tar opp mot 2 år å komm til toppdivisjonen. Men din gigantiske ladder blir det mer attraktivt så jeg er veldig enig i den.

Enig! Nytt lag starte i ende opp i 6div ... da man reelt sett kunne vært 2-3 div. 

Lenke til kommentar

Pengepremier langt nedover i ligasystemet ville løst problemene... men det er for øyeblikket en usannsynlig tanke.

 

Det trengs heller ikke store premier. En mer eller mindre symbolsk sum er nok for å få litt ekstra motivasjon, si et par hundrelapper pr. spiller.

 

Mange småturneringer rundtomkring som er veldig populære som har premiepotter på så lavt som 150€ og de fleste som blir kjent/kommer seg videre er med på slike turneringer.

Lenke til kommentar

Burde være null tolleranse over de som blir tatt for hack - og også en god anticheat på plass. Skal dere forbedre dette så må dere nok være villig til at det kan koste noen kroner - men for å få inn pengene igjen kast på en liten kostnad for å delta per sessong, de fleste som spiller vil fint betale det om de vet ting blir gjort på en ordentlig måte.

 

En annen ting er at når dere har artikler som omhandler noen som er tatt for cheat eller som det er anklager rundt, så steng kommentarfeltene i de artiklene det gjelder. Er altfor ofte jeg ser unødvendige personlige kommentarer og drittslenging som for andre gjør at Telenorligaen og de som er ansvarlige ser amatørmessig ut og kanskje skremmer noen fra å utforske det selv.

Endret av BX3.Moo
Lenke til kommentar

Burde være null tolleranse over de som blir tatt for hack - og også en god anticheat på plass. Skal dere forbedre dette så må dere nok være villig til at det kan koste noen kroner - men for å få inn pengene igjen kast på en liten kostnad for å delta per sessong, de fleste som spiller vil fint betale det om de vet ting blir gjort på en ordentlig måte.

 

En annen ting er at når dere har artikler som omhandler noen som er tatt for cheat eller som det er anklager rundt, så steng kommentarfeltene i de artiklene det gjelder. Er altfor ofte jeg ser unødvendige personlige kommentarer og drittslenging som for andre gjør at Telenorligaen og de som er ansvarlige ser amatørmessig ut og kanskje skremmer noen fra å utforske det selv.

Jeg vil si det er ønsketenkning at de fleste kommer til å betale. Under 3div tror jeg de fleste dropper.

Lenke til kommentar

Jeg er forsåvidt enig i at noe må gjøres med oppsettet til Telenorligaen, men måten du har delt det opp i vil skade organisasjoner som har flere lag i samme spill (med mindre reglene blir endret).

 

Som du sikkert vet, så kan man ikke ha to lag fra samme klubb spillene i samme divisjon uavhengig av avdeling. Om man da bruker et system som har 1., 2. og 3. divisjon + en ladder hvor ALLE andre blir plassert så blir jo dette et massivt problem for nettopp disse organisasjonene.

 

Nå syns jeg også at nåværende regel angående flere lag i samme divisjon er håpløs. Greit at man ikke kan ha samme lag i samme div+avdeling, grunnet matchfixing etc, men når man er i forskjellig avdeling så burde det ikke ha noe å si.

 

 

Jeg er uansett enig med deg i at noe må gjøres for å forhindre at så mange lag faller av. Så får man håpe at løsningen dem kommer frem til er god :)

Lenke til kommentar

Jeg er forsåvidt enig i at noe må gjøres med oppsettet til Telenorligaen, men måten du har delt det opp i vil skade organisasjoner som har flere lag i samme spill (med mindre reglene blir endret).

 

Som du sikkert vet, så kan man ikke ha to lag fra samme klubb spillene i samme divisjon uavhengig av avdeling. Om man da bruker et system som har 1., 2. og 3. divisjon + en ladder hvor ALLE andre blir plassert så blir jo dette et massivt problem for nettopp disse organisasjonene.

 

Nå syns jeg også at nåværende regel angående flere lag i samme divisjon er håpløs. Greit at man ikke kan ha samme lag i samme div+avdeling, grunnet matchfixing etc, men når man er i forskjellig avdeling så burde det ikke ha noe å si.

 

 

Jeg er uansett enig med deg i at noe må gjøres for å forhindre at så mange lag faller av. Så får man håpe at løsningen dem kommer frem til er god :)

 

Du kan ha flere lag i samme divisjon så lenge det er nederste, ref der laddern blir.

Lenke til kommentar

Som du sikkert vet, så kan man ikke ha to lag fra samme klubb spillene i samme divisjon uavhengig av avdeling. Om man da bruker et system som har 1., 2. og 3. divisjon + en ladder hvor ALLE andre blir plassert så blir jo dette et massivt problem for nettopp disse organisasjonene.

Selvsagt vil et slikt system automatisk endre noen reglementer, men som Stein påpeker så kan man ha flere lag i den laveste divisjonen. Nå tenker jeg også at det bør være begrenset med lag i organisasjoner, med mindre det er aldersbestemte lag. Per dags dato er det ikke støtteapparat nok for at en klubb bør ha fem lag i ett spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...